Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blacjack2
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 172
    • Helsinki

    Ilmamäärämittari

    Pitäs siis putsata ilmamäärämittari kun on käynti vähän nykivää, mutta en ole varma, että onko se tosta kuvasta (linkki) 1 vai 6? Itse luulisin, että se on juuri toi osa nro. 1 eli siitä vaan kansi auki ja pumpulitikulla paskat pois?? vai onko jollain parempia neuvoja??

    Siltä varalta, että linkki ei toimi, siis osa nro 1 on tommonen neliönmuotonen "boksi" ja se osa nro 6 lieriö.


    Kiitos.
    E38 728iA -97
    EX- E34 518 -90
    It's all about BMW
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Osa #1 on IMM, miten käynti on nykivää??
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • blacjack2
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 172
      • Helsinki

      #3
      Morjens

      Eli siis kylmänä kone starttaa ihan ilosesti, mutta heti kun ajamaan lähtee niin (varsinki alhaisilla kierroksilla) kone tökkii ihan kuin olisi katkoksia bensan syötössä ja lämpimänä käy hyvin ei ongelmia. Tyhjäkäynnillä on vaan muutaman kerran käynyt niin, että kiekkamittari ja kulutusmittari heiluu edestakas, eli siis tyhjäkäynnillä usein toimii ok, heti ajossa alkaa nykimään?:think

      Luin foorumia noista nykimis ongelmista ja siellä puhuttiin juuri tosta IMM:stä, vai voisko vika olla esim. ryypyssä, ruiskussa??
      JOs vaan joku tietää niin neuvot olis kullanarvosia
      Autona siis E34 518 -90
      E38 728iA -97
      EX- E34 518 -90
      It's all about BMW

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        taitaapi olla hiilipinta kulunut puhki siitä ilmamäärä mittarin asento anturista. itellä ainakin vähän autto ku otti sen piirilevyn irti ja muokkas ruuvien kiinnitys reikiä hieman soikeaksi ja siirsi levyä hieman et asento anturi otti "uudelle pinnalle". selvin ku ostaa uuden tai käytetyn esim. kolari autosta.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • blacjack2
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 172
          • Helsinki

          #5
          Ok kiitos avusta vielä sen verran kyselen, että lähteekö se musta boksi irti sieltä vai lähteekö siitä vaan se kansi?? sen verran olen kysellyt, että kansi siinä IMM:ssä on kiinni jollain silikonilla tms joka pitää sen vesitiiviinä. On sen verran kivat ilmat, että ei huvitaisi tuolla ulkona alkaa laittaa ja putsailemaan ja ei ehkä uskalla ajaa TI halliin jos jotain menee vituiksi eikä sieltä pääse enää pois.

          Joo myönnetään olen todellinen bimmer rookie
          E38 728iA -97
          EX- E34 518 -90
          It's all about BMW

          Comment

          • Lötkö
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 644
            • Keskisuomi

            #6
            Lähtee se pelkkä kansi pois.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Ota suosiolla se IMM irti, äläkä rupea sitä pihalla purkamaan

              Tarkista hiilipinta ja searcilla löytyy ohjeet mittarin arvojen mittaamiseen, uudet liimat sitten vaan väliin.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #8
                Tässä parikin juttua aiheesta, mutta ei ikävä kyllä selkeetä vastausta:
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74173 ja

                Comment

                • blacjack2
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 172
                  • Helsinki

                  #9
                  vielä kysyn ja kuvalla

                  Eli siis vielä IMM:stä (kuva roverista) siis kutakuinkin tommonen löytyy sieltä kannen alta ja siinä on siis se musta hiilipinta niin kulunut, että alkaa jo näkymään valkosta alta ja nyt kysynkin, että miten sitä kannattaa säätää, että sais uuteen kohtaan osumaan sen "heilurin pään" ja pitäkö toi koko mötikkä ottaa irti??

                  Erittäin iso kiitos kaikille jotka on jo tähän mennessä auttanu

                  Mistä muuten löytyy noita IMM mittareita ja kumpiko se siis on ilmamäärä vai ilmamassa ja mikä niiden ero on??
                  Last edited by blacjack2; 31-01-2008, 05:47.
                  E38 728iA -97
                  EX- E34 518 -90
                  It's all about BMW

                  Comment

                  • blacjack2
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 172
                    • Helsinki

                    #10
                    ja vielä lisää, selasin foorumia ja löyty tämmönen siis
                    CRC Air Sensor Clean http://www.crcindustries.com/files/M...heet%20Web.pdf

                    uskaltaako/kannattaako kokeilla tommosta maksaa motonetissä alle 10 € kun alkaa tulla paniikki pitäs viikonlopuks päästä reissuun.
                    E38 728iA -97
                    EX- E34 518 -90
                    It's all about BMW

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Originally posted by blacjack2 View Post
                      Eli siis vielä IMM:stä (kuva roverista) siis kutakuinkin tommonen löytyy sieltä kannen alta ja siinä on siis se musta hiilipinta niin kulunut, että alkaa jo näkymään valkosta alta ja nyt kysynkin, että miten sitä kannattaa säätää, että sais uuteen kohtaan osumaan sen "heilurin pään" ja pitäkö toi koko mötikkä ottaa irti??

                      Erittäin iso kiitos kaikille jotka on jo tähän mennessä auttanu

                      Mistä muuten löytyy noita IMM mittareita ja kumpiko se siis on ilmamäärä vai ilmamassa ja mikä niiden ero on??
                      Ilmamäärämittari on kuvan kaltainen. Ilmamassamittari on kuumalankamittari, eikä sitä pysty korjaamaan.
                      Se CRC spray on tarkoitettu kuumalankamittarin puhdistukseen. (Tosin Laakkosella sanottiin, että ei ole mitään hyötyä)
                      Piirilevyn voit putsata elektroniikkahommiin tarkoitetulla puhdistusspraylla.
                      Löytyy myös motonetista.
                      Aluksi ilmamäärämittari irti ja pöydälle. Kansi irti ja piirilevyn ruuvit auki. Otat piirilevyn irralleen.
                      Poraat piirilevyssä olevat kiinnitysreijät milliä isommalla terällä. Näin saat "pelivaraa" liikuttaa levyä niin että saat "heilurin" ehjälle hiilipinnalle.

                      Mittareita löytyy ainakin KL varaosista, Merteilista ja merkkidiilereiltä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎