Auto käyttöönotettu joulukuussa 2001 ja merkkihuollon setä kertoi että auto valmistunu marraskuussa 2001. Mistä voisi selvittää niinsanotun "vuosimallin", autoliike kauppasi tätä 2002 vuosimallin autona.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton vuosimallin selvittäminen
Collapse
X
-
Originally posted by killahz81 View PostAuto käyttöönotettu joulukuussa 2001 ja merkkihuollon setä kertoi että auto valmistunu marraskuussa 2001. Mistä voisi selvittää niinsanotun "vuosimallin", autoliike kauppasi tätä 2002 vuosimallin autona.
Mallivuosi muuttuu 9/vuosi lähtien. Jos on autosi on valmistunut 11/2001, se on 2002 mallisarjaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by killahz81 View PostAuto käyttöönotettu joulukuussa 2001 ja merkkihuollon setä kertoi että auto valmistunu marraskuussa 2001. Mistä voisi selvittää niinsanotun "vuosimallin", autoliike kauppasi tätä 2002 vuosimallin autona.
Comment
-
-
Originally posted by aaronp View PostVastasit itse omaan kysymykseesi, autosi on -02 mallisarjaa mutta koska se on otettu käyttöön jo vuonna -01 niin sitä myydään silloin "jo" -01 käyttöönotetulla -02 mallina, muutenhan tolla -02 mallin maininnalla ei ole merkitystä, paitsi jos autoon on tehty jotain päivityksiä juuri siksi vuodeksi tai se on joku Facelift- tms. malli.On kieltämättä erikoisesti tehty kun on otettu joulukuussa käyttöön, joku voisi pantata rekisteröimistä tammikuuhun että autosta tulisi vuoden " uudempi".
Eli itse asiassa tuo käyttöönottovuosi/päivä on suhteellisen merkityksetön ja toimii ainoastaan suuntaa antavana kuntoindikaattorina. Ei kuitenkaan missään tapauksessa tehokkaammin kuin ajetut todelliset kilpmetrit+huoltohistoria ja konkreettinen yleiskunto. Ilmän todellista vuosimallia ostetaan tuote täydellisesti kuin sika säkissä.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostEli jos nyt näin nopeaa luettuna ymmärsin oikein niin 10/89 valmistettu autoni on vuoden -90 mallisarjaa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostAutojen mallit/"vuosimallit" eivät suinkaan muutu tasavuosina, vaan joka tapauksessa pääsääntöisesti elo, syys tai lokakuussa jolloin ainakin minulle autonostajana on ERITTÄIN merkityksellistä juuri se tieto, mikä on ko.auton oikea vuosimalli. Jokaiseen uuteen vuosimalliin joka tapauksessa tulee joitain päivityksiä joten en voi kuvitella tilannettaettä oikea vuosimalli olisi merkityksetön. Se koska käyttöönotto on tehty, ei itse asiassa kerro itse autosta yhtään mitään. Eli auton vuosimalli voi olla useitakin vuosia vanhempi kuin käyttöönottopäivä täällä pohjan perillä.
Eli itse asiassa tuo käyttöönottovuosi/päivä on suhteellisen merkityksetön ja toimii ainoastaan suuntaa antavana kuntoindikaattorina. Ei kuitenkaan missään tapauksessa tehokkaammin kuin ajetut todelliset kilpmetrit+huoltohistoria ja konkreettinen yleiskunto. Ilmän todellista vuosimallia ostetaan tuote täydellisesti kuin sika säkissä.
Ihme lässytystä tommonen jännitttäminen, kai ny jokainen apina tajuaa et esim. 11/99 k-otettu on vuoden -00 mallia ja joo ei autoa osteta km-lukeman vaan yleiskunnon perusteeellla. Sorry jurri.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli auton vuosimalli voi olla useitakin vuosia vanhempi kuin käyttöönottopäivä täällä pohjan perillä.Ducati 998 -02 //
Comment
-
Comment