Originally posted by -Tapi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330da 184hv ja 204hv
Collapse
X
-
Originally posted by Kiulu View PostPuoli vuotta ja reilu 30tkm
Ei oo ollu ongelmiaTossa katsellut sellasta päivitystä 204hv versioon millä tulis 245hv/500nm, se alkaa jo riittään kans
Comment
-
-
Originally posted by Kiulu View PostKyllä siitä olis saanu vielä noin 30hv enemmän..---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJos olisi saanut, mikset ottanut? Siksikö että pakopaine huitelisi yli 4 bar:ssa ja väännön rajoittaminen olisi hankalaa? Jos kyllä, niin mitä arvoa on sanoa "kyllä siitä olisi saanut" jos siitä ei vaan järkevästi tai käyttökelpoisesti saa.
Siksi en ottanu koska auto on työajossa enkä mä halua ruveta liialla teholla autoa hajottamaan eli kaikkihan siellä sitte huitelis taivais.
Soita ja kysy Karalalta että paljonko näistä on otettu tehoja ja viisastele sitte sille!
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNo kestäny on näköjään tähän asti! Millanen kaasujalka sulla Kiulu on?:think Täytyy myöntää että itsellä tahtoo vähän väliä kaasupoljin käydä lattiassaTossa katsellut sellasta päivitystä 204hv versioon millä tulis 245hv/500nm, se alkaa jo riittään kans
Comment
-
-
Originally posted by Kiulu View PostPoljettu on aika railakkaasti.Kyllä mun tällainen on hommattava ja softa laitettava siihen
330i:llä ei oo mitään sanomista 260hv 330d:lle
Comment
-
-
Minä kysyin kanssa eri versioita omaan 330dat:iin (204hv).Tarjottiin kolmea "viritysastetta" ja päädyin keskimmäiseen 260hv/550Nm.Tyytyväinen olen ollut.Se kovin vitirysaste olisi ollut 300/700.Karalan softia siis.En ota kantaa kulkeeko kovemmin kuin joku toinen,mutta varttimaili meni 14,7 sek. märällä asfaltilla.
Comment
-
-
Originally posted by Kiulu View PostMitä sä ny mussutat?
Soita ja kysy Karalalta että paljonko näistä on otettu tehoja ja viisastele sitte sille!
Tiedän että YHDESTÄ 330cd:sta on saatu Mikan (ja muiden) toimesta MELKEIN 350 hp mutta siinä oli sitten jo paljon muitakin muutoksia kuin lastu (tai edes suuttimet).
Mikallakin oli paljon ruusuisempi kuva näiden virityksestä vielä viime kesänä, nyttemmin totuus on paljastunut ja M57/M57N rajat tunnetaan.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi ole tarvetta soittaa kun tulee siinä tallissa vietettyä aikaa paljon muutenkin. Siksipä uskallankin sanoa että puhut paskaa.
Tiedän että YHDESTÄ 330cd:sta on saatu Mikan (ja muiden) toimesta MELKEIN 350 hp mutta siinä oli sitten jo paljon muitakin muutoksia kuin lastu (tai edes suuttimet).
Mikallakin oli paljon ruusuisempi kuva näiden virityksestä vielä viime kesänä, nyttemmin totuus on paljastunut ja M57/M57N rajat tunnetaan.
ja että siihen oli vaihdettu suuttimet muusta en tiedä..
Missähän kohtaa oon puhunu paskaa?
Mut jos susta tollanen jeesustelu mahtavaa niin
Comment
-
-
Originally posted by Kiulu View PostNo sellasen jutun mä kuulin että jostaki 330d:stä oli penkitetty tuo 350hv
ja että siihen oli vaihdettu suuttimet muusta en tiedä..
Missähän kohtaa oon puhunu paskaa?
Mut jos susta tollanen jeesustelu mahtavaa niinAMG
Comment
-
-
Originally posted by Tappu View PostItse tällä autolla ajaneena, voin sanoa että liikkuu. E46 M3:lla ei pärjää lähdössä, jos saa vähänkin huonon lähdön. Auto on siis tuttavani omistuksessa ja itsekin ollut tekemässä autoon eräitä muutoksia.
No varmasti liikkuu.
Onko siinä kuinka paikat kestäny?
Comment
-
-
Originally posted by Tappu View PostEi ole ollut mitään ongelmia.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJuuri tuosta samasta autosta on kyse, näyttää toimivan referenssinä monessa paikassa ja aina samalla essonbaaripohjustuksella (vain ohjelma ja suuttimet = 350hp). Omistaja tietää, ja ohjelmoijakin ettei asia ole noin.
Ainahan näissä jutuissa on kyse jonkun toisen autosta.
Mutta jutun pointti olisi varmaan nyt se, että jos on mahdollista, niin kannattaa valita se 204hv,n tekniikalla oleva.
Siitä on sitten mukava harrastusta jatkaa, jos niin haluaa.
Kyllä Tapilla taitaa olla aika realistinen kuva näistä tehomääristä kaikin puolin.
Eikä vähiten varmaankaan siksi, että hän on ikäänkuin "aitiopaikalla" niiltä osin, kun kuitenkin kaikki "ohjelmoitavat", vähänkään enemmän muutetut kulkee käytännössä sen yhden miehen pajan kautta jossain vaiheessa.
Siellä käynnin jälkeen kun vasta sitten rupeaa oikein kunnolla toimimaan.
Ihan omasta kokemuksesta sanoisin, että aluksi ne tehot nouseekin ihan vaan määrättyjä osia vaihtelemalla, siis helposti.
Sitten, kun tulee vastaan sellainen raja, jonka "yli" meneviä ilman ja polttoaineen määriä ei valmistaja olekkaan "valmiiksi" miettinyt, niin myöskin ongelmat alkavat.
Lisättyjen osien täytyisi myös ruveta kunnolla toimimaan yhdessä.
Ja kun jotain saa toimimaan, niin heti "paljastuu" uusia mutkia matkaan.
Niin, että jos edes joku on saanut bemarin koneesta tehoja ulos, niin ei kait siitä kannata nyt riidellä.
Minä kaivaisin tiedot siitä, ja pyrkisin apinoimaan kiivaasti, niin oispahan mullakin.
Kun on suunnilleen samassa kohden polkenut vuositolkulla niin tuntuis mukavalta, kun jollain olisi valmiiksi tehty ratkaisu.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Näin sivusta seuranneena näitä diesel-juttuja, onko kukaan laskenut kanavien pinta-aloja, johtuisiko tuo -Tapinkin kohtaama tehokatto kanavan tukehtumisesta?
Savutushan johtuu, pelkistetysti, siitä ettei kaikkea tavaraa saada poltettua, joko ruiskutusajan ollessa liian pitkä (palamisen energiaa ei saada muutettua liike-energiaksi, menee pakolämmöksi&paineeksi) tai hapen loppuessa kesken (liian vähän ilmaa, osa siitä karkaa jo kokeiltujen liian löysien venttiilijousien takia pakoventtiilistä tai sitten kaikkea pakokaasua ei saada poistettua pakotahdin aikana kanavan tukehtuessa jolloin happea saadaan vähemmän). Eikö?
Voisiko olla että kanavassa on saavutettu noilla tehoilla jo äänennopeus? :think Tuo kun ei sinällään vaadi mitään aivan hirveitä painesuhteita.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment