Announcement

Collapse
No announcement yet.

525ia sopimus irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zippaaja
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 1140
    • Pieksämäki

    525ia sopimus irti

    Kävin hakemassa eilen jyväskylän seudulta itselleni tuon 525ia vm92 olevan valkean farkun. Ihana epeli automaatilla ja vaihto 3.5l ---> 2.5l kävi kivuttomasti, mukavasti se silti vetää. Mutta... Ensimmäinen ilta ajoa, ja auto teki tenän. Toimi täydellisesti koko illan, mutta kun olin viemässä ihmisiä kotia hävisi vedot. Valot välkkää kaikkialla, kaasu aaltoilee tyhjäkäynnillä, kierokset ei nouse kun pumppaamalla ja vetoja et saa niin paljon, että vois mihinkään ajella. Mistä moinen? Ei ole aikasemmin moista ongelmaa ollut minkäänlaitteen kanssa. Auto ajettu 240tkm ja öljyjä ja nesteitä näytti olevan vielä tallella ihan hyvään malliin. Epätoivoiselle tuntuu, kun osto autot leviää aina ekana iltana. Vois ehkä kohta ostaa corollan... :think
    Kovvoo hommoo
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    On kyllä huonoa tuuria. Tainnut mennä vikaohjelmalle jostain syystä.. vikakoodien lukuun tai kaupan purku. Kuullostaa aika kalliille
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • Zippaaja
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 1140
      • Pieksämäki

      #3
      Miten mä lähden kauppaa purkamaan tuossa vaiheessa. Tosin ei ole asiakirjat kerennyt mennä perille asti vielä tietenkään. Oisko ne mahdollista lähteä vaihtaa akelta, että ne vanhat umpeutuis eikä niillä se uusi omistaja saisi mun vanhaa autoa itselleen? Jos siis joutuu kaupan perumaan. Vähän meinaan nyt vituttaa, jos tulee kallis lasku perässä. Hohhoijaa. Ei kai tuo nyt voi vikatilassa olla, meinaan kun ei anna tasasta kaasua mitenkään, kaikki vain aaltoilee.

      ps. Autokaupasta siis täytettiin pelkkä rekisteritodistuksen omistajan vaihdos osio. Onko mahdollista, jos käyn heti kun lähin aken toimipiste on auki sanomassa, että vanha rekisteritodistus on jossain, minkä voi "tuhota" tai mitätöidä, ja teetän itselleni uuden? Jos tälläinen onnistuisi, purkaisin kaupan ja veisin auton takaisin pihalle mistä sen sain. Ei meinaan ole varaa ruveta tekee kalliita remppoja.
      Last edited by Zippaaja; 23-12-2007, 06:48.
      Kovvoo hommoo

      Comment

      • henu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 702
        • 01520

        #4
        Originally posted by Zippaaja View Post
        Kävin hakemassa eilen jyväskylän seudulta itselleni tuon 525ia vm92 olevan valkean farkun. Ihana epeli automaatilla ja vaihto 3.5l ---> 2.5l kävi kivuttomasti, mukavasti se silti vetää. Mutta... Ensimmäinen ilta ajoa, ja auto teki tenän. Toimi täydellisesti koko illan, mutta kun olin viemässä ihmisiä kotia hävisi vedot. Valot välkkää kaikkialla, kaasu aaltoilee tyhjäkäynnillä, kierokset ei nouse kun pumppaamalla ja vetoja et saa niin paljon, että vois mihinkään ajella. Mistä moinen? Ei ole aikasemmin moista ongelmaa ollut minkäänlaitteen kanssa. Auto ajettu 240tkm ja öljyjä ja nesteitä näytti olevan vielä tallella ihan hyvään malliin. Epätoivoiselle tuntuu, kun osto autot leviää aina ekana iltana. Vois ehkä kohta ostaa corollan... :think
        Onkoha sama farkku mitä mä meinasin ensin.:think
        Oisit ostanu multa tän 525IA
        Asiaan. Kyllähä auton pitää kauemmin kestää ku se osto ilta. Melkein voisin väittää että vika on ollut myyjällä tiedossa.:think
        Mulla tosin se E36 teki tollein ku siitä meni se lamba. Kaasu pohjassa ainoastaan kulki eteenpäin. Vähinki nosti, ni meno tyssäs. Mutta että koko ajan. Bensanpaineet/pumppu? tai no.. onpas onpas..visainen..
        sanokoot viisammat..


        Edit:Kokeiles et otat akunkengän irti vähäx aikaa.
        Ford Mondeo ST220
        Suzuki GSX1300R Hayabusa

        Comment

        • kovaluu1
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 299
          • seinäjoki

          #5
          Ostit auton yksityiseltä. Soitat ja yrität neuvotella kaupan purkua. Vähän epäilen että ei kyllä suostu siihen, auto kuitenkin toimi hyvin kun ostit sen.Ei ny vielä seinille kannata hyppiä, yritä lukea viikakoodit jossain, ei välttämättä o kallis vika.

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #6
            Tarkista ny ensimmäisenä nuo akun kengät onko kunnolla kiinni tai hapettuneet. Jos se vielä käyntiin lähtee niin mittaa paljonko se lataa.Jos sielä joku lambda tai kampiakselin tunnistin ois paskana niin ei kai siihen kuulu valojen välkkyminen.Ja vielä katsoo että maadotus kaapeli on kunnolla kiinni. Jos näillä eväillä ei löydy vikaa niin viisammat valaiskoon asiaa.

            Comment

            • Zippaaja
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 1140
              • Pieksämäki

              #7
              Pitää varmaan yrittää tarkastaa, heti kun pääsee autolle, että oisko akulla nyt sit jotain. Hieman ihmetyttää, kun valot välkky niinkun vanhassa mopossa konsonaan. Auto starttas tosi nätisti, mutta käynnissä pysyminen teki tuskaa, kyllä se pyörii, mutta laiskasti ja aaltoillen.
              Kovvoo hommoo

              Comment

              • kehveli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 276
                • Lappeenranta

                #8
                Vikoja joita kannattaa tutkia

                Bensapumppu,
                bensapaineen säädin,
                Suihkutuslaittetisto (ecu),
                Sytytys häiriö,
                Nokka-akselin tunnistin tai kampiakselin tunnistin.

                - > vikakoodien lukuun
                Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  #9
                  Originally posted by Zippaaja View Post
                  Miten mä lähden kauppaa purkamaan tuossa vaiheessa. Tosin ei ole asiakirjat kerennyt mennä perille asti vielä tietenkään. Oisko ne mahdollista lähteä vaihtaa akelta, että ne vanhat umpeutuis eikä niillä se uusi omistaja saisi mun vanhaa autoa itselleen? Jos siis joutuu kaupan perumaan. Vähän meinaan nyt vituttaa, jos tulee kallis lasku perässä. Hohhoijaa. Ei kai tuo nyt voi vikatilassa olla, meinaan kun ei anna tasasta kaasua mitenkään, kaikki vain aaltoilee.

                  ps. Autokaupasta siis täytettiin pelkkä rekisteritodistuksen omistajan vaihdos osio. Onko mahdollista, jos käyn heti kun lähin aken toimipiste on auki sanomassa, että vanha rekisteritodistus on jossain, minkä voi "tuhota" tai mitätöidä, ja teetän itselleni uuden? Jos tälläinen onnistuisi, purkaisin kaupan ja veisin auton takaisin pihalle mistä sen sain. Ei meinaan ole varaa ruveta tekee kalliita remppoja.
                  Jos olet laittanut nimesi myyntiosaan ja luovuttanut sen ostajalle, ja menet jälkeenpäin ilmoittamaan sen kadonneeksi viranomaiselle. On kyseessä petos, joten en suosittele sitä tekemään. Suorastaan on idioottimainen ajatus.

                  Vika on ilmeisesti sähköpuolella, huono kontakti ym

                  Comment

                  • Zippaaja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 1140
                    • Pieksämäki

                    #10
                    No eipä siinä mitään, vikakin löyty. bensamittarin valo ei toiminut ja bensahan sieltä oli karannut/varastettu/joku vienyt/tuhottu/hävinnyt/haihtunut tai jotain, mut ei se mitään. Kovaa ajoa. Kiitos silti.
                    Kovvoo hommoo

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #11
                      Hieno juttu että tuli kuntoon, nyt sitten vaan showroomiin esittelyä jos valkoinen E34 touring kerran on!
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • TeeDee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 497
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Jotenni tyypillisin vika ikinä. Ittellä kävi ihan vasta samalla tavalla, joten olisin sitä kyllä ehdottanut
                        Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                        Comment

                        • Oskars
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 450
                          • Pieksämäki

                          #13
                          kyllä kävi vanhan aikaiset showroomiin vaan uus kiesi esittelyyn on se sen verta nätti ja väri kruunaa kokonaisuun!
                          F31 320d XDrive

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎