mulla auttoi e36:ssa kun painatti kahvaa alaspäin niin ei ollut ikinä tankkauksessa ongelmia, ei tarvinut kääntää kahvaa mihinkään päin muuta kuin painatti alaspäin jos ei painattanut niin bensantulo katkoili kokoajan
Täytyy kyllä ihmetellä, että mitä se pieni inssi oikeen on miettinyt kun tuon tankkausaukon on piirtänyt. Missään muussa kulkineessa ei itsellä ole ollut yhtä herkkää hommaa tuo tankkaaminen kuin Bemarissa. Land Cruiserissa joutuu tosin laittamaa pistoolin omituiseen asentoon lähen pystysuoraan, että saa sen sinne aukkoon, mutta itse tankkaus menee sujuvasti. Coiravelleen taas voi laskea täydellä paineella vaikka kuorma-autopumpulta (täyttyy muuten tankki nopsasti ja niissä on aina lukitus liipasimessa).
Omassa e36 menee kyllä polttoaine aina vittuilematta tankkiin, kun kääntää pistoolin vasemmalle, että se on vaakatasossa. Voiskohan bemarinkin tankissa olla samanlainen systeemi kuten esim. -98 vuoden corollassa, jossa on "haittalevyjä" täyttöputkessa, että ulkoapäin ei saa imettyä polttoainetta pois. Irtoletkua ei siis saa menemään putkeen kuin muutaman sentin, ja se ikäänkuin törmää seinään.:think Se systeemi ainakin selittäisi osan "ylimääräisistä" polttoaineen pyörteilyistä.
Mutta kai noitten tankkausongelmien kanssa pystyy elämään..
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Eri asemillakin on "erilaisia" pistooleja, omassa e36:ssa joillakin asemilla pystyi tankkaamaan normaalisti, ja joillakin täytyi tankata pistooli vaaka-asennossa...
Kyllähän se on huoltsikasta kiinni tai paremminkin pumpusta mitenkä on säädetty. Itsellä ei voi sanoa että ois ollu ongelmia. Parissa hiukan pistoolia pitänyt kääntää mut ei muuta.. Kokeilkaas tankata 90 luvun puntoa.. yhtä helvettii..
Täytyy kyllä ihmetellä, että mitä se pieni inssi oikeen on miettinyt kun tuon tankkausaukon on piirtänyt. Missään muussa kulkineessa ei itsellä ole ollut yhtä herkkää hommaa tuo tankkaaminen kuin Bemarissa. Land Cruiserissa joutuu tosin laittamaa pistoolin omituiseen asentoon lähen pystysuoraan, että saa sen sinne aukkoon, mutta itse tankkaus menee sujuvasti. Coiravelleen taas voi laskea täydellä paineella vaikka kuorma-autopumpulta (täyttyy muuten tankki nopsasti ja niissä on aina lukitus liipasimessa).
Ei insinöörin tarvi tankata autoa, se vaan suunnittelee niitä...
Toi lukko&sokka kommentti oli ihan oikein. Eli toisin sanoen ei nosta pistooalia tankatessa ja laittaa kokonaan sisään (jos laitatte niin vähän sisään kuin mahdollista, niin jollain kastuu housut bensasta, kun tankki tulee täyteen. Eri asia jos aikomus ei ole täyttää tankkia).
Kun päästää irti ja lukitsee pistoolin kahvan esim. tankin korkilla, niin kulma on oikea. Eli tankkausohjeet; pistooli sisään, päästätte irti, *kahva kalibroituu oikeaan kulmaan automaattisesti* ja alatte tankkaamaan kulmaa muuttamatta
Comment