Announcement

Collapse
No announcement yet.

330da 184hv ja 204hv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiulu
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 84
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by -Tapi View Post
    Puhumattakaan sen takia että enempää et vaan yksinkertaisesti saa siitä koneesta ulos. Sitten 535d suuttimet, 3" putkisto, ei katteja, hieman muokattu painotettu ahdin, ilmansuodatin, jne jne, niin saat vajaan 350 hp, et yhtään enempää. Ja savua sekä pakopaineita tuolla kombinaatiolla sitten riittää.
    Kyllä siitä olis saanu vielä noin 30hv enemmän..

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Kiulu View Post
      Puoli vuotta ja reilu 30tkm
      Ei oo ollu ongelmia
      No kestäny on näköjään tähän asti! Millanen kaasujalka sulla Kiulu on?:think Täytyy myöntää että itsellä tahtoo vähän väliä kaasupoljin käydä lattiassaTossa katsellut sellasta päivitystä 204hv versioon millä tulis 245hv/500nm, se alkaa jo riittään kans
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by Kiulu View Post
        Kyllä siitä olis saanu vielä noin 30hv enemmän..
        Jos olisi saanut, mikset ottanut? Siksikö että pakopaine huitelisi yli 4 bar:ssa ja väännön rajoittaminen olisi hankalaa? Jos kyllä, niin mitä arvoa on sanoa "kyllä siitä olisi saanut" jos siitä ei vaan järkevästi tai käyttökelpoisesti saa.
        ---

        Comment

        • Kiulu
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 84
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by -Tapi View Post
          Jos olisi saanut, mikset ottanut? Siksikö että pakopaine huitelisi yli 4 bar:ssa ja väännön rajoittaminen olisi hankalaa? Jos kyllä, niin mitä arvoa on sanoa "kyllä siitä olisi saanut" jos siitä ei vaan järkevästi tai käyttökelpoisesti saa.
          Mitä sä ny mussutat?

          Siksi en ottanu koska auto on työajossa enkä mä halua ruveta liialla teholla autoa hajottamaan eli kaikkihan siellä sitte huitelis taivais.

          Soita ja kysy Karalalta että paljonko näistä on otettu tehoja ja viisastele sitte sille!

          Comment

          • Kiulu
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 84
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Bouma View Post
            No kestäny on näköjään tähän asti! Millanen kaasujalka sulla Kiulu on?:think Täytyy myöntää että itsellä tahtoo vähän väliä kaasupoljin käydä lattiassaTossa katsellut sellasta päivitystä 204hv versioon millä tulis 245hv/500nm, se alkaa jo riittään kans
            Poljettu on aika railakkaasti.

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Kiulu View Post
              Poljettu on aika railakkaasti.
              No perkele Kyllä mun tällainen on hommattava ja softa laitettava siihen

              330i:llä ei oo mitään sanomista 260hv 330d:lle
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • jantsu
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 168
                • siilinjärvi

                #22
                Minä kysyin kanssa eri versioita omaan 330dat:iin (204hv).Tarjottiin kolmea "viritysastetta" ja päädyin keskimmäiseen 260hv/550Nm.Tyytyväinen olen ollut.Se kovin vitirysaste olisi ollut 300/700.Karalan softia siis.En ota kantaa kulkeeko kovemmin kuin joku toinen,mutta varttimaili meni 14,7 sek. märällä asfaltilla.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Originally posted by Kiulu View Post
                  Mitä sä ny mussutat?
                  Soita ja kysy Karalalta että paljonko näistä on otettu tehoja ja viisastele sitte sille!
                  Ei ole tarvetta soittaa kun tulee siinä tallissa vietettyä aikaa paljon muutenkin. Siksipä uskallankin sanoa että puhut paskaa.

                  Tiedän että YHDESTÄ 330cd:sta on saatu Mikan (ja muiden) toimesta MELKEIN 350 hp mutta siinä oli sitten jo paljon muitakin muutoksia kuin lastu (tai edes suuttimet).

                  Mikallakin oli paljon ruusuisempi kuva näiden virityksestä vielä viime kesänä, nyttemmin totuus on paljastunut ja M57/M57N rajat tunnetaan.
                  ---

                  Comment

                  • Kiulu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 84
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Ei ole tarvetta soittaa kun tulee siinä tallissa vietettyä aikaa paljon muutenkin. Siksipä uskallankin sanoa että puhut paskaa.

                    Tiedän että YHDESTÄ 330cd:sta on saatu Mikan (ja muiden) toimesta MELKEIN 350 hp mutta siinä oli sitten jo paljon muitakin muutoksia kuin lastu (tai edes suuttimet).

                    Mikallakin oli paljon ruusuisempi kuva näiden virityksestä vielä viime kesänä, nyttemmin totuus on paljastunut ja M57/M57N rajat tunnetaan.
                    No sellasen jutun mä kuulin että jostaki 330d:stä oli penkitetty tuo 350hv
                    ja että siihen oli vaihdettu suuttimet muusta en tiedä..

                    Missähän kohtaa oon puhunu paskaa?

                    Mut jos susta tollanen jeesustelu mahtavaa niin

                    Comment

                    • Tappu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 825
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Kiulu View Post
                      No sellasen jutun mä kuulin että jostaki 330d:stä oli penkitetty tuo 350hv
                      ja että siihen oli vaihdettu suuttimet muusta en tiedä..

                      Missähän kohtaa oon puhunu paskaa?

                      Mut jos susta tollanen jeesustelu mahtavaa niin
                      Itse tällä autolla ajaneena, voin sanoa että liikkuu. E46 M3:lla ei pärjää lähdössä, jos saa vähänkin huonon lähdön. Auto on siis tuttavani omistuksessa ja itsekin ollut tekemässä autoon eräitä muutoksia.
                      AMG

                      Comment

                      • Kiulu
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 84
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Tappu View Post
                        Itse tällä autolla ajaneena, voin sanoa että liikkuu. E46 M3:lla ei pärjää lähdössä, jos saa vähänkin huonon lähdön. Auto on siis tuttavani omistuksessa ja itsekin ollut tekemässä autoon eräitä muutoksia.

                        No varmasti liikkuu.
                        Onko siinä kuinka paikat kestäny?

                        Comment

                        • Tappu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 825
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Kiulu View Post
                          No varmasti liikkuu.
                          Onko siinä kuinka paikat kestäny?
                          Ei ole ollut mitään ongelmia.
                          AMG

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #28
                            Originally posted by Tappu View Post
                            Ei ole ollut mitään ongelmia.
                            Juuri tuosta samasta autosta on kyse, näyttää toimivan referenssinä monessa paikassa ja aina samalla essonbaaripohjustuksella (vain ohjelma ja suuttimet = 350hp). Omistaja tietää, ja ohjelmoijakin ettei asia ole noin.
                            ---

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #29
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Juuri tuosta samasta autosta on kyse, näyttää toimivan referenssinä monessa paikassa ja aina samalla essonbaaripohjustuksella (vain ohjelma ja suuttimet = 350hp). Omistaja tietää, ja ohjelmoijakin ettei asia ole noin.

                              Ainahan näissä jutuissa on kyse jonkun toisen autosta.
                              Mutta jutun pointti olisi varmaan nyt se, että jos on mahdollista, niin kannattaa valita se 204hv,n tekniikalla oleva.
                              Siitä on sitten mukava harrastusta jatkaa, jos niin haluaa.

                              Kyllä Tapilla taitaa olla aika realistinen kuva näistä tehomääristä kaikin puolin.
                              Eikä vähiten varmaankaan siksi, että hän on ikäänkuin "aitiopaikalla" niiltä osin, kun kuitenkin kaikki "ohjelmoitavat", vähänkään enemmän muutetut kulkee käytännössä sen yhden miehen pajan kautta jossain vaiheessa.
                              Siellä käynnin jälkeen kun vasta sitten rupeaa oikein kunnolla toimimaan.

                              Ihan omasta kokemuksesta sanoisin, että aluksi ne tehot nouseekin ihan vaan määrättyjä osia vaihtelemalla, siis helposti.
                              Sitten, kun tulee vastaan sellainen raja, jonka "yli" meneviä ilman ja polttoaineen määriä ei valmistaja olekkaan "valmiiksi" miettinyt, niin myöskin ongelmat alkavat.
                              Lisättyjen osien täytyisi myös ruveta kunnolla toimimaan yhdessä.
                              Ja kun jotain saa toimimaan, niin heti "paljastuu" uusia mutkia matkaan.
                              Niin, että jos edes joku on saanut bemarin koneesta tehoja ulos, niin ei kait siitä kannata nyt riidellä.
                              Minä kaivaisin tiedot siitä, ja pyrkisin apinoimaan kiivaasti, niin oispahan mullakin.
                              Kun on suunnilleen samassa kohden polkenut vuositolkulla niin tuntuis mukavalta, kun jollain olisi valmiiksi tehty ratkaisu.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Näin sivusta seuranneena näitä diesel-juttuja, onko kukaan laskenut kanavien pinta-aloja, johtuisiko tuo -Tapinkin kohtaama tehokatto kanavan tukehtumisesta?

                                Savutushan johtuu, pelkistetysti, siitä ettei kaikkea tavaraa saada poltettua, joko ruiskutusajan ollessa liian pitkä (palamisen energiaa ei saada muutettua liike-energiaksi, menee pakolämmöksi&paineeksi) tai hapen loppuessa kesken (liian vähän ilmaa, osa siitä karkaa jo kokeiltujen liian löysien venttiilijousien takia pakoventtiilistä tai sitten kaikkea pakokaasua ei saada poistettua pakotahdin aikana kanavan tukehtuessa jolloin happea saadaan vähemmän). Eikö?

                                Voisiko olla että kanavassa on saavutettu noilla tehoilla jo äänennopeus? :think Tuo kun ei sinällään vaadi mitään aivan hirveitä painesuhteita.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎