Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuulilasissa rälläkästä kipunoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuuppa
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 23
    • tre

    tuulilasissa rälläkästä kipunoita

    Voi v___u jouduin tossa hiukka rälläköimään konepellin alla ja en siinä sitte huomannu kun kipinät lensi siittä konepellin alle jäävästä raosta tuulilasiin...... No nythän niitä on siinä sitten hiukka ja ne rahnuttaa ikävästi kun pyyhkii lasia. Onko kellään ideoita millä ne sais pois?
    ny: 325 e36 cabrio

    ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
    Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by kuuppa View Post
    Voi v___u jouduin tossa hiukka rälläköimään konepellin alla ja en siinä sitte huomannu kun kipinät lensi siittä konepellin alle jäävästä raosta tuulilasiin...... No nythän niitä on siinä sitten hiukka ja ne rahnuttaa ikävästi kun pyyhkii lasia. Onko kellään ideoita millä ne sais pois?
    Mattopuukonterä tai vanhanaikainen partakoneenterä:think

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      ...valitettavasti kiinni palaneet kipinät ei mitenkään. Kököt saattavat lähteä kulumalla ajan mittaan, mutta erittäin tökerö jälki näkyy aina. Noihin törmää aina silloin tällöin, kun on inhimillisesti unohtunut peitellä paikat. Ensi kerralla peitot messiin
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by mika68 View Post
        Mattopuukonterä tai vanhanaikainen partakoneenterä:think
        ...toiminee kökköihin, mutta kun kipinä polttaa sellaisen jännän kraaterin lasiin, joka lähteneen kökön jälkeen löytyy.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • MikkoK
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 748
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Rockford View Post
          ...toiminee kökköihin, mutta kun kipinä polttaa sellaisen jännän kraaterin lasiin, joka lähteneen kökön jälkeen löytyy.
          Niihän se on, mut jos se pyyhkiöitten kahnutus oli ainoa mikä haittaa niin sillonhan homma on ratkastu...

          Joskus sata vuotta sitten myytiin "roiske-roopea" mitä suihkittiin lasiin ennen rälläköintiä... Liekö moista enää...

          Comment

          • kuuppa
            Newbiemmer
            • Feb 2007
            • 23
            • tre

            #6
            Ei ne siellä paljon häiritte kun ne on niin alhaalla. Ei niitä oikeen ees huomaa muutakun kuulee sen rahnutuksen. Aattelin että siihen olis ollu joku okeen pro-keino mut kaippa pitää koittaa kaapia niitä irti.
            ny: 325 e36 cabrio

            ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
            Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Lasi on lopullisesti pilalla ja sille vain ei voi mitään. Mikäli kraaterit ovat pyyhkijöiden toiminta-alueella, on pyyhintäteho tiessään ja sulat kuluu muutamassa viikossa loppuun. Ainoa ja siis AINOA keino on vaihtaa koko lasi.

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                Kyllähän ne saa pois, mutta silti jää samankokoinen jälki lasiin mistä ei näe läpi.

                Uutta lasia vaan, ei siinä muu auta

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • kuuppa
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 23
                  • tre

                  #9
                  No joo rapsuttelin tasapäisellä ruuvvarilla ja ne lähti aikas mukavasti pois. Ei enää rahnuta eikä niitä oikeastaan ees huomaa kun ne on niin alhaalla muutaku läheltä kattomalla. Ei tunnu ees käteen ne kraaterit, oli kai aika pieniä ne hiput. Ei tarvi laittaa uutta onneks, pari kuukautta se jo vanha onkin...
                  ny: 325 e36 cabrio

                  ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
                  Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

                  Comment

                  • Tuttiritari
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 546
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Toivottavasti sait kaikki pois...
                    Itellä oli joskus vanhassa voortissa lasi jossa oli ko. kökkäreitä sisäpuolella.
                    Lasi tuli autosta joka oli purettu ja sitä oli rälläköity sisäpuolelta.
                    Ei tuntunut kädellä, mutta niin vaan rupesi kökkäreet ruostumaan...

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #11
                      Ei ole lasi pilalla. Marssit lähimpään lasivaihtoliikkeeseen ja kysyt sieltä että kuka tekee lasin hiomista sellasella kivilaikalla ja vedellä. TOSI pahat lasit saa ihan hyväksi sillä kun sen hioo. Oon hionut about 4 auton lasit ja tosi pahat naarmut saa sillä pois. En vaan muista sen hepun nimeä kuka niitä tekee mutta joku lasiliike sen tietää varmasti. Se on sellanen kiertävä ukkeli ja seilaa ympäri Suomea. Voi olla ainut mies jolla on ne oikeat vehkeet
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by 10+ View Post
                        Ei ole lasi pilalla. Marssit lähimpään lasivaihtoliikkeeseen ja kysyt sieltä että kuka tekee lasin hiomista sellasella kivilaikalla ja vedellä. TOSI pahat lasit saa ihan hyväksi sillä kun sen hioo. Oon hionut about 4 auton lasit ja tosi pahat naarmut saa sillä pois. En vaan muista sen hepun nimeä kuka niitä tekee mutta joku lasiliike sen tietää varmasti. Se on sellanen kiertävä ukkeli ja seilaa ympäri Suomea. Voi olla ainut mies jolla on ne oikeat vehkeet
                        ja hintaa samanverran mitä uudella lasilla?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          ja hintaa samanverran mitä uudella lasilla?
                          No ei nyt ihan. Ei kait tuolla hommia ois jos se 200-300 ottas. Mulla se on maksanu 100€. Ja TOSI huonon lasin olen saanut hyväksi ku sillä oon käyttänyt.
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Ei vaan ikävä kyllä onnistu rälläkänkipinöiden polttamiin kraatereihin.
                            Tai tietenkin riippuu hieman siitä kuinka syviä paloarvet ovat, mutta noin pääsääntöisesti se joka tapauksessa on mahdoton ja parhaassakin tapauksessa kuitenkin kannattamaton proggis. Ne lasin perusnaarmut ovat nimittäin noin kymmenesosan syviä siitä mitä tuollainen keskimääräinen rälläkänkipinän polttama on, joten mikäli ne saataisiinkin useiden tuntien hieromisella pois on lasin optiset ominaisuudet pilalla.

                            Comment

                            • Jummi_Jammi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 40
                              • Helsinki

                              #15
                              Varmaan viisainta on antaa lasin olla, kun ei ole pahasti näkökentässä. Eipähän tulevaisuudessa haittaa niin paljoa kiveniskemät. Kulutusosahan tuo lasikin mutta turhauttavaahan se pari kk vanhaa lasiahan on vaihtaa.
                              e39 530i touring -01
                              Ex. E36 328iC Club Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎