Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton vuosimallin selvittäminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • killahz81
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 6

Auton vuosimallin selvittäminen

Auto käyttöönotettu joulukuussa 2001 ja merkkihuollon setä kertoi että auto valmistunu marraskuussa 2001. Mistä voisi selvittää niinsanotun "vuosimallin", autoliike kauppasi tätä 2002 vuosimallin autona.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

Originally posted by killahz81 View Post
    Auto käyttöönotettu joulukuussa 2001 ja merkkihuollon setä kertoi että auto valmistunu marraskuussa 2001. Mistä voisi selvittää niinsanotun "vuosimallin", autoliike kauppasi tätä 2002 vuosimallin autona.
    Isket esim. RealOEM:iin VIN-koodin (runkonumeron 7 viimeistä). KLIK
    Mallivuosi muuttuu 9/vuosi lähtien. Jos on autosi on valmistunut 11/2001, se on 2002 mallisarjaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 908
      • Pirkanmaa

Originally posted by killahz81 View Post
      Vastasit itse omaan kysymykseesi, autosi on -02 mallisarjaa mutta koska se on otettu käyttöön jo vuonna -01 niin sitä myydään silloin "jo" -01 käyttöönotetulla -02 mallina, muutenhan tolla -02 mallin maininnalla ei ole merkitystä, paitsi jos autoon on tehty jotain päivityksiä juuri siksi vuodeksi tai se on joku Facelift- tms. malli.On kieltämättä erikoisesti tehty kun on otettu joulukuussa käyttöön, joku voisi pantata rekisteröimistä tammikuuhun että autosta tulisi vuoden " uudempi".

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Originally posted by aaronp View Post
        Vastasit itse omaan kysymykseesi, autosi on -02 mallisarjaa mutta koska se on otettu käyttöön jo vuonna -01 niin sitä myydään silloin "jo" -01 käyttöönotetulla -02 mallina, muutenhan tolla -02 mallin maininnalla ei ole merkitystä, paitsi jos autoon on tehty jotain päivityksiä juuri siksi vuodeksi tai se on joku Facelift- tms. malli.On kieltämättä erikoisesti tehty kun on otettu joulukuussa käyttöön, joku voisi pantata rekisteröimistä tammikuuhun että autosta tulisi vuoden " uudempi".
        Autojen mallit/"vuosimallit" eivät suinkaan muutu tasavuosina, vaan joka tapauksessa pääsääntöisesti elo, syys tai lokakuussa jolloin ainakin minulle autonostajana on ERITTÄIN merkityksellistä juuri se tieto, mikä on ko.auton oikea vuosimalli. Jokaiseen uuteen vuosimalliin joka tapauksessa tulee joitain päivityksiä joten en voi kuvitella tilannettaettä oikea vuosimalli olisi merkityksetön. Se koska käyttöönotto on tehty, ei itse asiassa kerro itse autosta yhtään mitään. Eli auton vuosimalli voi olla useitakin vuosia vanhempi kuin käyttöönottopäivä täällä pohjan perillä.
        Eli itse asiassa tuo käyttöönottovuosi/päivä on suhteellisen merkityksetön ja toimii ainoastaan suuntaa antavana kuntoindikaattorina. Ei kuitenkaan missään tapauksessa tehokkaammin kuin ajetut todelliset kilpmetrit+huoltohistoria ja konkreettinen yleiskunto. Ilmän todellista vuosimallia ostetaan tuote täydellisesti kuin sika säkissä.

Comment

• MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

Eli jos nyt näin nopeaa luettuna ymmärsin oikein niin 10/89 valmistettu autoni on vuoden -90 mallisarjaa?
          E32 750i 11/89

Comment

• Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

Originally posted by MikkoJII View Post
            Eli jos nyt näin nopeaa luettuna ymmärsin oikein niin 10/89 valmistettu autoni on vuoden -90 mallisarjaa?
            Kyllä.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre

- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

Comment

• aaronp
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 908
              • Pirkanmaa

Originally posted by Hemi View Post
              Autojen mallit/"vuosimallit" eivät suinkaan muutu tasavuosina, vaan joka tapauksessa pääsääntöisesti elo, syys tai lokakuussa jolloin ainakin minulle autonostajana on ERITTÄIN merkityksellistä juuri se tieto, mikä on ko.auton oikea vuosimalli. Jokaiseen uuteen vuosimalliin joka tapauksessa tulee joitain päivityksiä joten en voi kuvitella tilannettaettä oikea vuosimalli olisi merkityksetön. Se koska käyttöönotto on tehty, ei itse asiassa kerro itse autosta yhtään mitään. Eli auton vuosimalli voi olla useitakin vuosia vanhempi kuin käyttöönottopäivä täällä pohjan perillä.
              Eli itse asiassa tuo käyttöönottovuosi/päivä on suhteellisen merkityksetön ja toimii ainoastaan suuntaa antavana kuntoindikaattorina. Ei kuitenkaan missään tapauksessa tehokkaammin kuin ajetut todelliset kilpmetrit+huoltohistoria ja konkreettinen yleiskunto. Ilmän todellista vuosimallia ostetaan tuote täydellisesti kuin sika säkissä.
              Ai jaa. Tottakai sitä tarkoitinkin että todellinen vuosimalli pitää selvittää enenen osotoa.

Ihme lässytystä tommonen jännitttäminen, kai ny jokainen apina tajuaa et esim. 11/99 k-otettu on vuoden -00 mallia ja joo ei autoa osteta km-lukeman vaan yleiskunnon perusteeellla. Sorry jurri.

Comment

• eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

Originally posted by Hemi View Post
                Eli auton vuosimalli voi olla useitakin vuosia vanhempi kuin käyttöönottopäivä täällä pohjan perillä.
                Tässä sitten tullaan muuten yhteen miinaan johon tuontiautojen tuojat joskus ajautuvat.. Esimerkki elävästä elämästä: 2001 käyttöönotettu auto onkin itseasiassa 1998-mallinen. Päästövaatimus muuttui tuossa välillä euro kakkosesta euro kolmoseen ja autosta pitäisi löytyä vielä OBD-järjestelmäkin - ei kilpiin suomessa. Noh, eipähän seuraavalla hakureissulla tarvi vuokra-autoa kun voi ajella omalla autolla jota saa vielä tarjota vaihdossakin.
                Ducati 998 -02 //

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎