Announcement

Collapse
No announcement yet.

separaattori

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Tuossa vielä ne pari muuta viestiketjua:

E39 528iA

Comment

• markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

Nyt on separaattori ja koko huohotusjärjestelmä vaihdettu talvimalliin. Vaikka foorumilla paljon puhutaan, että imusarjaa ei kannata irrottaa vaihdon ajaksi, niin olen hieman eri mieltä. Aikaa paloi paljon kun yritti ahtaassa tilassa taiteilla putkien kanssa ja lopulta imusarjan päälle menevän putken asennus näytti todella vaikealta. Tämän putken kiinnitys separaattoriin kun poikkeaa muista, eli on pyöräyttämällä kiinni. Separaattori paikallaan tuo ei mahtunut kääntymään tarpeeksi ja valmiiksi asennettuna separaattori ei olisi mennyt paikalleen ilman kohtuutonta väkivaltaa. Otin siis imusarjan irti ja sen irrotus oli todella helppo homma. Aikaa meni alle vartti ja tämän jälkeen homma oli todella helppo. Olisi pitänyt vaan heti aluksi tehdä imusarjan irroitus, niin homma olisi ollut melko nopea tehdä. Ainut haitta tässä on se, että pitää olla imusarjan tiivisteet ostettuna, jotka ovat melko kalliit. Itse olin nämä varulta ostanut, kun epäilin näin käyvän. Imusarjan kiinnitys oli yhtä helppo homma kuin irroitus ja alle puoli tuntia niin koko tämä vaihe oli tehty. Muita ongelmia hommassa ei ilmennyt.

Tein vanhalle separaattorille halkileikkauksen ja laitan tähän kuvan sisuksista. Kuvassa separaattori on jo putsattu. Halkaisun jälkeen koko alempi kammio oli aivan täynnä öljy-karsta kuraa ja pitkään aikaan öljy ei ole kulkenut oikeaa reittiä öljypohjaan. Kammion pohjassa oleva reikä oli piettynyt todella tiukasti umpeen. Meisselillä painamalla reikää ei saanut avattua vaan tukos piti lyödä pois. Huohotus on siis toiminut imusarjan kautta ja ihme, että on vielä toiminut. Tuolle yläkammion kalvolle en kyllä keksinyt järjellistä selitystä, eli jos joku sen tietää niin mielelläni kuulisin?
      Last edited by markok; 06-12-2008, 19:39.
      BMW 530iA Touring -05

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎