Elikkä kylmänä kone käyntiin käy normaalisti, hieman kun lämmöt nousee, alkaa kone niiistämään nenäänsä noin puolen minuutin välein. Meinaa sammua, mutta nostaa kierrokset sitten normaaliin. Vika häviää, kun kone täysin lämmin. Vikakoodeissa ei näkyny mittään. Muchos gracias
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328Ci tyhjäkäynti yskii kylmänä
Collapse
X
-
Kannattaa tutustua tohon Search namiskaan, löytyy paljon juttua tästä aiheesta..tässä yksi esimerkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=e46+seilaa
-
-
Mulla aivan sama vika omassa autossani... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=122597
Searchilla kaivettu ja luettu kaikki mutta suurimmalla osalla ongelma jatkuu lämpimänä kun mulla ongelma katoaa kokonaan kun vähääkään lämpimäks ajaa.:think
Vieläkin oon ihan ulapalla tän vian kanssa , no pari viikkoa ni lähtee auto huoltoon ni kait siinä samalla sitäkin ongelmaa sitten katellaan...
Comment
-
-
Vika on kuluneet vanoksen 0-renkaat. Softapäivitys tekee vain sellaisen jujun, ettei anna DME:n reagoida kylmänä vanoksen lähettämään väärään infoon, jolloin siis tyhjäkäynti ei ala seilaamaan. Itse todellinen ongelma jää (näkyy mm. huonompana alavääntönä).
Tässä ratkaisu: http://www.beisansystems.com/products.html
Firma on vasta hiljattain perustettu juuri tuota ongelmaa varten Ajattelin itse keväällä kokeilla tätä korjausta.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Mulla oli/on samat oireet.
Auto seiso 1,5kk pihassa ja ei ollut siis ajossa, käynnistelin sitä kuitenkin suunnilleen parin viikon välein ja pyöritin koneen kunnolla lämpimäksi. Joka kerta kun jonkun aikaa kone oli pyöriny/lämmöt hieman noussu, niin alkoi humppaamaan. Eli meinaa sammua, mutta sitten nykäisee kovemmat kierrokset. Muutaman kerran on kyllä sammunutkin tämän humppauksen yhteydessä, tämän jälkeen kun käynnistää niin tyhjäkäynnillä pyörii hienosti. Asia ei niin ole vaivannut, koska edellisessä e46 328:ssa oli samaa ominaisuutta, imuvuotoja ei ole ja lämpimänä kone toimii erinomaisesti (myös kylmänä ajossa toimii hyvin).
Käytin auton piuhan päässä kun piti vilkut saada vilkkumaan lukkoon sekä auki painalluksella ja sadetunnistimen herätys, samalla sitten luettiin vikakoodit. Muistissa oli vikakoodi-ilmoitus että vanoksen venttiili on kuulemma jumittanu, tms., tekivät sitten sen jälkeen jonkun vanostestin ja testissä vanos toimi hyvin. Asentaja epäili että saattaisi korjaantua sen solenoidin vaihdolla. Enpä kuitenkaan viiti vaihtaa sitä vielä, koska ei tuosta tunnu hirveästi haittaa olevan. Hinta oli mielestäni suurehko tälle työlle, maksoi 122,75€ ja aikaa ei mennyt kovinkaan pitkään (tehtiin siis sadetunnistimen "herätys", auton valikosta laitettiin vilkut välähtämään myös ovia avatessa ja sitten vikakoodin luku/vanostesti), tämä siis Hartikaisella Kuopiossa. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
BMW ei myy erikseen renkaita / korjaussarjaa, vaan uutta vanosta
Tuolta sivuilta löytyy täydelliset kuvalliset vaihto-ohjeet.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
Comment