Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 liikaa tehoa???

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15270
    • Ajamisen Iloa

    #31
    Itse laittaisin tähän SMG3:n.:think
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Jarpeli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 510
      • vaasa

      #32
      kansa tahtoo video pätkää näin ainutlaatuisesta 525:sesta. samalla saataisi analysoitua paremmin autoa vaivaava vika.

      Comment

      • henu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 702
        • 01520

        #33
        Originally posted by lumipantteri View Post
        on semmoinen ongelma että tuossa mun e34-88 iskee rajoitin aivan liian nopeasti päälle!!!kone on vaihdettu 2.5l ja samalla on kansi muokattu,lastutettu ym ym ja nyt kiihdyttäessä ei meinaa keretä vaihtamaan vaihteita kun rajoitin iskee päälle, voikohan noista poistaa rajoitinta vai pitäiskö vaihtaa muutkin osat vastaamaan 525:ta.rajoitin ottaa päälle n.7000 rpm
        ootko kokeillu ettet aina lyö sitä lämää lattiaan...?
        Vai onko se on/off-kaasu..
        Ford Mondeo ST220
        Suzuki GSX1300R Hayabusa

        Comment

        • [biohazard]
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 255
          • kiuruvesi

          #34
          Originally posted by henu View Post
          ootko kokeillu ettet aina lyö sitä lämää lattiaan...?
          Vai onko se on/off-kaasu..

          Comment

          • lumipantteri
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 16
            • nurmes

            #35
            Originally posted by Oldtimer View Post
            No anteeksi, oikeesti tuo kyllä trollilta haisee jos ei yhdelläkään vaihteella perässä pysy ja kyseessä vain piristetty m20b25 vapaastihengittävänä. Kun ei nuo välitykset nyt miltään yltiölyhyiltä tunnu (satasessa 2500rpm) tai nopeusmittari valehtelee täysin omiaan. Ja itse ainakin aina ehtinyt helposti vaihtamaan vaikka suht nopeita ja lyhytvälitteisiä autoja onkin ollut alla aikoinaan puhumattakaan moottoripyöristä.

            Voit tietysti harkita jonkin systeemin asentamista joka ampuu paineilmalla pykälät sisään, sen voinee virittää vaikka vaihtovalon yhteyteen. Wheeliebarssien asentamista tosin kannattaa samalla harkita.
            tarkennus asiaan eli kolmosella,nelosella ja vitosella kyl pysyy mukana

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              #36
              Just just

              Comment

              • Aazu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 182

                #37
                Originally posted by Oldtimer View Post
                Voit tietysti harkita jonkin systeemin asentamista joka ampuu paineilmalla pykälät sisään, sen voinee virittää vaikka vaihtovalon yhteyteen. Wheeliebarssien asentamista tosin kannattaa samalla harkita.
                Kannattaa myös laittaa leveemmät renkaat, niin ei sudi helposti. Mutta leveillä renkailla pito paranee, niin on toi wheeliebar pakollinen jos haluat auton leimasta läpi.

                Comment

                • jii.veivo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 564
                  • Haapavesi

                  #38
                  Taidat olla vaan hidas vaihtaan, ei mulla oo mitään ongelmia 197hv e30 jossa 3.91 perä:think
                  e38 750ial
                  Husaberg 650 fs -05
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                  Comment

                  • djanni
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 883
                    • 03

                    #39
                    Jätkät vaan vittuilee toiselle, joka oletettavasti on vasta siirtynyt bemaristiksi .

                    Itse ymmärtäisin kysymyksen sillain, että mikä avuksi, kun 520:n vakiolootassa ovat ykkönen ja kakkonen niin saakelin lyhyitä, että saa olla koko ajan kepittämässä.
                    Ainakin omasta mielestäni k.o. vaihteet loppuvat "kesken" ihan vakiolla tehonsa menettäneellä M20B20 koneella esim. jostain moottoritien rampista lähdettäessä.
                    Onkos 525:ssa eri loota?

                    Comment

                    • Oldtimer
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 350
                      • Ähtäri

                      #40
                      Originally posted by djanni View Post
                      Onkos 525:ssa eri loota?
                      520 on Getrag 240 ja 525 on Getrag 260. Niiden välityseroista en sano mitään kun Bentley manuaalini ei tunne kuin E34 525i -> 540i. Mutta oudolta tuntuisi että siinäkin olisi ykkönen ja kakkonen superlyhyitä ja muut vaihteet normaaleja, kun vitonen ainakin selvästi "normaalipituinen".
                      ----: Fuck The Fuel Economy :----

                      Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #41
                        Lumipantteri käytä sitä penkissä??? (en vittuile)
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • Ralliperuna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 128

                          #42
                          Vaihdelaatikkos on suunniteltu siviiliajoon jolloin 1. ja 2. vaihde on tietty lyhyehköt ja varsinkin jos ykkösellä vedetään sinne 7000rpm kiekat niin kakkosellahan ne on jo melkeen 5000rpm valmiiksi ja äkkiähän se tehopiikillä ne vetää siitä loppuun.

                          Hommaat vaan vaihdevälin lyhentimen(Z4 käykö??) ja kepin nivelet kuntoon että saat kunnon tuntuman vaihtoihin niin rupee pysymään perässä.
                          Harvemmalla laatikolla kiihtyy paremmin, kunhan kuski pysyy mukana
                          2500rpm sataselle on kuitenkin jo aika säästeliäs, omassa 520i satasessa 3200rpm.
                          Serkku oli kyselly niitä lukkoperiä purkaamoilta omaan e30:n niin olivat jumaliste 700€ pyytäneet, että kannattaa varautua aika hintoihin lukollisten kanssa.

                          Eräs HardCorevaihtoehto: laita suorahampaiset rattaat laatikkoon niin voit vaihtaa raakana ilman kytkintä), joudut vaihtaa kerran vuoteen ne kuluvat osat laatikkoon. samalla saat 10hp lisätehoa kun käytät suorahampaista, ei ole tehohävikkiä.
                          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #43
                            no eikö noi kuulu jo rata-autoiluun...
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • legendaa
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 102
                              • Raisio

                              #44
                              Originally posted by lumipantteri View Post
                              alkuperäisessä on se 170hv mut täs varmasti enempi kun on nokka ym muut vaihdettu ja kannenkanavat avarrettu.pitäs ottaa selvää koneen tekijältä mitä kaikkea siihen on laitettu:think
                              Kai löytyy myös " super air intake" jonkun lehden sivuilla mainostettiin että jopa +15hp (kromattu himmeli että varmasti imee kuuminta ilmaa mitä konehuoneestä vaan löytyy....) Lähtee kuin norppa rysästä
                              Keinuni on karu, siinä on vain yksi naru

                              Legendan[at]luukku.com

                              Comment

                              • Skunkki^
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 688
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by djanni View Post
                                Itse ymmärtäisin kysymyksen sillain, että mikä avuksi, kun 520:n vakiolootassa ovat ykkönen ja kakkonen niin saakelin lyhyitä, että saa olla koko ajan kepittämässä.
                                Ainakin omasta mielestäni k.o. vaihteet loppuvat "kesken" ihan vakiolla tehonsa menettäneellä M20B20 koneella esim. jostain moottoritien rampista lähdettäessä.
                                Onkos 525:ssa eri loota?
                                Tuota en kyllä ymmärrä, ittellä vakio 520, ja perkele kun välit tuntuu pitkiltä. 2:lla mennään jo päälle 90 ja tehoa ei todellakaan ole Toisaalta meikän ajotyylillä ne kierrokset pomppii rajoittimella joka kiihdytyksessä (Keinut poikki pari viikkoa sitten ) Mutta joo, taitaa noissa vakio lootissakin olla eroja?
                                KIA Optima PHEV

                                Exät:
                                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎