Announcement

Collapse
No announcement yet.

328Ci tyhjäkäynti yskii kylmänä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ik95sain
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 26
    • N/A

328Ci tyhjäkäynti yskii kylmänä

Elikkä kylmänä kone käyntiin käy normaalisti, hieman kun lämmöt nousee, alkaa kone niiistämään nenäänsä noin puolen minuutin välein. Meinaa sammua, mutta nostaa kierrokset sitten normaaliin. Vika häviää, kun kone täysin lämmin. Vikakoodeissa ei näkyny mittään. Muchos gracias
    Last edited by ik95sain; 27-12-2007, 21:35.
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

Kannattaa tutustua tohon Search namiskaan, löytyy paljon juttua tästä aiheesta..tässä yksi esimerkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=e46+seilaa
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• E46 M-sport
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 20
      • Helsinki

Mulla aivan sama vika omassa autossani... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=122597

Searchilla kaivettu ja luettu kaikki mutta suurimmalla osalla ongelma jatkuu lämpimänä kun mulla ongelma katoaa kokonaan kun vähääkään lämpimäks ajaa.:think

Vieläkin oon ihan ulapalla tän vian kanssa , no pari viikkoa ni lähtee auto huoltoon ni kait siinä samalla sitäkin ongelmaa sitten katellaan...

Comment

• ik95sain
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 26
        • N/A

Purin tuossa imupuolen eikä siellä mitään ilmavuotoja ollut, kokeilin ottaa pakopuolen Vanoksen liittimen irti ja hups käynti tasaantui kylmänä. Kokeiltu muutama kerta. Todennäköisesti täytyis päivittää moottorin ohjaus softa, että kierrokset olisivat korkeemmat kylmänä.

Comment

• E46 M-sport
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 20
          • Helsinki

No ilmotteles ihmeessä tänne jos noin helpolla hommalla pääsee... Mulla 2 ja puol viikkoo enään ni mullaki aika varattuna huoltoon ni ton homman saa hoitaa kyllä samalla kuntoon...

Comment

• ik95sain
            Newbiemmer
            • Jul 2006
            • 26
            • N/A

Softan päivityksellä parani.

Comment

• Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

Paljon maksoi ja missä teetit?
              Löytyykö pojilta ihan "hyllystä" noita päivityksiä eli sen kun vaan lappaa marmoritiskille ja pyytää uutta softaa autoonsa?
              sigpic

Comment

• Antza
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2143
                • Espoo

Vika on kuluneet vanoksen 0-renkaat. Softapäivitys tekee vain sellaisen jujun, ettei anna DME:n reagoida kylmänä vanoksen lähettämään väärään infoon, jolloin siis tyhjäkäynti ei ala seilaamaan. Itse todellinen ongelma jää (näkyy mm. huonompana alavääntönä).

Tässä ratkaisu: http://www.beisansystems.com/products.html

Firma on vasta hiljattain perustettu juuri tuota ongelmaa varten Ajattelin itse keväällä kokeilla tätä korjausta.
                Current rides:
                F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

Previous rides:
                E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

Comment

• bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

Mulla oli/on samat oireet.

Auto seiso 1,5kk pihassa ja ei ollut siis ajossa, käynnistelin sitä kuitenkin suunnilleen parin viikon välein ja pyöritin koneen kunnolla lämpimäksi. Joka kerta kun jonkun aikaa kone oli pyöriny/lämmöt hieman noussu, niin alkoi humppaamaan. Eli meinaa sammua, mutta sitten nykäisee kovemmat kierrokset. Muutaman kerran on kyllä sammunutkin tämän humppauksen yhteydessä, tämän jälkeen kun käynnistää niin tyhjäkäynnillä pyörii hienosti. Asia ei niin ole vaivannut, koska edellisessä e46 328:ssa oli samaa ominaisuutta, imuvuotoja ei ole ja lämpimänä kone toimii erinomaisesti (myös kylmänä ajossa toimii hyvin).

Käytin auton piuhan päässä kun piti vilkut saada vilkkumaan lukkoon sekä auki painalluksella ja sadetunnistimen herätys, samalla sitten luettiin vikakoodit. Muistissa oli vikakoodi-ilmoitus että vanoksen venttiili on kuulemma jumittanu, tms., tekivät sitten sen jälkeen jonkun vanostestin ja testissä vanos toimi hyvin. Asentaja epäili että saattaisi korjaantua sen solenoidin vaihdolla. Enpä kuitenkaan viiti vaihtaa sitä vielä, koska ei tuosta tunnu hirveästi haittaa olevan. Hinta oli mielestäni suurehko tälle työlle, maksoi 122,75€ ja aikaa ei mennyt kovinkaan pitkään (tehtiin siis sadetunnistimen "herätys", auton valikosta laitettiin vilkut välähtämään myös ovia avatessa ja sitten vikakoodin luku/vanostesti), tämä siis Hartikaisella Kuopiossa. :think
                  EVERYTHING | WORKS

Comment

• Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

Joo olen kans kuullut tosta O-renkaitten falskaamisesta.

Ei Laakkonen myy noita?
                    Mites hankala ton vaihtaminen itse mahtaa olla, vai onkohan parempi että varaa ajan vaan jostain?

Yritin nopeasti RealOem:n kautta kattoa noitten O-renkaitten sijaintia, mutta ei sattunut silmään :think
                    sigpic

Comment

• Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

BMW ei myy erikseen renkaita / korjaussarjaa, vaan uutta vanosta

Tuolta sivuilta löytyy täydelliset kuvalliset vaihto-ohjeet.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎