Ei juma
. Remppa tulee maksamaan melkein auton arvon ja sen jälkeen sinulla on kone joka on kärsinyt tuon selityksen mukaan öljynvajauksesta, eli kulumaa on muuallakin. Vaihtokoneita saa tonnin pintaan!
BMW 530ia -93. Outoa rahinaa jakopäästä?
Collapse
X
-
Ei ole kulumaa muualla, öljy ei vain ole aivan täydellisesti kiertänyt.
Mistä saat tonnilla uuden koneen? Sen uskon että romun saa kyllä.
Tiedän että autossa ei ole paljon arvoa vaihdettaessa, mutta sitä ei olekaan tarkoitus myydä. Kyseessä ei ole mikään perusmalli ja maksoin siitä paljon neljä vuotta takaperin.
Comment
-
Öljypohjassa ei muita suodattimia ole kuin korkeintaan pumpun imusihti, miten tämä rajoittaa öljyn kiertoa vain ketjuilta? Ketjuthan ovat roiskevoideltuja. Onko tietoa tarkemmin mikä tappi sieltä on siis rikki ja miten se vaikuttaa kiertoon? Edelleenkin osien hinta on jotain aivan tolkutonta, samaten tuo työtuntien määrä kuulostaa paljolta kun kyse ei ole täydellisestä koneremontista.
Käytettyjä ehjiä koneita saa tonnin pintaan, ei uusia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tässä kuva siitä osasta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...90&hg=11&fg=30Originally posted by Cell View PostÖljypohjassa ei muita suodattimia ole kuin korkeintaan pumpun imusihti, miten tämä rajoittaa öljyn kiertoa vain ketjuilta? Ketjuthan ovat roiskevoideltuja. Onko tietoa tarkemmin mikä tappi sieltä on siis rikki ja miten se vaikuttaa kiertoon? Edelleenkin osien hinta on jotain aivan tolkutonta, samaten tuo työtuntien määrä kuulostaa paljolta kun kyse ei ole täydellisestä koneremontista.
Käytettyjä ehjiä koneita saa tonnin pintaan, ei uusia.
Olin varmaan väärin ymmärtänyt ja kirjoittanut tuohon aikaisempaan viestiin, mutta kyse on tuosta isosta putkilosta johon suodatin tulee sisälle. Sen pohjalla on tämä kyseinen tappi joka oli sitten mennyt poikki estäen öljyn täydellisen kierron.
Kyllä nokka-akselit ym. on tarkastettu ja onneksi ei muita vaurioita ehtinyt syntymään.
Ja vielä. Kun tuossa ekassa viestissä kysyin jotain edullisempaa paikkaa niin kukaan ei tuntunut tietävän. Eikä oikein riitä mielenkiinto lähteä pelaamaan joidenkin vanhojen koneiden kanssa kun ei niistäkään ole mitään takuuta missä kunnossa ovat.
Ja käy itse kysymässä Metro-Autosta hintoja niin tiedät mitä ne ovat. Ja tarvike-osilla voi säästää taas pitkässä juoksussa väärässä paikassa. "se on BMW, vain jos siinä lukee BMW"
Comment
-
Kyl on rahaa....!!!!!Originally posted by D`Artagnan View PostTulin juuri äsken Metro-Autosta kun halusin nähdä koneen purettuna ja keskustella hinnoista.
Vika ainakin oli selvinnyt. Öljy ei ollut päässyt kunnolla kiertämään öljypohjan suodattimesta rikki menneen tapin vuoksi, ja tämä oli aiheuttanut ketjujen venymisen.
Siinä meni sitten samalla muitakin osia vaihtoon. mm. jäähdytin ja sitten tämä koko suodatin juttu, kun sitä pikku tappia ei saa erikseen.
Olivat työtunneiksi laskeneet yhteensä n.22 tuntia.
Kokonaiskustannusarvio nousi 4200 euroon ja osat tulevat vasta ensi viikolla Ruotsista. Nämä hinnat ovat siis laskettu ohjehintojen mukaan, mutta kyllä loppuhinta varmasti sinne 4000 paikkeille sijoittuu.
Oli muuten aika hurjan näköistä kun koko auto oli aivan palasina pitkin hallin lattiaa...
Vaihtokoneen hintaa kysäisin myös, ja ilmoittivat sen hinnaksi n. 15 000 euroa.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Näin voisi ehkä helposti luulla kun noita summia katselee. Kyllä ne minustakin aivan älyttömiltä tuntuvat, mutta minkäs teet?Originally posted by arska84 View PostKyl on rahaa....!!!!!
Kyllä tuossa on mun useamman kuun palkka...Last edited by D`Artagnan; 24-11-2015, 19:48.
Comment
-
alko ny vähä pelottaa ku ittelläniki kuuluu aika voimakastakin rahinaa. kone käy muuten hyvin ja tehotki tuntuu olevan tallella. mutta se rahina hämää ja välillä pelottaa ajaa kun luulee että laukee iha just.. eli mikäs siellä rahisee?
E39 528 M-Sport -97
ex:
E34 525 m50b25 -90
E30 316i Bavaria -91
E36 325 sedan -91
E30 325 2,7 eagleracing -86
E36 325 coupe -92
E34 535 -89
E34 525Tds -89
volvo 240 race -86
Comment
-
Originally posted by D`Artagnan View PostTulin juuri äsken Metro-Autosta
Olivat työtunneiksi laskeneet yhteensä n.22 tuntia.
Kokonaiskustannusarvio nousi 4200 euroon ja osat tulevat vasta ensi viikolla Ruotsista.
Vaihtokoneen hintaa kysäisin myös, ja ilmoittivat sen hinnaksi n. 15 000 euroa.
Ei hyvää päivää...
Turun (paska)Metroautossa itsekin asioineena tiedän kyllä tuon veloituksen ja ammattitaidottomuuden suoran verrannollisuuden
.
Kyllä tuo kustannusarvio on yläkanttiin ja tuo vaihtokoneen hinta on varmaan heitetty päästä. Sehän on täysin järjetön! Aikanaan vaihtokone asennuksineen maksoi 520 Bemuun Vehossa n. 20000mk. Mutta se olikin silloin, kun vielä Turun talousalueella tiedettiin Bemareista jotain...
Olisihan vaihtoehtoina olleet Turussa (Raisiossa) kaksi muutakin vaihtoehtoa. ME-auto ja Tavoitekeskus...!
Mutta kyllä tuon auton moottorin osaa rempata lähes mikä tahansa "nyrkkipaja".Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
En suosittele tuota V8 vietäväksi kuitenkan ihan mille tahansa nyrkkipajalle.Originally posted by Laku View PostMutta kyllä tuon auton moottorin osaa rempata lähes mikä tahansa "nyrkkipaja".
mm. Nokka-akselien oikeaoppiseen ajoitukseen vaaditaan tiettyjä erikoistyökaluja joita ei satavarmasti löydy moneltakaan nyrkkipajalta, sillä jostain syystä tunnettujenkaan valmistajien bmw ajoitussarjat eivät kata kaikkia tuon moottorin työkaluja.
Paikallinen snapon/klann edustaja kertoili myös jotta joissakin paikoissa aletaan kyselemään ajoitustyökalujen saatavuutta vasta siinä vaiheessa kun huomataan ettei konetta muuten saada kasaan...
Kannattaa siis tehdä hieman etukäteisselvitystä vastaavanlaisissa projekteissa, toki tuommoisiin kustannuksiin työ ei varmaankaan nyrkkipajoissa nouse.
Onhan se toki sinänsä hieno moottori mutta ei sekään nyt mitään avaruusteknologiaa ole.Originally posted by D`Artagnan View PostPakko se on jossain korjauttaa kun ei tiedä milloin kilahtaa koko masiina, eikä tuollaisa konetta viitsi edes ihan mihinkään nyrkkipajalle edes tarjota
.Last edited by WSE1; 15-02-2008, 00:02.
Comment
-
Paljonkos ajettu? Olisikohan ketjun laahaimet kuluneet loppuun... (liukupinta kulunut pois, metalli vastaa nyt metalliin)Originally posted by kiqero325 View Postalko ny vähä pelottaa ku ittelläniki kuuluu aika voimakastakin rahinaa. kone käy muuten hyvin ja tehotki tuntuu olevan tallella. mutta se rahina hämää ja välillä pelottaa ajaa kun luulee että laukee iha just.. eli mikäs siellä rahisee?
Comment
-
ajettu on 273tkm.. ku ostin auton oli ajettu 250tkm sillon en mielestäni kuullut mitää rahinaa..Originally posted by WSE1 View PostPaljonkos ajettu? Olisikohan ketjun laahaimet kuluneet loppuun... (liukupinta kulunut pois, metalli vastaa nyt metalliin)E39 528 M-Sport -97
ex:
E34 525 m50b25 -90
E30 316i Bavaria -91
E36 325 sedan -91
E30 325 2,7 eagleracing -86
E36 325 coupe -92
E34 535 -89
E34 525Tds -89
volvo 240 race -86
Comment
-
Kuunnellaas sunnuntaina sitä rahinaaOriginally posted by kiqero325 View Postajettu on 273tkm.. ku ostin auton oli ajettu 250tkm sillon en mielestäni kuullut mitää rahinaa..
Itsellä auttoi tuohon rohinaan vain ylemmänketjun, kiristimen vaihtaminen.Tietysti samalla kannattaa vaihtaa venakopan ja vanoksen(en muista oliko sulla) tiiviste! Mutta kuunnellaan sunnuntaina
Comment
-
jep tehääs sillai, muutki voi vielä auttaa jos tietää. ja mulla ei ollu vanosta.Originally posted by Bouma View PostKuunnellaas sunnuntaina sitä rahinaa
Itsellä auttoi tuohon rohinaan vain ylemmänketjun, kiristimen vaihtaminen.Tietysti samalla kannattaa vaihtaa venakopan ja vanoksen(en muista oliko sulla) tiiviste! Mutta kuunnellaan sunnuntaina
E39 528 M-Sport -97
ex:
E34 525 m50b25 -90
E30 316i Bavaria -91
E36 325 sedan -91
E30 325 2,7 eagleracing -86
E36 325 coupe -92
E34 535 -89
E34 525Tds -89
volvo 240 race -86
Comment
-
Niin, ohjeaika tuolle ketjun & laahaimien & rattaiden vaihdolle on vajaa 14 tuntia. Kaikissa tuon tyypin kasikoneissa, vanoksellisissa vähän enempi.
2,5 kuutosessa vajaa kymmenen tuntia, kun joku siihen aiemmin vertasi.
14 tuntia ei tuon kasin kanssa itsekin pelanneena tunnu paljolta mutta 10 tuntia kutosen kanssa tuskin menee todellisuudessa...Last edited by WSE1; 15-02-2008, 00:20.
Comment
Comment