Talvi lähestyy ja ilmat viilenee. Kysynkin kokemuksia kyseisen auton lämmityslaitteen tehosta talvipakkasilla. Eli, miten olette tarenneet kylmillä ilmoilla? Itsellä viime talvena ei kyllä ainakaan kuuma tullut kertaakaan autossa. Ei nyt kovin kylmäkään, mutta verrattuna edelliseen autoon (bensiinikäyttöinen Audi) lämmityslaitteesta puhaltaa selvästi viileämpää ilmaa. Onko muilla kokemuksia?
525 Tds:n lämmityslaite
Collapse
X
-
Kyllä tds lämmin on,mutta kannattaa tarkistaa raitis ilma suodatin onko tukossa.Se jos on tukossa,niin aika kylmä voi pakkasilla tulla kun ei puhalla tarpeeksi. :lol:
-
Originally posted by turbosgarageKyllä tds lämmin on,mutta kannattaa tarkistaa raitis ilma suodatin onko tukossa.Se jos on tukossa,niin aika kylmä voi pakkasilla tulla kun ei puhalla tarpeeksi. :lol:Audi A6 1999 | Audi S8 2001
Comment
-
Täältä jonkinlaiset ohjeet. Itselläkin tuo edessä hyvinkin pian.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Ootko tarkistanut termostaatin kunnon? TDS Bemun vakiovikoja on pikkasen auki jäävä termostaatti. Motonetissä uus termari maksaa jotain reilut kympin.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
Originally posted by kanalaMulla lämpömittari on tasan puolessavälissä ja lämmintä riitti viime talvena loistavasti.Audi A6 1999 | Audi S8 2001
Comment
-
Tänään aamulla (Napapiirillä -10 pakkasta) muistin viime talvisen ongelman. Lämmönsäätöruuvi täysillä, mutta hampaat kalisee yhteen. Aikansa kun ajaa niin jonkin verran alkaa hönkimään lämmintä sisään, mutta aika heikosti. Ja kun muistelen viime talvea niin -30 keleillä ei juuri lämpöä enää riitä.
Raitisilmasuodatin on vaihdettu. Termostaattiongelma? Olisiko muita ratkaisuja?
Comment
-
525 tds touringissa huomaa selvästi lämpötilan nousevan kun avaa hiukan
ikkunaa eli onkohan ne takapäässä sivuilla olevat ilmaventtiilit jotenkin tukossa? Vois olla sullakin vikana.Raitisilmasuodatin on omassani just vaihdettu ja lämpötilamittari pysyy puolivälissä.
Comment
-
Tänään aamulla (Napapiirillä -10 pakkasta) muistin viime talvisen ongelman. Lämmönsäätöruuvi täysillä, mutta hampaat kalisee yhteen. Aikansa kun ajaa niin jonkin verran alkaa hönkimään lämmintä sisään, mutta aika heikosti. Ja kun muistelen viime talvea niin -30 keleillä ei juuri lämpöä enää riitä.
Raitisilmasuodatin on vaihdettu. Termostaattiongelma? Olisiko muita ratkaisuja?
Comment
-
Eli nouseeko sulla moottorin lämmöt vai ei? Jos lämmöt ei nouse / ne putoaa jos laittaa lämppärin täysille, niin oire viittaa vahvasti termostaattiin. Musta sitä ei kannata edes kauheesti ihmetellä, kun uus tarvike termostaatti maksaa järkyttävät 12 eur tms. Niin vaihtaa suosiolla ja kattelee sitte lisää.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
No voihan v....!
Epäilykseni alkoi hiljalleen tässä tänään herätä, kun lueskelin foorumia ja yritin itsekin järkeillä. Auto kun ei meinannut lämmetä ja mielestäni puhallus oli aika tehoton. Minullahan tosiaan piti olla raitisilmasuodatin vaihdettu vajaa vuosi sitten huollon yhteydessä. Mutta päätin tarkastaa asian ja purin hanskalokeron alapuolista osaa yllä olevien ohjeiden mukaisesti. Ja sieltähän paljastui karmea totuus: suodatinta ei todellakaan oltu vaihdettu huollossa. Täysin musta ja paskainen, tuskin vajaassa vuodessa pääsee moiseen kuntoon. Osa muovireleistä oli irti ja muutama muovikiinnike rikki eli kyllä joku oli pyrkinyt suodatinta joskus vaihtamaan mutta ilman tulosta.
Nyt kun suodattimen vaihdoin itse niin puhallus on tosiaan reilusti voimakkaampi kuin aiemmin.
Comment
Comment