Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikoinko poikani Bemarin? Ethän kerro...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoorni
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 5

    Rikoinko poikani Bemarin? Ethän kerro...

    Starttasin poikani 523I e39 -96 autoa, joka oli seissyt 3 viikkoa (poika aloitti armeijan). Auto kävi n. 2 sekuntia ja sammui. Starttasin uudelleen ja tuntuma oli kuin moottorissa ei olisi ollut puristuksia ollenkaan, eikä se myöskään lähtenyt käyntiin. Ei edes luvannut. Startti pyörittää kovaa vauhtia. Missä vika?
    Meille sattui samanlainen tapaus 1/2 vuotta sitten aivan samoilla oireilla. Hinasimme auton liikkeeseen, josta sen ostimme. Olivat vaihtaneet ruiskupumpun, kun kuulemma 200tkm ajetussa sellainen on jo vaihtokunnossa. Ja auto on pelittänyt siitä lähtien aivan moitteettomasti.

    Nyt tietenkin ihmettelen, että voiko taas olla sama vika. Pumpulla ei ainakaan ole ajettu kuin max 10tkm ja se oli Bemarin alkuperäinen.

    Voiko siellä olla jokin muu vika? Sulake, rele t.m.s.

    Auttakaa isää mäessä, kun en uskalla pojalle mitään vielä kertoa. Täytyy tästä vielä prikaatiin soittaa ja pytää, etteivät päästä lomille, ennen kuin vika selviää
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Eipä taida olla mitään hätää. Autoa on varmaankin siirretty muutamalla metrillä, kun on viimeksi ollut käynnissä.
    Kyseessä tyypillinen ominaisuus pitkäkantisissa moottoreissa.

    Lue tämä ja käy käynnistämässä.


    EDIT: Niin ja tervetuloa foorumille näinkin mukavissa merkeissä.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Eli lähtee yleensä riittävällä tahkoamisella käyntiin. Ja minun mielestä tämä hydraulisäätimien ominaisuus ei johdu siitä että venttiilit itse mitenkään liimautuisivat auki vaan siitä että lyhyellä käytöllä jäykkä öljy pakkautuu hydraulisäätimiin ja voi jättää säätimen jotenkin auki.
      Käytännössäkin homma on todettu siten, että kun esim. purin M51D25 koneen kannen ja kasatessa kun nokka akselin sai paikalleen niin muutama venttiili jäi noin 1mm auki vaikka ois pitäny olla kiinni asennossa. Menivät kyllä kiinni muutamassa tunnissa. Ja tässä vaiheessa siis säätimet olivat lähes öljyttömät.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • Zoorni
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 5

        #4
        Valitettavasti oli nyt se tilanne, ettei akku kestänyt kuin pari lyhyehköä starttausta. Laitoin lataukseen ja käyn sitten kokeilemassa.
        Jos tämä vika olisi näin helppo korjata, niin minkä ihmeen (€ vai ?) takia korjaamolla vaihdettiin silloin 1/2 vuotta sitten ruiskupumppu???
        Jos ruikupumppu menee vanhuuttaan epäkuntoon, niin voiko oireilu olla tuon kaltaista, että kerrasta poikki? Minulle selitettiin, että kun seoksessa ei ole bensaa, niin kaasuläppä ei anna myöskään ilmaa. Ja sylinterien ilmamäärä on sellainen, että ikäänkuin puristukset olisivat poissa... jaa'a
        Jotenkin olen muistavinani, että auto oli seisonut silloinkin jonkun aikaa, kun poikani oli reissussa.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Taisivat rahastaa sen pumpun kanssa.
          Retard Member

          Comment

          • zaci
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 459
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Zoorni View Post
            Valitettavasti oli nyt se tilanne, ettei akku kestänyt kuin pari lyhyehköä starttausta.
            Tuolta toisesta topicista :"Jee, lisävirtaa käynnistyskaapeleilla ja starttia sahaamaan: noin 1-2 min. ja auto käynnistyi!!!"

            Eli voithan kokeilla toisen auton kanssa myös ilman latausta
            BMW F20 120xDa 2016 140kW

            Comment

            • bmwpower
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 290
              • mäntsälä

              #7
              samanlaisia oireita oli mullakin,mutta vika löytyi sulakkeista jotka sijaitsee konehuoneessa apukuskin puolella raitisilmasuodattimen alla.Pari kertaa palanu,auto starttaa mutta ei käynnisty. jos joku sattus tietämään minkä sulake se on niin olisisin tyytyväinen. sijaitsee siis moottoriohjauksen boksin vieressä,on pakattu omaan rasiaan viisi sulaketta ja keskimmäinen 30A sulake joskus kyrvähtää.

              ja autohan oli e39 535i -97
              Last edited by bmwpower; 29-01-2008, 23:41.
              e34 M5 touring

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Ei muutakuin starttausta vain. Äänihän on kuin tulpaton mopo, mutta kyllä se joskus käynnistyy. Mutta muista, että startti lämpenee. Ettei mitään 10 minuutin yhtäjaksoista starttausta.

                Itsellä joskus auttoi kun oli vuorokauden kuivassa ja lämpimässä tallissa.
                Tosin silloin oli pakkasta, eli saattoi olla myös jäässä.

                Useimmin auto oireili kun oli kosteaa ollut kauan.
                6 vuoden aikana autoni teki tuon 4 kertaa.

                Comment

                • Racink
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 840
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by zaci View Post
                  Tuolta toisesta topicista :"Jee, lisävirtaa käynnistyskaapeleilla ja starttia sahaamaan: noin 1-2 min. ja auto käynnistyi!!!"

                  Eli voithan kokeilla toisen auton kanssa myös ilman latausta
                  Ehkä kuitenkin kannattaa unohtaa näissä paljon elektroniikkaa/bokseja omaavissa e39:ssä se apuvirran käyttö.
                  Last edited by Racink; 30-01-2008, 02:20.

                  Comment

                  • jamoc8
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 277
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Racink View Post
                    Ehkä kuitenkin kannattaa unohtaa näissä paljon elektroniikkaa/bokseja omaavissa e39:ssä se apuvirran käyttö.
                    Kyllä virtaa voi ottaa, mutta voi olla riskiä antaa sitä.. Jos joutuu antaan virtaskaa(kaunis nainen pyytelee), niin oma auto kantis ehkä olla sammutettuna.
                    ---- Bee äm dapl juu ----

                    Comment

                    • Zoorni
                      Newbiemmer
                      • Jan 2008
                      • 5

                      #11
                      KIITOS KAKILLE OSALLISILLE
                      Starttasin autoa tänä aamuna 2 minuuttia yhteensä ja niinhän se alkoi pikkuhiljaa lupailemaan ja lopulta hörähti käymään.
                      Ei tämmöstä vikaa kyllä ollut -73 mallisessa 2002:ssani 70-luvulla
                      Nyt voin soittaa pojalleni ja kertoa, että vaihdatettiin muuten turhaan ruiskupumppu

                      Comment

                      • Jukkis
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 32
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Zoorni View Post
                        K
                        Nyt voin soittaa pojalleni ja kertoa, että vaihdatettiin muuten turhaan ruiskupumppu
                        Älä soita, sillä tympii jo tarpeeksi siellä intissä

                        Comment

                        • J-Beat
                          Aluevastaava
                          • Jun 2005
                          • 3059
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Jukkis View Post
                          Älä soita, sillä tympii jo tarpeeksi siellä intissä
                          Totta Mutta joo kyllähän ne liikkeessä aina mielellään vaihtelee osia ihan vaikka huvikseen.. hyvä tienestihän se niille on. Hyvä että sait auton pelittämään!
                          Myydään:
                          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                          K-S Connection
                          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Zoorni View Post
                            Ei tämmöstä vikaa kyllä ollut -73 mallisessa 2002:ssani 70-luvulla
                            Ei ole mulla vieläkään
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Racink
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 840
                              • Jkl

                              #15
                              Originally posted by jamoc8 View Post
                              Kyllä virtaa voi ottaa, mutta voi olla riskiä antaa sitä.. Jos joutuu antaan virtaskaa(kaunis nainen pyytelee), niin oma auto kantis ehkä olla sammutettuna.
                              Kyllä minä ainakin jättäisin ne apuvirrat ihan vaan kaiken varalta myös ottamatta, ettei käy esim. näin ---> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16772
                              Last edited by Racink; 30-01-2008, 12:55.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎