Announcement

Collapse
No announcement yet.

laakeritietäjiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    laakeritietäjiä?

    jos joku tietäs mitä laakereissa tarkottaa nuo kirjaimet numerosarjan perässä ?
    esim. 6205LU verrattuna 6205-2RS ja 6205-LLU.
    numero varmaan joku stantardi tuotenumero tietyn kokoiselle laakerille?
    jossaki laakerissa oli myös kirjain H...?
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by ruikki View Post
    jos joku tietäs mitä laakereissa tarkottaa nuo kirjaimet numerosarjan perässä ?
    esim. 6205LU verrattuna 6205-2RS ja 6205-LLU.
    numero varmaan joku stantardi tuotenumero tietyn kokoiselle laakerille?
    jossaki laakerissa oli myös kirjain H...?
    Ei mitn
    Last edited by JJT; 27-11-2007, 15:58.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Noo, itseasiassa 2RS tarkoittaa että laakeri on tiivistetty molemmin puolin. Laakerikirjasta selviää tarkemmin nuo kaikki, ei oo hyllyssä nyt.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • ruikki
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 585

        #4
        joo. millanen lie tuo LLU?
        asiaa siksi aloin kyseleen ku kysyin kahesta liikkeestä hintoja. aivan samalla koodilla ei löytyny.
        mutta toisessa 6205-2RS maksaa 4,2e/kpl sis.alv.
        ja toisessa 6205-LLU maksaa 15e/kpl sis.alv.!!!!!!!
        törkiää jos kyseessä samanlaiset laakerit...
        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          En nyt ihan 100% varma ole, mutta veikkaisin että erillainen suojaus noissa 6205-LLU ja 6205-2RS
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 683

            #6
            Ymmärsinkö nyt oikein että tässä on kyse pallomaisesta kuulalaakerista :think?

            Käsittääkseni näissä on eroa suojauksessa, välyksessä ja suositellussa pyörimisnopeudessa. Jompaan kumpaan edelliseen liittyy se että laakerissa on erimäärä kuulia. Tää oli nyt ihan mutu paskaa mutta tämmösiä on itellä tullu esille laakereitten kanssa puljatessa. Ei siis kannata laittaa vääränlaista laakeria. Mistä se laakeri on / mihi oot laittamassa?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Eikös tuo loppulitania kerro laakerin suojauksesta. 2RS = tiivistys laakerin molemmin puolin ja LLU olisi vain toisen valmistajan käyttämä termi omalle tiivistystekniikalleen. LU sitten vain toispuoleinen suojaus.
              Tuossa jotain: KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #8
                joo pittää illemalla katella noita../\
                laakerit tulee siis moottorikelkan telaston rulliin
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by ruikki View Post
                  joo pittää illemalla katella noita../\
                  laakerit tulee siis moottorikelkan telaston rulliin
                  Niinkun varmaan ymmärrät niin älä laita mitään made in china/taiwan jne. laakereita, pyörimisnopeus niillä rullilla jo 60 vauhdissa kohtuu kova.

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by ruikki View Post
                    joo pittää illemalla katella noita../\
                    laakerit tulee siis moottorikelkan telaston rulliin
                    Ihmettelinkin, että miks on niin tutun kuuloinen tuo 6205-2RS, niin samanlaiset laakerit itsekkin aikoinaan pajottelin lynxin telastoon
                    Joten tuo 6205-2RS toimii kyllä siellä telastossa
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #11
                      aivan. ja listallakin luki että sopii telaston rulliin tuo 6205-2RS.
                      ois ihan faktaa joku tienny tosta nii ois helpompi laittaa pientä kuittailua sille joka tarjos 15e:n kappalehintaan..
                      laitan kyllä sille jotain tässä vielä. varmaan se sitte selittää että mikä ero noissa on.

                      EDIToidaan tähän viestiin ku tuli ny ku aikaa oli nii katottua tuota CLAVURIONin laittamaa erinomaista taulukkoa. siitä kiitos.
                      heikolla englannilla siitä ymmärtäisin että kyseessä samanlaiset laakerit 6205-RS2 ja 6205-LLU.
                      molemminpuoleinen tiivistys, merkki vaan eri. RS2 nimitys KOYO:lla ja LLU NTN:llä.
                      en kuitenkaan yli kolminkertaista hintaa ala noista NTN-laakereista maksamaan tuskin laadussa nii suurta eroa on.
                      EDIT. joo siis kirjotusvirhe piti vielä korjata eli NTN eikä NIN
                      Last edited by ruikki; 27-11-2007, 22:46.
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • _Pietu_
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 3660
                        • Kuopio / Maaninka

                        #12
                        Nuo 6205-2RS:t on ihan peruskauraa tuolla telastossa ja ainakin ski-doo,lynx ja yamaha käyttää noita.. Ja meillä on tehtaassakin käytössä ko. laakerityyppiä ihan 24/7 käytössä. Ja tuosta taulukosta näyttäis selviävän et sama laakeri, eri valmistajalta on tuo LLU.
                        BMW F25 xDrive 20d
                        ex BMW e91 320dA
                        ex BMW e36 325i
                        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #13
                          Jep, eli NTN:n vastaavaa kamaa tuo LLU. Enemmän laakereiden kanssa painineet voivat sitten kommentoida, ovatko NTN:n tuotteet laadultaan moninkertaisen hinnan veroisia.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Viirus
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 135
                            • Finland

                            #14
                            Jos tarvitaan korkeiden kierrosten laakereita niin suosittelen ottamaan Esim SKF 6205-2RS1/C3 tai peltisuojatun 6205-2Z/C3 tuo C3 meinaa korkeille kierroksille tarkoitettuja laakereita niissä on himpunverran isommat välykset kuulien ja pesän välissä joka sallii korkeammat kierrokset.
                            Ei oo pemaria enää...

                            Comment

                            • ruikki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 585

                              #15
                              jep. en usko että tarvii korkeitten kierrosten laakereita tuohon. ainakaan omasta mielestä ei mahottomia kierroksia noihin tuu.
                              jos 100km/h ajaa ja rullan halkaisija 133mm nii siitähän joku voi laskea kierrokset. ja lämpöähän noihin ei palijo tuu käytössä ku kuitenki lumella liikutaan.
                              ja toimivaksihhan nuo jo on todettu PIETU ja VEHKIS.
                              tietenki jos samaan hintaan saa paremmat nii sitte sama laittaa.
                              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎