Announcement

Collapse
No announcement yet.

peltipakosarjojen mittoja/kokoja ja tekijöitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FroZ
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 298
    • jkl

    #16
    Tuolta ZoMbiE:n M20b27 threadista bongattua... tästä olisi ihan mielenkiintoinen kuulla kokemuksia muiltakin. Ei nyt ihan liity pakosarjaan, mutta putkistoon kuitenkin.

    Originally posted by ZoMbiE
    Siirsin tuota kollektoria, jossa muuttuu putki yhdeksi, noin 50cm taaemmas. Noilta endurance autojen säätäjiltä kuullut useammilta, että se pitäis olla mahdollisimman kaukana. Erot kuulemma jopa 15hp luokkaa kun on siirrelty sitä, ja kone muuten täysin sama.
    Originally posted by Cell
    Mitäs se etäisyys suurinpiirtein on sitten tällä hetkellä?
    Originally posted by ZoMbiE
    Mittaa en osaa sen tarkemmin sanoa, mutta yhdistyy nyt aika tarkkaan etupenkin selkänojien kohdalla, oli aiemmin vaihdelaatikon takareunassa.
    Originally posted by tepabmw
    muistaakseni sanoin,että takajalkatilan takareunaan,mutta jännä nähä,mikä on vaikutus vanhaan sijaintiin...

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #17
      Onko kenelläkään Supersprintin tai BTB:n pakosarjaa?
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Jezuz
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 165
        • Varkaus

        #18
        Originally posted by [Jann3] View Post
        En tiedä missä olisi kysynyt, joten päätänpä kysyä täällä.

        Elikkäs nyt olisi tiedossa m40 koneeseen peltisarja, niin kysysin että onko kyseisessä koneessa miten suuri hyöty peltisatsista. kone on siis 1.8i
        Löytyis sulle supersprint sarja ja siihen ku hommaat viel venttiilikoneiston m43:sta ja härsimmän nokan dbilakselta niin saat lisää voemaa!
        Pimpanos Los Poslinos

        Comment

        • Radar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 120
          • Schrick-Region

          #19
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Ei toki mainospuhetta. Porssessasi siitä toki hyötyä onkin mutta BMW:ssä saattaa se hyöty olla vähäisempää :think
          Porsseen ei ihan vielä paalu riitä, mutta jos tohon bemuun laittais.

          Millä perustelet että porsaassa pakosarjaviritys toimii, mutta BMW:ssä hyöty voi olla vähäisempää? Takamoottori-porssessahan putkisto on lyhyt että liittyiskö siihen?

          Legendan mukaan BCF:n jäsen oli mittaillut 328:n pakoaukkoja ja verrannut mittoja pakosarjaan niin ero oli tyrmistyttävä. Eli 328:ssa on vissiin samat pakosarjat kuin 320:ssa. Siitä voisi päätellä että saattaa ahdistaa.

          Olisiko jollain mittoja 328:n kannen pakoaukoista, niin voisi vertailla noihin Supersprint-replikoiden mittoihin?

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Tosta tekstistä: Dyno tests have shown a minimum 14% horsepower gain time after time. Our 928 Porsche headers showed an astonishing 23% horsepower gain... on a stock engine!!

            ...eli Porsche 928 tuli reilusti lisää tehoa, eihän tuossa mainittu muita merkkejä. Tottakai kauppias ottaa esiin sellaisen esimerkin jossa sitä tehoa on tullut vähän reilummin
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 910
              • Jyväskylä

              #21
              928 on muuten etumoottorinen..

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Daa Daa View Post
                928 on muuten etumoottorinen..
                Sitäpaitsi orkkis sarjat on aika onnettoman oloiset että varmasti ko. motti hyötyy paremmista viritelmistä.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by Radar View Post
                  Legendan mukaan BCF:n jäsen oli mittaillut 328:n pakoaukkoja ja verrannut mittoja pakosarjaan niin ero oli tyrmistyttävä. Eli 328:ssa on vissiin samat pakosarjat kuin 320:ssa. Siitä voisi päätellä että saattaa ahdistaa.
                  Ahdistaa ja ahdistaa, ei se iso aina hyvä oo...

                  Helpoin putkipäivitys e36:een on m3 putkisto alusta loppuun. Ei sillä tosin saa muuta kuin coolimmat äänet. Kai sekin jotain on?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Helpoin putkipäivitys e36:een on m3 putkisto alusta loppuun. Ei sillä tosin saa muuta kuin coolimmat äänet. Kai sekin jotain on?
                    Mutta jos siihen yhdistää myös m3 pakosarjat, alkaa eroa tulemaan .. ?

                    Menevätkö nuo m3 pakosarjat muuten kuinka näpsäkästi m50 / m52 moottoreihin laippojen ja kanavien puolesta?
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      Mutta jos siihen yhdistää myös m3 pakosarjat, alkaa eroa tulemaan .. ?

                      Menevätkö nuo m3 pakosarjat muuten kuinka näpsäkästi m50 / m52 moottoreihin laippojen ja kanavien puolesta?
                      Ei sitä vertaa että penkissä näkis. Vaatis peräkkäiset vedot samalla autolla ja käyrät päällekkäin jos verrata haluais, kun ainakaan huippuarvot ei tunnu menevän mihinkään. Ne vakionokat on niin miedot...

                      Bolt-on kun laittaa koko putkiston, kanavan muoto hieman erilainen muttei haittaa, huomattavasti lähempänä se on kuin aftermarket-käikäleissä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Eikös noissa oo jo liian isot primäärit 2,5-2,8l koneeseen, siis jossain 3.2 moottorin pakosarjassa?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Radar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 120
                          • Schrick-Region

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Ahdistaa ja ahdistaa, ei se iso aina hyvä oo...

                          Helpoin putkipäivitys e36:een on m3 putkisto alusta loppuun. Ei sillä tosin saa muuta kuin coolimmat äänet. Kai sekin jotain on?
                          Miksi laitoit omaan miedolla nokalla varustettuun 535:een sitten M5:sen pakosarjat jos niistä ei saa hyötyä? Ulkonäön vuoksi?

                          Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta kyllä mulle BMW-mekaanikko ainakin suositteli jotain paremmin muotoiltuja sarjoja selittäen jotain että jyrkemmällä nokalla pakoventtiili on pidempään auki ja tuolla vakiosarjalla kaasut vissiin iskisi takaisin pakokanavaan heikentäen sylinterin huuhtelua tjsp. Tämä nyt meni ihan ulkomuistista, jotain tuon tyylistä se selitti.

                          Kommentteja?

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by Radar View Post
                            Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta kyllä mulle BMW-mekaanikko ainakin suositteli jotain paremmin muotoiltuja sarjoja selittäen jotain että jyrkemmällä nokalla pakoventtiili on pidempään auki ja tuolla vakiosarjalla kaasut vissiin iskisi takaisin pakokanavaan heikentäen sylinterin huuhtelua tjsp. Tämä nyt meni ihan ulkomuistista, jotain tuon tyylistä se selitti.

                            Kommentteja?
                            Moottori on kokonaisuus, jos vaihtaa pakosarjat paremmin virtaaviin niin niistä ei hyötyä ole ellei nokkiakin muuta samalla (kuten cell tuossa ylempänä sanoikin).

                            Äkkiseltään tuo selityksesi kuulostaa ihan järkevältä, tosin nokan jyrkkyys vaikuttaa ainoastaan venttiilin aukeamisnopeuteen, ei siihen kuinka pitkään se on auki..
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              #29
                              Moottori on todellakin kokonaisuus. Mutta harvemmin ne vakiopakosarjat täydellisiä ovat. Riippuen olosuhteista pakosarjan vaihdolla saa vääntökäyrän paremman muotoiseksi, ja vaihto on hyvä tehdä joka tapauksessa ennen muita virityksiä(mikäli vakio yhtään vaikuttaa ahdistavalta).

                              Paras tapa virittää on tutkia moottorin tunnetut pullonkaulat ja lähteä virittämään niitä parantamalla. Ensimmäisenä en lähtisi nokkaa vaihtamaan..
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16464
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Radar View Post
                                Legendan mukaan BCF:n jäsen oli mittaillut 328:n pakoaukkoja ja verrannut mittoja pakosarjaan niin ero oli tyrmistyttävä. Eli 328:ssa on vissiin samat pakosarjat kuin 320:ssa. Siitä voisi päätellä että saattaa ahdistaa.
                                Varaosanumeroiden mukaan m50b20 ja m52b28 todellakin on samat pakosarjat, tämähän ei vielä välttämättä ole paha asia mutta onko tuossa b28-koneessa pakopuolella isokin pykälä väärään suuntaan eli virtausta vastaan ?

                                E: Siis m52b28 etummainen sarja on sama myös m50b20, takimmainen ei.
                                Last edited by jr66; 26-01-2010, 10:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎