Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tds tyhjäkäynnin nosto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #16
    Tonnilla uus pumppu vaihdettuna, ei kuulosta edes kovin pahalta. Jos ja kun itse varmaan saisi sen vaihdettua, niin eihän sille pumpulle enää järjetöntä hintaa pitäisi jäädä. Ton vaihtamiseen kuitenkin muutama tunti vierähtää sielläkin liikkeessä.

    No en kuitenkaan edelleenkään ala pumppua itselleni vaihtamaan, koska minulla noi oireet ei oikeastaan ole samanlaisia mitä muilla ollu kun pumpun joutuneet vaihtamaan. Ja ilmeisesti minulla tuossa tuo uudempi pumppumalli, joka tullut vuodelle -95(sama pumppu myös E39:ssä). Ainakin foorumilta saamani kuvan mukaan se on hieman toimivampi/ kestävämpi paketti mitä se vanhempi versio. Tiedä sitten liekö sen parempi.

    Kysymyksiini löysinkin jo aikalailla vastauksia kun löysin tuossa äsken Holysmoken nettisivut, joissa juttua oli aikalailla.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • uti
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 195

      #17
      Ruotsista

      jos ruotsinkieli taipuu, niin tuolta vois kysyä korjattujen hintaa.

      Ja käytettyjä on tuolla 33 kpl http://www.bildelsbasen.se
      Last edited by uti; 07-05-2008, 21:12.

      Comment

      • Tukisuksi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 73
        • FIN

        #18
        Ei muutakuin soittoa MynäDieselille,voivat hyvällä tuurilla roplata vanhan pumpun edullisestikkin kuntoon,tai kokoavat oman spesiaali version..
        MB 300D -88
        KTM 690SMC -08

        ex e36 325 cabrio -94
        e36 320 -91
        e30 325E


        "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #19
          No niin nyt tuli viikonloppuna vaihdettua pumpun kansien tiivisteet ja säädeltyä tyhjäkäyntiä sillä kannen asennolla. Kannen säätöä ei kyllä minun tapauksessa tehdä kuin aivan minimaalisen verran(nestepäähän päin siis) ilman että tyhjäkäynti alkoi humppaamaan. Maksimit mitä sain nostettua tyhjäkäyntiä oli noin 50-80rpm. Eli nyt tyhjäkäynti noin 700rpm,ehkä hieman yli, mikä kyllä ihan hyvä. Yhtään jos siirtää kantta enää niin tyhjäkäynti menee sekaisin.
          Oli muuten se pumppu yllättävän töhnäinen sieltä sisältä. Rasvanpoistoaineella sitä putsailin ja tuli kirkkaita osia. Olivat siis pikimustia aiemmin.

          Käytännön kokemukset ajossa ovat kuitenkin todella hyvät. Kulkee paljon helpommin maantiellä ja kaasuun vastaavuus parani. Saa myös nähdä kuinka kulutuksen käy, koska sen viisarimittarin mukaan näytästäis kulkevan 1-2l vähemmällä tasaisessa maantieajossa. Kulutus ollut aiemmin noin 6,5l/100km kaikilla ajoilla, joten tuskin kauheesti laskee, mutta kaikki ois kotiin päin.
          Lisäksi lähtee todella(nopeasti) hyvin käyntiin tällä hetkellä.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎