Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530ia -93. Outoa rahinaa jakopäästä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D`Artagnan
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 78

    BMW 530ia -93. Outoa rahinaa jakopäästä?

    Niin. Ongelmana on jo selvästi korvin kuultava rahina koneen käydessä, jonka arvelen kuuluvan jakopään ketjusta.
    Turun Metro-Autossa korjauksen hinta-arvio 2000-3000 euroa! Kyseessä siis kolmelitrainen V8 kone.
    Olisiko kenelläkään tiedossa Turussa tai Turun lähistöllä jotain muuta pätevää BMW korjaajaa, jolla olisi edes hieman siedettävämmät hinnat?
  • D`Artagnan
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 78

    #2
    Koneessa on ilmeisesti automaattinen jakopäänketjun kiristys?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Originally posted by D`Artagnan View Post
      Koneessa on ilmeisesti automaattinen jakopäänketjun kiristys?
      Automaattinen on.Järkyttävä hinta-arvio mielestäni.Jos ei ole "miljoonakilometriä" ajettu,niin saattaisi korjaantua pelkällä kiristäjän/laahaimien vaihdolla.Mikäli mitään ei ole mennyt hajalle.

      Tässä kuvia jakopäästä:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...81&hg=11&fg=25

      Comment

      • D`Artagnan
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 78

        #4
        Juu, ei ole miljoona kilometriä ajettu vaan hieman päälle 200 tkm.
        Osien hintahan ei ole kuin n. 40euroa/kiristäjä, joita on käsittääkseni kolme kappaletta. Mutta kun laskevat pelkästään purkuun käyttettävän toistakymmentä tuntia aikaa. Voiko siinä mennä millään niin kauan, vai onko tässä jokin vedätys yritys menossa?

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #5
          Itselle maksoi Tampereella jakopään ketjun vaihto 230€ ja KL:sta osat oli n.80€ johon kuului ketju,kiristin,vanoksen tiiviste ja venakopan tiiviste!:think

          Ja autona 325IA
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • D`Artagnan
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 78

            #6
            Anteeksi, saattaa olla tyhmä kysymys mutta oliko sinun tapauksessa kyseessä kahdeksan sylinterinen kone?

            Kun korjaajat aluksi olivat, että joo ei tuo ole paha mutta sitten kun pienen selvityksen jälkeen tajusivat että kyseessä on V8 niin sanoivat että siinä on huomattavasti isompi homma kun täytyy avata niin monta kantta.

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #7
              Originally posted by D`Artagnan View Post
              Anteeksi, saattaa olla tyhmä kysymys mutta oliko sinun tapauksessa kyseessä kahdeksan sylinterinen kone?

              Kun korjaajat aluksi olivat, että joo ei tuo ole paha mutta sitten kun pienen selvityksen jälkeen tajusivat että kyseessä on V8 niin sanoivat että siinä on huomattavasti isompi homma kun täytyy avata niin monta kantta.
              No eihän mulla 8 kone ole mutta ei se nyt pitäis niin radikaalisti erota tuosta 6 koneesta. Max 2h enemmän hommaa. Ymmärtäisin jos tuo 2000-3000€ arvio olisi alapään ketjusta.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • D`Artagnan
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 78

                #8
                Täytyy vain toivoa etteis se ole alapään osat jotka sitä rahinaa pitää. Mutta mistä sen voi tietää ennen kun kone on avattu.
                Pakko se on jossain korjauttaa kun ei tiedä milloin kilahtaa koko masiina, eikä tuollaisa konetta viitsi edes ihan mihinkään nyrkkipajalle edes tarjota.

                Comment

                • D`Artagnan
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 78

                  #9
                  Noniin, tämän hetkinen tilanne: Auto on Metro-Auto liikkeessä ja kone on avattuna.
                  Kummatkin ketjut olivat venyneet melkein sentin.
                  Vaihtoon menevät kummatkin ketjut ja laahaajat ym. pientä kivaa.
                  Kokonaiskustannusarvio 3300 uutta rahaa, josta osien hinta yhteensä noin 1700 euroa! Vanha kymppitonni pelkistä osista!

                  Biili pitäisi ensi viikolla olla jälleen ajossa...

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #10
                    siis mitä? mitä järkeä on viedä "vanha romu" jonnekkin metroautoon remonttiin josta saa maksaa 3300€?

                    eihän siinä jos rahaa on mielettömästi mut en kyllä ymmärrä tämmöstä touhua.

                    tuolla rahalla oisit saanu vaikka kolme konetta, vaikka varalle..

                    eikä herneitä.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      1700e saa kyllä osia semmoisen kasan sinne konehuoneeseen, että mitä sinne oikein ollaan vaihtamassa?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Behemoth
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 562

                        #12
                        Ei vittu! Nyt haiskahtaa rahastukselle!
                        E66 730Ld LCI

                        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Ei se kasin jakoketju sentään kultaa ole!
                          Nyt taas kyllä joku vetää välistä ja paljon!
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #14
                            Hyi saatana mitä hintoja!

                            Itse mietin joskus että vaihtaisin molemmat ketjut tuohon M50B25 pataan ja kävin Tampereen Metro-autosta kysyy niin niillä oli heittää heti hinta ja se oli 1200€ kesti työ mitä kesti mutta oliko työ sitten hinnoiteltu valmiiksi sitä en tiedä! Tuon 1200€ meikäläinen nyt vielä ymmärtää kun kyse on merkkiliikkeestä ja tuntitaxa lähemmäs 100€! Aika rahastusta. Huvittaa kuulla paljon työtunnit on laskussa!
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • D`Artagnan
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 78

                              #15
                              Tulin juuri äsken Metro-Autosta kun halusin nähdä koneen purettuna ja keskustella hinnoista.
                              Vika ainakin oli selvinnyt. Öljy ei ollut päässyt kunnolla kiertämään öljypohjan suodattimesta rikki menneen tapin vuoksi, ja tämä oli aiheuttanut ketjujen venymisen.
                              Siinä meni sitten samalla muitakin osia vaihtoon. mm. jäähdytin ja sitten tämä koko suodatin juttu, kun sitä pikku tappia ei saa erikseen.
                              Olivat työtunneiksi laskeneet yhteensä n.22 tuntia.
                              Kokonaiskustannusarvio nousi 4200 euroon ja osat tulevat vasta ensi viikolla Ruotsista. Nämä hinnat ovat siis laskettu ohjehintojen mukaan, mutta kyllä loppuhinta varmasti sinne 4000 paikkeille sijoittuu.
                              Oli muuten aika hurjan näköistä kun koko auto oli aivan palasina pitkin hallin lattiaa...
                              Vaihtokoneen hintaa kysäisin myös, ja ilmoittivat sen hinnaksi n. 15 000 euroa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎