Announcement

Collapse
No announcement yet.

-84 524td:n virittäminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nixu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55
    • Savo

Luntti puhuu asiaa!!

No mitenkäs peli pysy läjässä 164 heppasena??
    Kalvosäädöllä varmaan meinaat sitä pumpussa päällimmäisenä olevaa painesäädintä jossa on vissiin torx kanta.. kumpaankohan suuntaan sitä pyöritetään?? Ja mikä ero sillä on syöttöruuvin pyörittämiseen??
    Sääditkö pumpun ajotuksen "kohdalleen" vai aikaiselleen??

Anteeksi jos olen utelias, mutta asia kiinnostaa!!
    524 TD -85
    RR -76 perille asti

Comment

• Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

Hyvin pysy läjässä ja kone ilmeisesti ehjä vieläkin. Tosin muuten auto ei taida olla enään liikenteessä.
      Joo pumpun päällä olevasta rasiasta. Ensin neljä ristipäätä auki ja sen kannen alla on kalvo. Kalvon ulkoreunassa on pieni piste. Laita kalvon asento ja pisteen kohta mieleen. Siinä vois olla se "oletus" kohta. Nosta kalvoa ja pyöräytä jompaan kumpaan suuntaan. Ja käy kokeileen rupesko puskeen musta savua.
      Pumpun ajoituksesta en osaa sanoa kun en itse tehnyt.
      Syöttö ruuvilla säädetään periaatteessa ahtamatonta syöttöä, joten ei paljoa meinaa. Tosin ahtopaineiden nousua voi nopeuttaa. Mutta tyhjäkäynti RPM nousee.
      Toivottavasti ymmärsit mitä sepostin :(

Comment

• vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 779
        • Gallia = Kinnula

Originally posted by luntti
        Hyvin pysy läjässä ja kone ilmeisesti ehjä vieläkin. Tosin muuten auto ei taida olla enään liikenteessä.
        Joo pumpun päällä olevasta rasiasta. Ensin neljä ristipäätä auki ja sen kannen alla on kalvo. Kalvon ulkoreunassa on pieni piste. Laita kalvon asento ja pisteen kohta mieleen. Siinä vois olla se "oletus" kohta. Nosta kalvoa ja pyöräytä jompaan kumpaan suuntaan. Ja käy kokeileen rupesko puskeen musta savua.
        Pumpun ajoituksesta en osaa sanoa kun en itse tehnyt.
        Syöttö ruuvilla säädetään periaatteessa ahtamatonta syöttöä, joten ei paljoa meinaa. Tosin ahtopaineiden nousua voi nopeuttaa. Mutta tyhjäkäynti RPM nousee.
        Toivottavasti ymmärsit mitä sepostin :(
        Tämä oli mulle täysin uutta tietoa... Olenkin monesti aikonut aukaista tuon yläkannen (räjäytyskuva on) ja muokata ahtosyötönsäätöä. Nyt auto savuttaa aikalailla kunnes, ahdin herää ja sitten ei juuri savuta!
        Pelkästään coolerin asennuksella (vain 25x20x5cm) Ahtopaineiden nostolla 1,5 bar, pumpun syöttöruuvin ja kaasuvivun säädöllä irtosi 162hv / 310Nm. Yli 200Nm on käytössä kierroksilla 1900-4500rpm.

Nyt on tulossa kunnon kenno keulalle (50x30x8cm) Sekä isompaa pakoputkea olisi vailla, vakio kun tuntuu ahdistavan.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢