Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530ia -93. Outoa rahinaa jakopäästä?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by pheno View PostSe nokkien ajoitus 3 ja 4-litraisissa tosiaan vaatii erikoistyökalun, jotta saa lukittua nokka-akselit. Mutta itse tarkastus on helppoa, eli kun kone on TDC:ssä, niin akselien päädyissä on neliöt. Neliöiden tulee olla 90 asteen kulmassa kanteen nähden kun päällä lukee A 1-4 (pako) E 1-4 (imu) ja sama 5-8 sylintereille.
Myös samanpuolen nokkien välisen ketjun öp kiristimen tilalle on oma erikoistyökalunsa jos näille tehdään toimenpiteitä.
mikäli nokkaketjun kireys ei ole säädettäessä oikea ei myöskään ajoitus voi olla täsmällinen vaikka moottorin saa toki silti toimimaan.
Toki jos rattaiden asento saadaan tarkoin nokkiin merkittyä / mitattua (vaikka poranterällä soikioreiän reunan ja pultin välistä, tämä ei ole sitten mikään oikeaoppinen säätötapa!) ja uudet täsmälleen samaan niin aika lähellä totuutta ollaan, eipä kai ne valmistustoleranssit niin paljoa heittele.Last edited by WSE1; 15-02-2008, 14:17.
Comment
-
Comment