Announcement

Collapse
No announcement yet.

diisseli toimii ja ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penariM5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62

    diisseli toimii ja ei toimi

    auto on 525tdsa vm.-94 kilomerejä tarpeeksi.
    varustettu lastulla.

    eli tekee sellaista että välillä toimii hyvin, eli kulkee ja lähtee hyvin.
    taas välillä ei mennä mihinkään ja kulutus lukemat nousee.

    mistä vikaa hakemaan
  • jleino
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 204

    #2
    Ehdottomasti ensin vikakoodian lukuun
    Voimaa...

    Comment

    • penariM5
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 62

      #3
      nyt on vikakoodit luettu eikä muuta löytynyt kuin,
      laatikon öljyjen lämpö, dde:stä oli vain joku vakkariin liittyvä, mitä autossasni ei ole. voiko tollanen laatikon lämpö vika laittaa jonkun häiriökäytön päälle?

      Comment

      • RiteCo
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 97
        • Harjamäki

        #4
        Veikkaus: Lämpö tai pakokaasu

        Jos kyseessä oli nimenomaan laatikon öljyn lämpö, niin ei suoranaisesti aiheuta vikatilaa, mutta varmaankaan se ei ole kovin terveellistä. :think

        Palautuuko tehot kuin veitsellä leikaten ajon aikana, kun moottorin sammuttaa vai kun moottori jäähtyy?

        Jos kyseessä on varsinainen vikatila, joko moottorin lämpötila nousee liian korkeaksi tai moottorin ohjaus luulee niin ja suojaa moottoria. Huomaa että näin käy jos lämpötilaantureiden johto on murtunut ja ottaa maihin.

        Jos kyseessä on vikatilan stage2 eli pumpun syöttö rajoitetaan 21 mg/iskulla, auto kulkee hätäisesti 140 km/h ja kiihtyy kuin mummon rollaattori.

        Vikatilasta ei sinäänsä jää merkintää vikamuistiin, oireesta mahdollisesti. Vikatilan tunnistaa luettaessa live-dataa antureita, pumpun syöttö ei nouse yli 33 mg/isku (stage1) tai 21 mg/isku (stage2). Jos kulutusmittari ei pohjaa täyskiihdytyksessä 2 tai 3 vaihteella, voi se olla merkki vikatilasta.

        Omassa autossani (e39 tds) etsin pitkään syytä ajoittaiseen vikatilaan. Syyksi lopulta osoitui viallinen ilmamassamittari. DDE herjasi pakokaasunkierrätyksen ohjauksen toimimattomuutta, ei missään vaiheessa ko. mittaria. Pakokaasun kierrätys käyttää ohjauksessa ilmamäärämittarin arvoa.

        Ohessa on ote vikatilasta ja sen aiheuttajista lontoon murteella. Lisää löytyy WDS:stä ja AutoDatasta. Onnea matkaan.

        Control systems
        Injection quantity control
        The injection quantity is controlled under all operating conditions on the basis of following variables:

        
        Engine speed
        


        Drawn-in air mass
        


        Engine coolant temperature
        


        Fuel temperature
        


        Boost pressure
        


        Atmospheric pressure
        


        Start of injection
        


        CAN-bus messages from the transmission control (AGS) and ASC
        


        Current calibration settings: Full load limitation quantity, additive quantity, start quantity, engine control
        unit pair (service functions)
        The injection quantity (volume) is set in the distributor-type injection pump by means of the control slide valve
        (volume control) in the fuel quantity actuator. The actuator sensor signals the actual position of the control
        slide valve back to the DDE control unit.
        Fault code 1 is stored if the actual position determined by the actuator sensor deviates too far from the actual
        position calculated in the DDE control unit. For safety reasons, the fuel supply to the distributor-type injection
        pump is then interrupted by means of the electric shut-off valve.
        The injection quantity (volume) is limited:
        


        At an engine coolant temperature greater than 107 o C (engine protection function)
        


        At an engine oil temperature greater than 130 o C (engine protection function)
        


        At an excessively high volume of black smoke
        The injection quantity (volume) is increased:
        


        At an engine coolant temperature less than 60 o C
        


        When driving off (automatic transmission only)
        The maximum injection quantity (volume) is limited to a substitute value of 33 mg/stroke (corresponds
        approximately to a maximum speed of 190 km/h at full load) if the following faults are currently applicable:
        


        Fault code 6: Exhaust gas recirculation control deviation
        


        Fault code 10: Start of injection control deviation
        


        Fault code 101: Boost pressure control deviation
        


        Fault code 5: Needle movement sensor
        


        Fault code 102: Control unit fault
        A substitute value of 21 mg/stroke is still used for the DDE 2.2 control unit with the part numbers 2246541 and
        2246616 (installed up to 5/96). This value further limits the maximum speed to approx. 140 km/h).

        -x-x-x-x-x-x-x-x-

        MFG RiteCo


        W211 and 944

        ex E21, ex E30, ex E39

        Comment

        • penariM5
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 62

          #5
          tehot ei katkea/palaudu ajossa en ole ainakaan huomannut..
          se vaan on toisinaan menee ja sitten ei mene.

          laatikon öljynvaihto vois varmaan auttaa asiaan.

          mistä löytyy ja mitä on ihmiset käyttänyt noissa zf5hp18 lattikoissa.
          laatikossa musta tyyppikilpi.

          Comment

          • aloittelija
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 26

            #6
            Kuulostas tuossa jo mainitulle ilmamassamittari ongelmalle... mittaa signaalijännite levossa ja kuormituksessa.

            Comment

            • penariM5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 62

              #7
              miten mitataan ja missä se sijaitsee?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎