Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä hajotti vastuksen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Mikä hajotti vastuksen??

    Niin... nyt olisi vanha lohkolämmitin kädessä ja ennen kuin uuden tyrkkään paikalleen kiinnostaisi tietää mikä tuon vanhan hajotti?? Vastuslanka on tummunut aika mustaksi, mutta sen on ehjä eli ei ole lommoja, halkeamia tms. Eikä ole likainen.

    Huomasin että vastuksen reunoista on tiputtanut hiukan nestettä, eli sauma ei ole ollut pitävä Ovatko myyneet mulle vääränlaisen/kokoisen vastuksen? Kyllä vanha oli kuitenkin asennettu suoraan, ja lyöty niin syvälle kuin vain meni. Mutta ei siis kuitenkaan lähellekään sitä reunaa joka ei saa koskea lohkoon. Jos tuo uusikin nyt vuotaa, saako sauman tiivistää esim. sikaflexillä... Ei pitäisi rikkoa uutta vastusta?

    Ja eikö näissä pitäisi tulla jonkilainen tiivistemassa lohkon ja lämppärin väliin? Eihän metalli metallia vasten ole tiivis, jos toinen aine ole erityisen pehmeää kuten vaikkapa kupari. Ja tässä tapauksessa ei anna lohko eikä lohkolämmittimen runko periksi

    Auto on 318i 5/98 ja kone m43b19 luonnollisesti. Vanha lämppäri toimi peräti 1,5kk ennen kuin hajosi :think

    Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa, halpaa lystiä vaihdella näitä... Mutta voishan sitä huonnomminkin lauantai illan käyttää
    Last edited by Driver22; 19-01-2008, 19:41.
    F31 330D Xdrive M-Sport
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by Driver22 View Post
    Niin... nyt olisi vanha lohkolämmitin kädessä ja ennen kuin uuden tyrkkään paikalleen kiinnostaisi tietää mikä tuon vanhan hajotti?? Vastuslanka on tummunut aika mustaksi, mutta sen on ehjä eli ei ole lommoja, halkeamia tms. Eikä ole likainen.

    Huomasin että vastuksen reunoista on tiputtanut hiukan nestettä, eli sauma ei ole ollut pitävä Ovatko myyneet mulle vääränlaisen/kokoisen vastuksen? Kyllä vanha oli kuitenkin asennettu suoraan, ja lyöty niin syvälle kuin vain meni. Mutta ei siis kuitenkaan lähellekään sitä reunaa joka ei saa koskea lohkoon. Jos tuo uusikin nyt vuotaa, saako sauman tiivistää esim. sikaflexillä... Ei pitäisi rikkoa uutta vastusta?

    Ja eikö näissä pitäisi tulla jonkilainen tiivistemassa lohkon ja lämppärin väliin? Eihän metalli metallia vasten ole tiivis, jos toinen aine ole erityisen pehmeää kuten vaikkapa kupari. Ja tässä tapauksessa ei anna lohko eikä lohkolämmittimen runko periksi

    Auto on 318i 5/98 ja kone m43b19 luonnollisesti. Vanha lämppäri toimi peräti 1,5kk ennen kuin hajosi :think

    Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa, halpaa lystiä vaihdella näitä... Mutta voishan sitä huonnomminkin lauantai illan käyttää
    Eikö muka mennyt lämmitin takuuseen? Työkaveri ainakin sai takuuseen uuden vaikka oli ollut autossa jo vuoden käytössä..
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #3
      Kysy mahdollisia takuuasioita liikkeestä, mistä olet lämmittimen ostanut. Lähettävät todennäköisesti vastuksen maahantuojalle (Kaha),
      joka tutkii, mistä syystä lämmitin on rikkoutunut. Ja sitä kautta tulee vastaus kuuluuko takuun piiriin..

      Edittiä:
      Mikäli kyseessä Defan elementti -> maahantuoja Kaha, mikäli Calix -> maahantuoja Koivunen Oy.
      Last edited by goldenm; 19-01-2008, 20:38.
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Driver22 View Post
        Niin... nyt olisi vanha lohkolämmitin kädessä ja ennen kuin uuden tyrkkään paikalleen kiinnostaisi tietää mikä tuon vanhan hajotti?? Vastuslanka on tummunut aika mustaksi, mutta sen on ehjä eli ei ole lommoja, halkeamia tms. Eikä ole likainen.

        Huomasin että vastuksen reunoista on tiputtanut hiukan nestettä, eli sauma ei ole ollut pitävä Ovatko myyneet mulle vääränlaisen/kokoisen vastuksen? Kyllä vanha oli kuitenkin asennettu suoraan, ja lyöty niin syvälle kuin vain meni. Mutta ei siis kuitenkaan lähellekään sitä reunaa joka ei saa koskea lohkoon. Jos tuo uusikin nyt vuotaa, saako sauman tiivistää esim. sikaflexillä... Ei pitäisi rikkoa uutta vastusta?

        Ja eikö näissä pitäisi tulla jonkilainen tiivistemassa lohkon ja lämppärin väliin? Eihän metalli metallia vasten ole tiivis, jos toinen aine ole erityisen pehmeää kuten vaikkapa kupari. Ja tässä tapauksessa ei anna lohko eikä lohkolämmittimen runko periksi

        Auto on 318i 5/98 ja kone m43b19 luonnollisesti. Vanha lämppäri toimi peräti 1,5kk ennen kuin hajosi :think

        Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa, halpaa lystiä vaihdella näitä... Mutta voishan sitä huonnomminkin lauantai illan käyttää
        Takuuseen tuon pitäis mennä jos on oiken asennettu ja käytetty, ei muuta kuin yhteys liikkeeseen mistä ostit/asennutit.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          ylikuumeneminen tai mekaaninen isku noita lähinnä hajottaa, olisiko tullut ilmatasku siihen lämppärin kohdalle, jos on kerta vuotanutkin saumasta?

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            #6
            Nyt uusi lämppäri paikoillaan, laitoin varmuuden välttämiseksi punaista tiivistemassaa siihen saumaan

            Takuu on joo, mutta uusi piti ostaa ensin ja tuoda vanha takaisin liikkeeseen ennen kuin saa rahat takaisin.

            Takuu ehdoissa mainitaan että elementti pitää palauttaa alkuperäisen muotoisena. Ts. pistokkeen johtoja ei saa taittaa tms. mutta ei tuota muuten pois saa. Miten ne luulee tuo saavan irti, pyhällä hengelläkö?
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • MrSandman
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 116
              • Hellsinki

              #7
              Vastuslanka tummunut :think.
              Kuulostais tolla perustella että ei oo ollu tosiaan nestettä tarpeeks vastuksen ympärillä, eli jotain ilmataskun tyylistä. Sillonhan se ei sitten ole takuun alainen homma. Äärimäisen harvinaisia on itseasiassa noi todelliset takuu hommat, useimmiten on kyse asennus tai käyttö virheestä.
              Mutta kannattaahan se vanha toimittaa kyllä takuukäsittelyyn.
              Kerroppa sitten täälläkin että miten kävi.
              -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                #8
                Tuntuu aika oudolta että olen ilmannut auton kahdesti ja ajanut 350km ennen kuin laitoin lämppärin ensimmäistä kertaa päälle ja vieläkin olisi ilmaa järjestelmässä. No kunhan se vain nyt toimisi, ettei enää tarvitsisi värkätä...
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • goldenm
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 544

                  #9
                  Vastuslanka tummunut .
                  Tulipas luettua vähän huonosti.. Mikäli lanka on tummunut -> todennäköisesti ei takuun piikkiin.
                  Äärimäisen harvinaisia on itseasiassa noi todelliset takuu hommat
                  Tämäkin pitää paikkansa varsin hyvin, usein asentajalla peiliin katsomisen paikka..
                  Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #10
                    Defa on tunnettu siittä että eivät korvaa takuuseen yhtään mitään. Vaikeuksia kiertääkseen varaosakaupat järjestään sanoo että soita itse defalle, vaikka näin ei saisi toimia. Se vastaa kuka on myynyt, piste.

                    Mulla ja monella muulla on ollut vaikeuksia noitten defan elementtien kanssa, niissä on ollut paljon aivan selkeitä vikoja viimeikoina. Laatu laskenut.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Kaverilla meni syksyllä kaksi Defan vastusta myös rikki, ja kumpikaan ei mennyt takuuseen. Autona VR6 golffi. Sanoivat vaan myyjäliikkeessä, että ilmatasku lämmittimen kohdalla on vastuksen rikkonut. Suht hinnakasta touhua.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Kyllä nuo aiheelliset takuuasiat ovat hoituneet Kahan osalta..
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Mun työkaverille oltiin sanottu että jos vastus on sinertävä niin ei mene takuuseen...
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            #14
                            Sieltä liikkeestä näyttivät kuvia ennen kuin otin uuden vastuksen että millälailla hajonneet eivät mene takuuseen... Toisessa lanka oli "likainen" ja musta toisessa kellertävä/sininen. Mutta tälläistä niinkun mulla on ei niissä kuvissa ollut. Huomenna nähdään
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • jpeltoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 600
                              • pirkanmaa

                              #15
                              Joku voisi valaista mulle miten lohkon vesikanavan puolessavälissä pysyy ilmatasku? Auto kyljellään ojassa vai :-) ? Surullisen kuuluisia on M51 moottorin vastukset, niissä oli alkuun kaikissa rakennevika, ja niistä yksikään ei ollu tiivis ilman tiivistysmassakasoja. Niitä yritettiin tarjota takuuseen, "ei ole mitään vikaa". Meni puolivuotta ja vastuksen rakenne muutettiin... ou jee.
                              Last edited by jpeltoma; 20-01-2008, 18:37.
                              __________________________________________________ ________________________
                              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎