Announcement

Collapse
No announcement yet.

323i ei lämpeä kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    323i ei lämpeä kunnolla

    Eli kyseessä 323i vm 83 ja kun tuossa aikana kuluksi kokeilin termarin toimivuutta kattillassa niin aukeshan se. Sitten huomasin kun ilmailin tota että tuo syylärin alareunasta tuleva letku ei lämpeä YHTÄÄN. Eikä kyllä lämmennyt ennen termarin
    irtiottoakaan. Pitääkö sen olla näin vai missä mättää? Sisälle autoon ei tule kunnon lämmintä ilmaa, sellaistaa lämpimän haaleaa vaan.


    Edittii. Elikkä nyt se letku lämpeää sen verran että se tuntuu. Mutta kun ei tule sisälle lämmintä sitten millään. Kokeilin jo lämppärin kennolle menevien letkujen paikkaa vaihdella, ei auttanut, rupes vaan puskee ihan kylmää eli kait ne oli sitten ennen oikein. Ylempi letku muistaakseni meni termarikotelolle päin jne. Mitähän kikkaa vois seuraavaksi kokeilla että autoon sais lämmintä, termarin toimivuus tosiaan testattu. Onko tämä m20 vaikee ton ilmauksen suhteen kun kokeilin pullopatenttia tossa ennen termarin ja kennon roplausta mutta ei ollut kauheata hyötyä. Lämpöviisari nousee ensimmäisen viivan alapuolelle neulan päähän viivasta.
    Last edited by jukkae; 09-01-2008, 22:26.
  • mokanen
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 600
    • Rajamäki

    #2
    lämmöt

    kyllä sen letkun pitäisi lämmetä

    toden-näköisesti sulla on termari sökö
    käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
    Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

    kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
    ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
    e36 touring1.8i,
    e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #3
      Kattilassa se tuntu aukeavan sekunneissa kun heitti kiehuvaan veteen. :o

      Comment

      • Tepijr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 653
        • Oulu

        #4
        Originally posted by jukheik View Post
        Kattilassa se tuntu aukeavan sekunneissa kun heitti kiehuvaan veteen. :o
        ompa kumma??

        Tottahan se aukeaa jos heitit sen noin 100asteiseen veteen, ku termarit aukeaa yleensä 82-90celsiusta, en muista buimurin termarin avautumis astetta tarkkaan... oisko ollu jotain ~88c tai 82c?? viisaammat korjatkoon....
        Parhaat pelaa

        Comment

        • ton1-87
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 99

          #5
          itsellä ainakin ollu 80 ja 85 asteisia.yhdyn mokaseen eli termari sökö.sam ongelma oli joskus,kattilassa aukesi vaan paikalleen laitto niin ei millään.vaihdoin termarin ja rupes toimimaan.

          Comment

          • skuukeli
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 68
            • valkeakoski

            #6
            ilmaus kannattaa tehdä kunnolla, itse en ole m20 konetta ilmannu mutta kuulemma vaikeita
            E39 525iA -00
            vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16420
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by skuukeli View Post
              ilmaus kannattaa tehdä kunnolla, itse en ole m20 konetta ilmannu mutta kuulemma vaikeita
              Ei todellakaan ole vaikea, kuulemma....

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Ja tuo termarin testaus on fiksuinta tehä laittamalla se esim. 60 asteiseen veteen, jota alat keittää. Lämpömittari rinnalle, josta saat tarkasti seurattua lämpöjen nousua... Esim. kinkun paistomittari on terhakka väline tuossa hommassa. Ei oikein anna haluttua tietoa tuo kiehuvaan veteen heittäminen.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • ^^tony
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 74
                  • Raahe

                  #9
                  Mitä auton lämpömittäri näyttää, nouseeko lämmöt normaaliin? Siinä voi olla, että se termari aukeaa liianki aikasin ja kierrättää jäähdytinnestettä kokoajan niin moottori ei lämpene kunnolla.

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    tai siis jos lämmöt ei nouse edes koneessa ni aika todennäköisenä pitäsin sitä t termostaatti on auki/vuotaa... testaa sitä et mis vaiheets aukee ja tee se lämpömitarin kaa...niinku jo joku mainitsi,ja jos se tiiviste vuotaa nii mikään lämpömittari ei sitä kerro,
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • Samee
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 888
                      • Valkeakoski

                      #11
                      Itsellä samanlaista vikaa s38 koneessa. Yllättäen siihenkin se termarin vaihtaminen auttoi..
                      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                      E30 316 4d '89
                      E36 M3 Coupe '93
                      F30 318d '13

                      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #12
                        Nyt on 87 termari kiinni, lämmöt nousee neulan mitan päähän puolivälistä. Tossa pikku testilenkillä ei ainakaan silti vielä tulllut hirveitä lämpöjä sisälle. Pitää huomenna ajaa kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu. Vinkkejä jos ei vieläkään tule lämpöä?

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by jukheik View Post
                          Nyt on 87 termari kiinni, lämmöt nousee neulan mitan päähän puolivälistä. Tossa pikku testilenkillä ei ainakaan silti vielä tulllut hirveitä lämpöjä sisälle. Pitää huomenna ajaa kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu. Vinkkejä jos ei vieläkään tule lämpöä?
                          Ilmaa järjestelmä huolella. Itelläkin oli samoja ongelmia, vaihdoin termarin ja jouduin useamman kerran ilmaamaan ennekuin toimi kunnolla.
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • skebazu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 30
                            • kuopio

                            #14
                            Originally posted by jukheik View Post
                            Nyt on 87 termari kiinni, lämmöt nousee neulan mitan päähän puolivälistä. Tossa pikku testilenkillä ei ainakaan silti vielä tulllut hirveitä lämpöjä sisälle. Pitää huomenna ajaa kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu. Vinkkejä jos ei vieläkään tule lämpöä?
                            puuttuu enään kunnon ilmaus niin saa köyhät lämpöä sisälle
                            tuo on kuulemma heleppoo kone ilimata ja nopia

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              #15
                              Hemin pullosysteemillä? Vai miten olette tehneet?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎