Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tankkauksen kanssa ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwpowerman
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 190
    • Lestijärvi

    #16
    mulla auttoi e36:ssa kun painatti kahvaa alaspäin niin ei ollut ikinä tankkauksessa ongelmia, ei tarvinut kääntää kahvaa mihinkään päin muuta kuin painatti alaspäin jos ei painattanut niin bensantulo katkoili kokoajan
    e91 320d -05
    ex:
    e46 328ci -99
    e36 316i -92
    e30 325i -86

    Comment

    • Ari K
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 16
      • Kaivopuistosta Ivaloon

      #17
      Täytyy kyllä ihmetellä, että mitä se pieni inssi oikeen on miettinyt kun tuon tankkausaukon on piirtänyt. Missään muussa kulkineessa ei itsellä ole ollut yhtä herkkää hommaa tuo tankkaaminen kuin Bemarissa. Land Cruiserissa joutuu tosin laittamaa pistoolin omituiseen asentoon lähen pystysuoraan, että saa sen sinne aukkoon, mutta itse tankkaus menee sujuvasti. Coiravelleen taas voi laskea täydellä paineella vaikka kuorma-autopumpulta (täyttyy muuten tankki nopsasti ja niissä on aina lukitus liipasimessa).
      __________________________________
      Land Cruiser 3.0 D4D '07
      VW Coiravelle 2.5 TDI '06

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #18
        Omassa e36 menee kyllä polttoaine aina vittuilematta tankkiin, kun kääntää pistoolin vasemmalle, että se on vaakatasossa. Voiskohan bemarinkin tankissa olla samanlainen systeemi kuten esim. -98 vuoden corollassa, jossa on "haittalevyjä" täyttöputkessa, että ulkoapäin ei saa imettyä polttoainetta pois. Irtoletkua ei siis saa menemään putkeen kuin muutaman sentin, ja se ikäänkuin törmää seinään.:think Se systeemi ainakin selittäisi osan "ylimääräisistä" polttoaineen pyörteilyistä.

        Mutta kai noitten tankkausongelmien kanssa pystyy elämään..
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Wexi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 213
          • Ruovesi

          #19
          Eri asemillakin on "erilaisia" pistooleja, omassa e36:ssa joillakin asemilla pystyi tankkaamaan normaalisti, ja joillakin täytyi tankata pistooli vaaka-asennossa...

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4988
            • 013

            #20
            Kyllähän se on huoltsikasta kiinni tai paremminkin pumpusta mitenkä on säädetty. Itsellä ei voi sanoa että ois ollu ongelmia. Parissa hiukan pistoolia pitänyt kääntää mut ei muuta.. Kokeilkaas tankata 90 luvun puntoa.. yhtä helvettii..

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Ari K View Post
              Täytyy kyllä ihmetellä, että mitä se pieni inssi oikeen on miettinyt kun tuon tankkausaukon on piirtänyt. Missään muussa kulkineessa ei itsellä ole ollut yhtä herkkää hommaa tuo tankkaaminen kuin Bemarissa. Land Cruiserissa joutuu tosin laittamaa pistoolin omituiseen asentoon lähen pystysuoraan, että saa sen sinne aukkoon, mutta itse tankkaus menee sujuvasti. Coiravelleen taas voi laskea täydellä paineella vaikka kuorma-autopumpulta (täyttyy muuten tankki nopsasti ja niissä on aina lukitus liipasimessa).
              Ei insinöörin tarvi tankata autoa, se vaan suunnittelee niitä...

              Comment

              • H3nri
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 27

                #22
                Toi lukko&sokka kommentti oli ihan oikein. Eli toisin sanoen ei nosta pistooalia tankatessa ja laittaa kokonaan sisään (jos laitatte niin vähän sisään kuin mahdollista, niin jollain kastuu housut bensasta, kun tankki tulee täyteen. Eri asia jos aikomus ei ole täyttää tankkia).

                Kun päästää irti ja lukitsee pistoolin kahvan esim. tankin korkilla, niin kulma on oikea. Eli tankkausohjeet; pistooli sisään, päästätte irti, *kahva kalibroituu oikeaan kulmaan automaattisesti* ja alatte tankkaamaan kulmaa muuttamatta

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎