Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kauan bemmisi kesti/on kestänyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simoen
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 95
    • Muailma

    Kuinka kauan bemmisi kesti/on kestänyt?

    Moro!

    Varsinkin näin alottelevalle bemaristille olisi mukava tietää, mitä nämä bmw:t käytännössä kestävät. Eli: mittarilukema, johon asti on/oli kestänyt, sekä specsejä autostasi.

    Esim 1. ML: 250 000, ilman suurempia ongelmia, BMW 323 E36 '96.
    Esim 2. ML: 300 000, kytkinremontti, BMW 325 E36 '94

    Suurempia vikoja tässä haetaan, eli tulpan vaihtoja ei kannata luetella.

    En tiedä onko turha postaus, mutta itseäni ainakin kiinnostaa noiden autojen kestävyys käytännössä.
    BMW 325 E36 '94 Coupe
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    Kun tuli minulle oli ajettu 167000km.
    Nyt mittarissa 267000km eikä mitään suuria vikoja.
    Pahin vika on ollut paisuntasäiliön alatiivisteen pettäminen
    kesken ajon. Tuli siis kaikki nesteet pihalle.
    Ja toissa kesänä hajosi tuulettimen viskokytkin.

    Auto siis E36 320i Coupe vm. -94
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3562
      • Nla

      #3
      pelkääjän istuintunnistin matto sanoi itsensä irti 125 000km kohdalla autona e36 vm 98 ei tässä oikein mitään muuta ole ollut
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Autona vm.-91 e36 3.0, kun ostin, mittarissa 181000km, nyt 212000. Minulla ollessa särkynyt vasen vetari, vaihdelaatikko, perästä yksi laakeri, etupyöränlaakeri ja laturi. Voimansiirron särkymiset minun ansiota ja käyttötavasta johtuvaa. Muut iän ja kilometrien aiheuttamaa, eli vähällähän tässä on selvitty!

        EDIT: Ja kahdesti vaihdettu kuskinpuoleinen koiranluu eteen. Ensinvaihdettu oli oletettavasti maanantaikappale, kun kesti vain puoli vuotta.
        Last edited by O-Peksi; 16-01-2008, 16:59.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Vertigo
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 806
          • Paska Kaupunni

          #5
          E30 316i:n lasissa oli mulle tullessa 180tkm ja myydessäni 211tkm eikä se toiminu päivääkään kunnolla kahden vuoden aikana
          Saapa nähdä miten tämä uusin mussukka kestää...:think
          I Don't Know! I Don't Like It!
          Nykyiset:
          E36 328i cöype
          Exät:
          Fiat Uno 60ies '93
          E30 316i
          E28 520ia
          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
          Fiat 127
          Saab 900

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #6
            E30 316i vuosi sitten ostettaessa oli ajettu 305tkm, nyt 328tkm. Mitään ihmeellisiä ongelmia ei ole ollut, kulutusosia joutunut vaihtamaan ja ruosteita paikkaamaan. Kone käy hyvin ja vedot on tallella, kiitos jonkun edellisen omistajan teettämän nokkaremontin
            Last edited by BME316; 16-01-2008, 16:30.

            Comment

            • Tomppa123
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1980
              • Salo

              #7
              E46 -99 160000km, vaihdettu on ilmamassamittari, lambda-anturi, antennivahvistin,raidetangonpää, airbäg tunnitinmatto, takaa vuotanut vettä -> sulkumuovia kiinnitelty, paisuntasäiliön alatiiviste jne jne..

              Comment

              • Raputurkki
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 545
                • Suomi

                #8
                Edellinen e34 -90 535i lähti multa myyntiin kun mittarissa oli 237000. Vikoja ei juuri ollut. Tässä ne vähäisetkin.

                -Etupään tukivarret kaikki vaihdettu kulumisen takia
                -Kytkinpaketti vaihdettu loppuun kulumisen takia
                -Paisuntasäiliö vaihdettu reiän ilmestymisen vuoksi

                Comment

                • Will_E39
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 920
                  • Seinäjoki

                  #9
                  e39 520ia -96 148000km vaihettu vesipumppu,termari ja kampuran tunnistin
                  e39 520ia-96

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    #10
                    E30 318 kaasari.. mulle tullessa 161tkm nyt yli 220tkm.. hyvin pelaa osia vaihdettuja ja paaaljon.. kerran jätti tienpäälle meni vesipumppu jumiin

                    Toinen pirssi 325i touring Tekniikan vaihto.. tähän mennessä ongelmaa on muodostanu toinen ajovalo,pieni starttaushäikkä ja hihnan vikinä
                    mittarissa vähän mutta oikeesti ajettu paljon.
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #11
                      Auto e34 525iA -91. Ostaessa ajettu 247600km. Katsastukseen piti heti vaihtaa etujarrulevyt ja yksi raidetangonpää (vaihdoin kaikki). Bensapumppu laukesi n. 260000km kohdalla. Nyt 262000km kohdalla hajosi Motronic. Vaikka se nyt on poikkeustapaus että ojausyksikkö hajoaa. Muuten olen ollut tyytyväinen. Bensaa tankkiin ja kilometrejä sisään.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        E30 320i '86 ML:364 000 <-- kiertokangen laakerit/kampiakseli finito, kori todella huonossa hapessa.
                        E30 320i '88 ML: 220 000 <-- Möin kaverille, löysi 42 ruostereikää pohjasta, tosin kori oli päällepäin hyvässä värissä/kunnossa. Alkup. tekn. kestosta ei tietoa.

                        nykyinen E34 535i '90 ML 300 000 <-- ihan minimaalista pintaruostetta tankinluukun alareunassa, kori muuten paria naarmuja ja kiveniskelmiä lukuunottamatta todella hyvässä kunnossa. Ei hitsattu, ei ruostetta muualla. 2xmassaVP kalkattaa, ja kardaani täristää liikkeellelähdössä, muuten tekniikka hyvä.
                        Last edited by Supra^; 16-01-2008, 20:47.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          #13
                          E34 525i -89. Mittarilukema 352tkm. Kansi käytetty auki noin 330tkm. Kytkin ottaa melko ylhäällä ja vähän luistaa, se ei ole ikuinen. Perä välillä vinkasee kovilla pakkasilla, sekin ehkä joskus vaihtoon. Laatikko toimii hyvin, tuskin koskaan korjattu. Alustan osat etupäähän lähes kaikki vaihdettu, osa oli melko huonossa hapessa. Takapäästä ei tietoa. Ruostetta oli molemmissa etukaarissa pikkusen, sekä tankin täyttöluukussa. Nyt on uudet etuloksut ja ruostetta ei oikeastaan missään. Loppupelistä kilometreihin nähden hyvä peli. Ainahan tuon ikäisissä ja tuon verran ajetuissa jotain laittamista on.

                          Edellisestä E30:stä (320,86) alkoi kori lahota melko vauhdikkaasti, tekniikassa ei ollut moittimista. Paitsi että keinut rusahti poikki, tyyppivika.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • tomber
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 44

                            #14
                            E34 520IA -94 ostettaessa oli 97tkm ja nyt 123tkm... etupään koiranluut vaihdettu ei muita korjauksia toistaseksi ole ollu... huomenna tietysti laukee..

                            Comment

                            • jamoc8
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 277
                              • Oulu

                              #15
                              Pannaan e39:llä pohjat.. pojilla on niin vähän "ajettuja" pirssejä.
                              -97 523i 304000 km. Koiranluut ja narinahelat taakse, sisemmät ohjausnivelet, kansipahvi rikkinäisen ilm.flektin ansiosta, eli flekti vaihdettu myös. Sekä 290 jälkeen kerralla molemmat asentotunnistimet.
                              ---- Bee äm dapl juu ----

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎