Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia 2.8:n lastuttamisesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    Kokemuksia 2.8:n lastuttamisesta?

    Lueskelin täältä forumilta juttuja liittyen vaparin lastuttamiseen. Osa sanoo että turhaa rahan hukkaa koko homma, osa taas että on vaikuttanut ihan mukavasti suorituskykyyn. Ajattelinkin siis kysyä hieman gallupin muodossa omakohtaisista kokemuksista ko. asian suhteen:

    - Minkä lastun hommasit ja mistä, mitä maksoi?
    - Jos penkitit, mikä oli vaikutus käppyröihin?
    - Mitä tuntui vaikuttavan noin pers-dynolla?
    - Oliko vaikutusta kulutukseen?

    Itseäni kiinnostaa lähinnä 2.8 kutvonen, mutta eiköhän ne mahdolliset vaikutukset ole aika samansuuntaisia missä tahansa bensa-vaparissa.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Lueskelin täältä forumilta juttuja liittyen vaparin lastuttamiseen. Osa sanoo että turhaa rahan hukkaa koko homma, osa taas että on vaikuttanut ihan mukavasti suorituskykyyn. Ajattelinkin siis kysyä hieman gallupin muodossa omakohtaisista kokemuksista ko. asian suhteen:

    - Minkä lastun hommasit ja mistä, mitä maksoi?
    - Jos penkitit, mikä oli vaikutus käppyröihin?
    - Mitä tuntui vaikuttavan noin pers-dynolla?
    - Oliko vaikutusta kulutukseen?

    Itseäni kiinnostaa lähinnä 2.8 kutvonen, mutta eiköhän ne mahdolliset vaikutukset ole aika samansuuntaisia missä tahansa bensa-vaparissa.
    siihen ei saa lastua... boksi pitää ohjelmoida. esim. koko boksi saksaan lähettämällä onnistuu.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by AlliumPorrum View Post
      Lueskelin täältä forumilta juttuja liittyen vaparin lastuttamiseen. Osa sanoo että turhaa rahan hukkaa koko homma, osa taas että on vaikuttanut ihan mukavasti suorituskykyyn. Ajattelinkin siis kysyä hieman gallupin muodossa omakohtaisista kokemuksista ko. asian suhteen:

      - Minkä lastun hommasit ja mistä, mitä maksoi?
      - Jos penkitit, mikä oli vaikutus käppyröihin?
      - Mitä tuntui vaikuttavan noin pers-dynolla?
      - Oliko vaikutusta kulutukseen?

      Itseäni kiinnostaa lähinnä 2.8 kutvonen, mutta eiköhän ne mahdolliset vaikutukset ole aika samansuuntaisia missä tahansa bensa-vaparissa.
      Niin, riippuu mikä 2.8 motti on kyseessä?
      Onko esim. M52B28 muovimoottori vai M30B28 maamoottori

      Muovimottia pystyy tosiaan vain ohjelmoimaan, mutta maamoottorin saa lastutettua.

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        siihen ei saa lastua... boksi pitää ohjelmoida. esim. koko boksi saksaan lähettämällä onnistuu.
        Eikös siis tuossa E36 328:ssa olekaan sama motti:

        Comment

        • AlliumPorrum
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 316
          • Suomi

          #5
          Originally posted by mika68 View Post
          Niin, riippuu mikä 2.8 motti on kyseessä?
          Onko esim. M52B28 muovimoottori vai M30B28 maamoottori

          Muovimottia pystyy tosiaan vain ohjelmoimaan, mutta maamoottorin saa lastutettua.
          Jaa nää ei kyllä mulle kerro yhtään mitään...? Kyseessä siis kuitenkin -97 728i.

          Niin ja itse asiassa en ihan tiedä että mikä ero on "lastutuksella" ja "ohjelmoinnilla"? Kummassakin kai on kuitenkin kyse ohjelmiston säätämisestä, eli sikäli ihan sama lopputuloksen kannalta. Eli kommentoikaa enivei, mitä ihmeessä sitten olettekin omallenne tehneet ;=)
          Last edited by AlliumPorrum; 21-11-2007, 15:19.

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            No sulla on muovimotti.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by mika68 View Post
              mutta maamoottorin saa lastutettua.
              L-jettiin lastu, ootko vakavissasi?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14448
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                L-jettiin lastu, ootko vakavissasi?
                Kyse lienee perunalastuista tuon moottorin suhteen... Ajaessa voi niitä narskutella ja sanoa, että onpahan auto lastutettu, kun murut on pitkin penkkejä.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • |parsakaali|
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 997

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Kyse lienee perunalastuista tuon moottorin suhteen... Ajaessa voi niitä narskutella ja sanoa, että onpahan auto lastutettu, kun murut on pitkin penkkejä.

                  Täytyypä kokeilla tuota tapaa Tiiävaikka persdynöllä tuntus tehokkaammalta ku perse pyörii murujen päällä penkissä

                  Asiaan, halpaa ja hyvää lastua ei ole olemassakaan, tai en ole vielä mistään tähänmennessä sellaista löytänyt. Turbo autot on tietty erikseen, mutta vapariin ei ole varmastikkaan mitään halpaa lastua.

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #10
                    Originally posted by TFV View Post
                    No sulla on muovimotti.
                    Niin,ja taitaapi jo vakionakin löytyä 210hp.Ainakin yleisin dynotulos taitaa olla tota luokkaa täysin vakiomoteista.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎