Announcement

Collapse
No announcement yet.

..Apukoulu automaattivaihteista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hopeanuoli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 211
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by HJP
    Ja talviasento + 2/3/4 tarkoittaa käytännössä sitä, että loota käyttää vain vaihdetta 2/3/4, eli jos on 4 asento päällä, niin laatikko käyttää vain vaihdetta 4. Näin ainakin ohjekirjan mukaan. Talviasento + D käyttää vaihteita 2-5, eli lähtee liikkelle kakkosella.
    Kaikkea sitä oppii, enpä ollut huomannut tuota pakkovaihdehommaa vaikka on käsikirjakin tullut luettua joskus... Just testasin ja niinhän tuo tosiaan winterissä toimii
    e90 330d -05

    Comment

    • jake80
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 69

      #32
      Siis en pidä jarrulla paikallaan, vaan auto seis jarru ylös ja kaasu pohjaan. kiekat nousee hetkessä hieman yli 2000 tuhanteen(väitin äsken 2500-2800 mut kävin testaamassa, näin ei ole) ja auto lähtee etenemään, mutta ei todellakaan kuin tykin suusta.

      Tarkoitin kysyä siis sitä millä kierroksilla auto lähtee liikkeelle täydellä kaasulla kiihdytettäessä paikaltaan.

      Nopeamminhan 325:nen kiihtyisi jos rundit nousis jo auton ollessa paikallaan tonne 3500, mutta näin ei ainakaan minun autossa käy.

      Ymmärsitteköhän nyt mitä tarkoitan?? siis millä kierraksilla turbiini nappaa kiinni täyskaasu kiihdytyksessä?? ohjaako se nappi siellä lattiassa mahdollisesti turbiinia?????

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #33
        Originally posted by jake80
        Ymmärsitteköhän nyt mitä tarkoitan?? siis millä kierraksilla turbiini nappaa kiinni täyskaasu kiihdytyksessä?? ohjaako se nappi siellä lattiassa mahdollisesti turbiinia?????
        Jep, nyt valkeni. Tosin enpä osaa kyllä vastata yhtään faktaa, ainoastaan mutua: kickdown ei tee sille turbiinille yhtikäs mitään. Itse pohdiskelen myös samaa, että tekeekö kickdown laatikolle/turbiinille itseasiassa juuri mitään muuta kuin muuttaa vaihtopisteitä? Uudemmissa autoissahan laatikko taitaa ohjata myös moottoria joidenkin parametrien osilta (tai toisinpäin, eli moottori tarkkailee laatikon parametreja)...
        Hmm, jos laatikko on sähköisesti ohjattu, niin uudelleenohjelmoinnillahan voisi varmastikin vaikuttaa myös tuon 1-vaihteen kytkeytysmishetkeen. Eriasia lienee se, onko nuo laatikot mitoitettu moiselle toiminnalle.
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Teukka75
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 88
          • Keski-Suomi

          #34
          Originally posted by tomaatti 325
          Edelliseen liittyen. Kannattaisko tyhjäkäyntiä paikallaan käyttää N vai P asennossa vai onko sillä väliä?
          Ei varmaankaan ole väliä, eikös P:ssä ole vain se ero että lukitsee takapyörät (laatikosta) auton paikallaan pysymiseksi. Korjatkoon joku jos on tarpeen.
          Omaa kokemusta vasta parisen kuukautta tomaatista... kiva peli kuiteski!
          _______________
          Ex: E36 325ia -94
          Ex: E28 520i -86

          Comment

          • Teukka75
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 88
            • Keski-Suomi

            #35
            Originally posted by jake80
            Siis en pidä jarrulla paikallaan, vaan auto seis jarru ylös ja kaasu pohjaan. kiekat nousee hetkessä hieman yli 2000 tuhanteen(väitin äsken 2500-2800 mut kävin testaamassa, näin ei ole) ja auto lähtee etenemään, mutta ei todellakaan kuin tykin suusta.

            Tarkoitin kysyä siis sitä millä kierroksilla auto lähtee liikkeelle täydellä kaasulla kiihdytettäessä paikaltaan.

            Nopeamminhan 325:nen kiihtyisi jos rundit nousis jo auton ollessa paikallaan tonne 3500, mutta näin ei ainakaan minun autossa käy.

            Ymmärsitteköhän nyt mitä tarkoitan?? siis millä kierraksilla turbiini nappaa kiinni täyskaasu kiihdytyksessä?? ohjaako se nappi siellä lattiassa mahdollisesti turbiinia?????
            Kyllä minusta kuulostaa ihan normaalilta, ei kait kierroksia saa muuten korkeemmalle ku jarrulla, ja sitä ei moni ainakaan suosittele...
            _______________
            Ex: E36 325ia -94
            Ex: E28 520i -86

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎