Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt pielessä...!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tontto
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 17

    Päästöt pielessä...!

    Eli ei tullu leimaa päästöjen takia oli vähän kaikki pielessä...
    Katti oli ajettu kuumaksi ei auttanut... Tässä on mitatut arvot tyhjäkäynnillä, jos joku viisas niistä jotain ymmärtäisi...
    Auto on 325-93 vanos aj.n.200tkm ainut muutos on kartiosuodatin..

    co% 1.93 raja= 0.5
    co2 11.8
    HC ppm:496 raja= 100
    O2 1.4
    Lambda: 0.95 raja= 0.97-1.03


    Kierroksilla:
    CO% : 2.46 raja= 0.3
    CO2 : 11.8
    HCppm : 140 raja= 100
    O2 : 0.7 raja= 5.0
    Last edited by tontto; 14-03-2008, 19:27. Reason: vika löytyi!!
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Eikö näis tuo lambda vika ole aika yleinen.. Tuolta lisää tietoa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • tontto
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 17

      #3
      päivitys..

      Luin tuota tekstiä päästöistä jonkun matkaa.... sitä on paljon
      Mutta en vastausta kunnolla löytänyt.......
      Eli käytin auton vikakoodin luvussa: lambda ja kampiakselin asento tunnistin häiriö... ja imu vuoto.
      korjattu:

      lambda
      imuputki
      tulpat
      putsari

      Katti on ajettu kuumaksi ensin n.200km ja sitten vielä n.15km kierrokset 5000 ja suoraan konttorille. hc putos kierroksilla alle rajan muut ei...
      Eikös tuo co2 11.8 tarkoita et ei polta kunnolla???? Jos on jollain ideoita olis hienohomma.... Vai auttaakohan tulitikku....:think

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by tontto View Post
        Luin tuota tekstiä päästöistä jonkun matkaa.... sitä on paljon
        Mutta en vastausta kunnolla löytänyt.......
        Eli käytin auton vikakoodin luvussa: lambda ja kampiakselin asento tunnistin häiriö... ja imu vuoto.
        korjattu:

        lambda
        imuputki
        tulpat
        putsari

        Katti on ajettu kuumaksi ensin n.200km ja sitten vielä n.15km kierrokset 5000 ja suoraan konttorille. hc putos kierroksilla alle rajan muut ei...
        Eikös tuo co2 11.8 tarkoita et ei polta kunnolla???? Jos on jollain ideoita olis hienohomma.... Vai auttaakohan tulitikku....:think
        Kipinä (tulpat jotka olit jo vaihtanut tai puola)
        Imuvuoto ja/tai pakoputki vuotaa
        Ilmanputsari
        JA niinku eräällä se surullinen motronic...prkl
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ....tai sitten massamittari jos siinä kerran on kiinni "viriputsari"?

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #6
            Ainakin on syytä epäillä jos on vielä öljyttävä malli..
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • tontto
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 17

              #7
              Päivitys....

              Lisää mittailiin....:

              Puolat ok!
              Tulpat ok!
              Kampiakselin asento tunnistin ok!
              Suutttimet ok!
              Ilmamassamittari ok? voiko olla vähän rikki vai meneekö kerrasta...? Ei saatu parista navasta mittatuloksia...:think
              Nokka-akselin asentotunnistit? Toimiiko auto, jos se on rikki???

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Nimimerkillä Miku_S oli muistaakseni omasta autostaan nokka-akselin asentotunnistin rikki, ja taisi sanoa, että sitä ei mitenkään ajossa huomannut.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • tontto
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 17

                  #9
                  Vika löytyi...

                  Olivat antaneet motonetissä väärän lambdatunnistimen...!!!!!!!

                  Vaihdoin uuden sieltä ostetun 49e ja mittaamaan..

                  Arvot:
                  HC= 0
                  CO2=15.25
                  CO=0.033


                  Eli vissiin hyvät....
                  Pitää viedä motonetin pojille pullat hyvästä työstä

                  Eli olis myytävä titani lambda myytävä.. 325-93 on auto..
                  Ei menny kun yli kuukausi ja n.30h syyn etsimiseen.......
                  Last edited by tontto; 14-03-2008, 19:39.

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #10
                    Hyvä että vika löytyi! Oliko ensimmäisessä anturissa saman väriset johdot kuin autossasi?
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • tontto
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 17

                      #11
                      Originally posted by goldenm View Post
                      Hyvä että vika löytyi! Oliko ensimmäisessä anturissa saman väriset johdot kuin autossasi?
                      Ei oli pun, must, kelt, valk.

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Eli autossasi oli musta / harmaa / 2 valkeata? Ja saamassasi lambdassa pun, must, kelt, valk. ??
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • goldenm
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 544

                          #13
                          Eli lisätään tähän nyt vielä faktaa.. Eli Zirkonia lambdaa (4 johtoa, mus, har, ja 2*valk,) ei saa asentaa
                          Titaanisen lambdan tilalle (4 johtoa, pun, must, kelt, valk.) tai päinvastoin.. Tulee edellämainittuja ongelmia..

                          Eli ennenkuin asennetaan, varmistutaan lambdan tyypistä ja johtojen väreistä.. Esim. E36:ssa on käytetty molempia vaihtoehtoja..
                          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                          Comment

                          • Masinol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 988
                            • "Turku"

                            #14
                            Originally posted by goldenm View Post
                            Eli lisätään tähän nyt vielä faktaa.. Eli Zirkonia lambdaa (4 johtoa, mus, har, ja 2*valk,) ei saa asentaa
                            Titaanisen lambdan tilalle (4 johtoa, pun, must, kelt, valk.) tai päinvastoin.. Tulee edellämainittuja ongelmia..

                            Eli ennenkuin asennetaan, varmistutaan lambdan tyypistä ja johtojen väreistä.. Esim. E36:ssa on käytetty molempia vaihtoehtoja..
                            Toi titaani anturi toimii ihan eri periaatteella.

                            Vanhemmissa bemareissa toi titaani on aika harvinainen. (Oisko ollut niin että jos boschin vehkeet niin sitten zirkoni anturi ja siemensissä titania)
                            Last edited by Masinol; 19-03-2008, 04:48.
                            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎