Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutusmittari ei mene nollaan, 323i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Kulutusmittari ei mene nollaan, 323i

    Löytyy tollanen 323i vissiin tällä l-jetin ruiskulla kun on vanhemmasta eekolmekympistä? Onko tässä ollenkaan kaasuläpänasentotunnistinta? Jos on niin pitäiskö sen naksua kun siitä kääntää? Moottorijarrutuksessa tosiaan kulutusmittari on vauhdista riippuen 2-6 litran kieppeillä.
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #2
    Joo löytyhän se kun rupes etsiin Niin pitääkö siitä kuulua tosiaan naksetta?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16420
      • Asikkala

      #3
      Pitää kuulua kun kaasuläppä menee täysin kiinni, naksumisen puuttuminen ei tosin 100% varmasti kerro että rikki on, mittaamalla varmistat tuon ja jos naksahtaa niin takuuvarmasti ei ole ehjä mutta tod. näk. kyllä.

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Käykö mistä kaikista koneista tuo tunnistin? Kaikista ljeteistä?

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          #5
          Originally posted by jukheik View Post
          Joo löytyhän se kun rupes etsiin Niin pitääkö siitä kuulua tosiaan naksetta?
          Periaatteessa joo, mutta voi se toimia vaikkei mitään kuulukaan. Varmuuden saat kun mittaat yleismittarilla toimiiko se kytkin. Kaasuläppä (tyhjäkäynti) kiinni pitäis piipata kahden navan välistä, ja kaasuläppä auki (täyskaasu) sitten sen toisen navan kautta. En nyt muista ulkoa että missä järjestyksessä ne navat oli, mutta keskimmäinen napa tais olla molemmille se yhteinen.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            voi olla myös säädetty päin persettä/säätöruuvit löystyneet ja päässyt liikkumaan se asennontunnistin. aika monesti syy siihen toimimattomuuteen on kaasuläppäakselia pitkin valuva öljy, joka aiheuttaa kontaktihäiriöitä. asennontunnistimen voi purkaa ja puhdistaa kärjet.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Vertigo
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 806
              • Paska Kaupunni

              #7
              itellä sama ongelma e28 520i:ssä että ei mene pohjaan kulutusmittari kun tekee moottorijarrutuksen vaan jää seisomaan siihen 3-5l kohdille eli kaasuläpän asentotunnistin esille ja puhdistukseen?
              I Don't Know! I Don't Like It!
              Nykyiset:
              E36 328i cöype
              Exät:
              Fiat Uno 60ies '93
              E30 316i
              E28 520ia
              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
              Fiat 127
              Saab 900

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                ja takaisin laitettaessa säätää oikein sen.
                E: säätäminen

                Kytke vastusmittari asennontunnistimen napoihin 2 ja 18, Katso että napojen välillä on yhteys kaasuläpän ollessa kiinni, ja että yhteys katkeaa avattaessa kaasuläppää sen verran, että kaasuvipu irtoaa 0,2-0,6mm rajoittimestaan.
                Last edited by JJT; 07-01-2008, 21:36.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎