Jos ei mitään valmiiksi tietäisi BMW tekniikasta niin taas olisi Espoon K1 konttorilta saanut pelkkää puppua tekniseltä neuvojalta mukaansa, huonosti käy jos noiden ohjeita heti uskoisi.
-Kysyin että mitä dokumentteja haluavat kun tulen muutoskatsastamaaan -88 318i:n 2.0 kutoskoneelle.
Kaveri alkaa plarata Bemarimappia ja kertoo viisaasti:
K1: Tarvitset dokumentin jossa on yksilöity vaihdetun moottorin täyttävän xxx päästövaatimukset .
-Mitä tarkoittaa yksilöity, teillä on varmaan nippu papereita vastaavista vaihdoista joista lötyy dokumentti jossa sanotaan näiden moottoreiden täyttävän vaatimukset? Tuon ikäisiä autoja josta kone on on liikenteessä vaikka kuinka paljon.
K1: Ei se riitä, kone täytyy olla yksilöity ja dokumentoitu että täyttää xxx vaatimukset. Tai varustaa katalysaattorilla.
-Mitä tarkoittaa yksilöity, sehän on massatuotantokone joita on liikenteessä kymmeniätuhansia, eihän ne ole yksilöitä?
K1 (Toinen tietävä kaveri säestämään vierestä että) Se tarkoittaa että kone pitää olla yksilöity ja siitä on oltava luotettava dokumentti.
-Ehdotin että jos kysyisivät AKE:n neuvonnasta, siellä varmasti on dokumentti tälläisestä Bemarin koneesta.
Tässä vaiheessa mappia plaraava löytää jonkun dokumentin jota näyttää kaverilleen ja kuiskuttelee että mitähän tämä tarkoittaa. Toinen ei tiedä.
Kysyn että mitä siinä sanotaan ja siinäpä tiedotteessa luki, että kaikki BMW moottorit 1983 alkaen täyttävät tämän kyseisen päästövaatimuksen.
Tähän totesin että homma lienee sitten tällä selvä kun vain näytän koneen lohkosta ja kannesta vuosilukumerkinnät joista näkee koneen oleva uudempi kuin -83.
Että silleen, jos joku olisi uskonut mitä sanovat niin täysin väärillä tiedoilla olisi joutunut jatkamaan.
Jos joku asia tyrmätään niin ei kannata heti uskoa vaan käydä itse keräämässä AKE:n & verottajan viralliset dokumentit, perusinssit konttoreilla ei välttämättä löydä vaadittua tietoa. Ei se silti välttämättä ole edes heidän vika, jos ei ole rutiinia niin ei ole, ja kieltopykäliä suomessa kyllä riittää.
-Kysyin että mitä dokumentteja haluavat kun tulen muutoskatsastamaaan -88 318i:n 2.0 kutoskoneelle.
Kaveri alkaa plarata Bemarimappia ja kertoo viisaasti:
K1: Tarvitset dokumentin jossa on yksilöity vaihdetun moottorin täyttävän xxx päästövaatimukset .
-Mitä tarkoittaa yksilöity, teillä on varmaan nippu papereita vastaavista vaihdoista joista lötyy dokumentti jossa sanotaan näiden moottoreiden täyttävän vaatimukset? Tuon ikäisiä autoja josta kone on on liikenteessä vaikka kuinka paljon.
K1: Ei se riitä, kone täytyy olla yksilöity ja dokumentoitu että täyttää xxx vaatimukset. Tai varustaa katalysaattorilla.
-Mitä tarkoittaa yksilöity, sehän on massatuotantokone joita on liikenteessä kymmeniätuhansia, eihän ne ole yksilöitä?
K1 (Toinen tietävä kaveri säestämään vierestä että) Se tarkoittaa että kone pitää olla yksilöity ja siitä on oltava luotettava dokumentti.
-Ehdotin että jos kysyisivät AKE:n neuvonnasta, siellä varmasti on dokumentti tälläisestä Bemarin koneesta.
Tässä vaiheessa mappia plaraava löytää jonkun dokumentin jota näyttää kaverilleen ja kuiskuttelee että mitähän tämä tarkoittaa. Toinen ei tiedä.
Kysyn että mitä siinä sanotaan ja siinäpä tiedotteessa luki, että kaikki BMW moottorit 1983 alkaen täyttävät tämän kyseisen päästövaatimuksen.
Tähän totesin että homma lienee sitten tällä selvä kun vain näytän koneen lohkosta ja kannesta vuosilukumerkinnät joista näkee koneen oleva uudempi kuin -83.
Että silleen, jos joku olisi uskonut mitä sanovat niin täysin väärillä tiedoilla olisi joutunut jatkamaan.
Jos joku asia tyrmätään niin ei kannata heti uskoa vaan käydä itse keräämässä AKE:n & verottajan viralliset dokumentit, perusinssit konttoreilla ei välttämättä löydä vaadittua tietoa. Ei se silti välttämättä ole edes heidän vika, jos ei ole rutiinia niin ei ole, ja kieltopykäliä suomessa kyllä riittää.
Comment