Olen ostamassa -93 mallista 525 Touringia ja muutama asia askarruttaa. Mitä tarkoittaa Vanos-moottori? Lisäksi autossa on kaksi osainen kattoluukku eli takapenkkiläisillä on myös luukku, onko yleinen? Minkälaisia tyyppivikoja? Autolla on ajettu n.203 tkm. ainakin mittarin mukaan ja tuontiautohan tämä on joten siitä ei ole varmuutta. On kuitenkin todella siisti ja ehjä ja siksi se kiinnostaakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutama kysymys 525 Touringista.
Collapse
X
-
Tuplakattoluukku on näissä sanotaanko aika yleinen, vanos tuli markkinoille -93 ja on siis se pyöreä mötikkä moottorin etuosassa. Ei vanoksella olevat taitavat hörpätä sitä bensiiniä hitusen enemmän, onko sitten niitä lapsenvikoja korjattu suuntaan jos toiseen, viisaampi yksilö selittäkööt.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
-
-
Muunlaista kattoluukkua ei ole E34 Touringiin saanut, kuin tuota tuplakattoluukkua. E34:ssa taitaa olla yleistä tuo etupään kolinat. Kannattaa siis tarkistaa, onko eteen vaihdettu alatukivarsia, reaktiotankoja, koiranluita, apusimpukan helaa, ohjauksen keskitankoa hiljakkoin. Noihin kun saa palamaan rahaa, jos ei kunnossa ole.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMuunlaista kattoluukkua ei ole E34 Touringiin saanut, kuin tuota tuplakattoluukkua. E34:ssa taitaa olla yleistä tuo etupään kolinat. Kannattaa siis tarkistaa, onko eteen vaihdettu alatukivarsia, reaktiotankoja, koiranluita, apusimpukan helaa, ohjauksen keskitankoa hiljakkoin. Noihin kun saa palamaan rahaa, jos ei kunnossa ole.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Vecara View PostTuosta tuplaluukusta vielä.. Älä edes kokeile, toimiiko se, anna olla kiinni.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
No ei sen iän luulisi haittaavan, enemmänkin se paljonko sitä on käytetty ja miten, itse syksyllä koitin niin toimi kuin unelma.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Jos pakkasta on ja jäätäny luukun reunoille, niin kannattaa jättää aukasematta. Mutta jos kesällä ostelee, niin sillon tottakai se kannattaa kokeilla. Onkos tuo Touringin luukku muka jollain rattailla toteutettu? Eikai... Kyllä kai se ihan vaijereilla liikkuu sekin, kahden moottorin voimin.
Ainoa mikä iän myötä rapsahti omasta oli metallinen ohjuri, joka piti luukun kiskoilla. Ne tosin oli helppo vaihtaa.
Niin ja vielä noista etupään kolinoista. Jos reaktiotankojen/alatukivarsien sisähelat on paskana, niin ei kannata luottaa, että pallonivelet olisi ehjät. Ne kun hakkautuu äkkiä väljäksi, jos nuo sisähelat on paskana. Takapäässäkin apurungon puslat tahtoo repeillä iän myötä, huomaa kyllä jos ovat vaihto kunnossa kun perä vie autoa. Ja jos automaatti-ilmastointi on ja vanhempi systeemi (onko saanut Touringiin vanhempaa mallia?), niin lämmösäätimet kannattaa kokeilla toimiiko.Last edited by zener; 05-12-2007, 18:31.
Comment
-
-
Vanos= muuttuva imuventtiilien ajoitus
Itsellä oli joskus E34 muuten ihan ok peli mut pohja oli mätä. Pohjassa on ainakin 2kpl tämmöisiä ilmastointi reikiä/läppiä kuskinpenkin kohdalla.
Läpistä pääsee pohjan sisäpuolelle vettä, kuraa,suolaa jos läpät eivät toimi suunnitellusti.
Siitä seurasi 2kpl nyrkin kokoista reikää= hitsattavaa
Ekaksi kun niitä läppiä tutkin kaikki näytti olevan kunnossa, hiukan toinen läppä oli jotenkin hassun näköinen ja sitä rupesin ronkkimaan ja loppujen lopuksi näky oli ikävä.F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
Comment
-
-
Originally posted by -kiki- View PostVanos= muuttuva imuventtiilien ajoitus
Itsellä oli joskus E34 muuten ihan ok peli mut pohja oli mätä. Pohjassa on ainakin 2kpl tämmöisiä ilmastointi reikiä/läppiä kuskinpenkin kohdalla.
Läpistä pääsee pohjan sisäpuolelle vettä, kuraa,suolaa jos läpät eivät toimi suunnitellusti.
Siitä seurasi 2kpl nyrkin kokoista reikää= hitsattavaa
Ekaksi kun niitä läppiä tutkin kaikki näytti olevan kunnossa, hiukan toinen läppä oli jotenkin hassun näköinen ja sitä rupesin ronkkimaan ja loppujen lopuksi näky oli ikävä.
Comment
-
-
Originally posted by Regency View PostMinkälaisia tyyppivikoja? Autolla on ajettu n.203 tkm. ainakin mittarin mukaan ja tuontiautohan tämä on joten siitä ei ole varmuutta. On kuitenkin todella siisti ja ehjä ja siksi se kiinnostaakin.
Onko näitä tehty Suomessakin eli eivätkö ne kaikki BMW:t ole tuontiautoja?
Comment
-
-
Sillä ne kolinat saa koitettua kojiksella kun on, että sihtailee vaan kuoppiin(kohtuus kaikissa, ettei ihan paskaksi vedä) kun ajaa, niin eiköhän rupee kolinat kuulumaan, jos vaan välyksiä on. Itellä oli 525 touring, ja ainakin pirun mukava se on ajaa, mutta alustasta kuului kolinoita, varsinkin kun kuoppiin ajoi.
Comment
-
Comment