Vaihteisto toimii muuten moitteettomasti mutta ongelma on että reilummin kiihdyttäessä Sport asento vaihteistosta päällä, 2 --> 3 vaihtaessa tulee TransProgram ilmoitus. Vanhemmista viesteistä löytyi juttua että yksi syypää voisi olla ilmamäärämittari!? Ja autonahan on E34 540iA.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5hp30 ongelmaa
Collapse
X
-
Voisi olla, mutta toimiiko muuten normaalisti?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Eli pitäs otsikko muuttaa "5HP30 -ongelmaa".
Itse asiaan: laatikon öljytaso, muovikuulien kunto, kaasulapän asennontunnistin yms yms voi aiheuttaa tota. Vikakoodithan noista saa luettua.
Last edited by superb; 11-02-2008, 12:03.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostEli pitäs otsikko muuttaa "5HP30 -ongelmaa".
Otsikko muutettu! Ja sitten asiaan, laatikko on rempattu noin vuosi sitten edellisen omistajan toimesta ja se pelaa muutenkin hienosti. Öljyt tarkastettu korjaamolla viime viikolla ja sitä oli oikea määrä. Kaasuläpän asentotunnistinta ei oo vielä katottu. Pääsen testaamaan autoa toisella ilmamäärämittarilla viikonloppuna niin sillon sen vian voi sulkee pois!Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Toi herja voi tulla monestakin eri syystä kuin laatikosta.... Ja yleensä se vika onkin jossain muualla kuin laatikossa.
Vikakoodit ois hyvä saada luettua, koko autosta.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
lainataanpas tätä topiccia ku koskee otsikkoon.
eli auto on e38 750. tänää tein sillä noin 150km ajolenkin ja matkan loppupäässä(n.145km kohdalla) aloin kääntyyn vasemmalle ja silloin oli moottorijarrutus ja vauhtia n.40 ni pari kertaa pikkusen nykäs ja löi ajotietokoneeseen TRANS.AUTOSAVE.PROG. tai TRANS.FAILSAVE.PROG.(en muista kumpi mut mahtaa olla aika samaa meinaavat).
no sitten linkutin loput 5 kilsaa 4 päällä ja tulin pihaan niin käytin vähä aikaa virtoja pois ja laitoin käyntiin ni ilmotusta ei tullu enää.
laatikossa on viime aikoina aina välillä ilmestyny kylmänä ajettaessa pieni nykäys kun vaihtaa 3:ta 4 vaihteen päälle, muuten laatikko toimii aivan moitteettomasti...LAATIKKO ÖLJYT ON KATOTTU NOIN VIIKKO SITTEN JA OLI RIITTÄVÄSTI.
/////Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen./////
luin jostain tommosen teksti jonka oli KEIMO kirjoittanut. laturi itellä on sev verran viallinen etää etupään laakeri ulisee(ei pitäs olla vaikutusta asiaan) ja sitten tyhjäkäynnillä ei lataa kuin 11-12.
eli voisko toi tyhjäkäynnin lataus olla tohon syyllinen, vai oisko joku muu vika? miten se nykäisy vaihtaessa 3:lta 4 vaihteelle?
kiitoksia jotka vaivautuvat vastaamaan.Last edited by juhajan; 25-01-2009, 20:49.
Comment
-
-
Sen verran tuohon alkuperäis ongelmaan että autossa oli kiinni vapaavirtaussuodatin kun vika ilmeni, laitoin alkuperäisen suodattimen paikalleen ja ehdin ajamaan autolla n.7000km ennen kuin se meni vaihtoon ja samaista vikaa ei enää ollut. Ilmeisesti ilmamassamittari sekos tosta vaparista?? Olisko jotain häikkää ilmamassamittarissa?? :think Mullakin auto teki pienen nykäisyn kylmänä kun vaihto 3 --> 4 vaihteelle.Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Originally posted by Viirus View PostSen verran tuohon alkuperäis ongelmaan että autossa oli kiinni vapaavirtaussuodatin kun vika ilmeni, laitoin alkuperäisen suodattimen paikalleen ja ehdin ajamaan autolla n.7000km ennen kuin se meni vaihtoon ja samaista vikaa ei enää ollut. Ilmeisesti ilmamassamittari sekos tosta vaparista?? Olisko jotain häikkää ilmamassamittarissa?? :think Mullakin auto teki pienen nykäisyn kylmänä kun vaihto 3 --> 4 vaihteelle."Paska analyysi!"
Comment
-
-
Originally posted by jarzap View PostNuista vapaavirtaussuodattimista sen verran että jos niissä on sellainen rasva/öljy, niin se massa mittari menee aivan varmasti sekaisin, sillä se rasva tarttuu siihen mittarin lämpölankaan imuilman mukana. Tätä varten on olemassa ihan puhdistus aineita käsittääkseni. Suosittelen putsaamaan jos siinä vapari on ollut kiinniEi oo pemaria enää...
Comment
-
-
ja vielä lisäksi:
kävin ajamassa tos kaupungil jonku tunnin verran ja alko tekeen sillai et vähän aikaa ajaa niin laatikko vaihtaa kaikki vaihteet pehmeäksi, sitten alkaa nykäsee aina 3----->4 vaihteelle ja lopuksi alko sekottaa iha kummallisesti...esim ku laitto stepillä 2:lta 3:lle ni en sil laitto 4 ja sit puotti heti 2 ja sit vasta laitto 3. oli aika nykimistä meno tätä jatkui taas niin kauan että käytti auton sammuksissa ja sen jälkeen ei ollu mitään ongelmia kunnes taas ajoi jonkun aikaa ja alkoi sama homma alusta. aina kuitenkin auton sammuttamisen jälkeen ku laitto uuudestaan tulille ni auto toimi ku unelma..
kellää mitään tietoa
Comment
-
-
Juhajan: Etkös tuossa juuri hetki sitten maininnut, että autosi laturi lataa heikosti pienillä kierroksilla. Sen kuuluisi antaa 13,5-14 volttia tyhjäkäynnilläkin, joskaan ei kierroksillakaan enempää. Todennäköisesti laturi jaksaa ladata nipin napin sen, mitä ajaessa tarvitsee virtaa, tai hieman alle. Laatikkokin tarvitsee jonkin verran virtaa vaihtaakseen ja juurikin äkillisesti huonon laturin takia laskeva jännite voi sekoittaa ohjauksen. Ajelepa valot pois päältä ja ihmettele, muuttuuko vian kuvaus, vai häviääkö peräti kokonaan? Nimittäin tuo laatikkohan on sähköisesti ohjattu ja laturi vaikuttaa siihen hyvin vahvasti.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostJuhajan: Etkös tuossa juuri hetki sitten maininnut, että autosi laturi lataa heikosti pienillä kierroksilla. Sen kuuluisi antaa 13,5-14 volttia tyhjäkäynnilläkin, joskaan ei kierroksillakaan enempää. Todennäköisesti laturi jaksaa ladata nipin napin sen, mitä ajaessa tarvitsee virtaa, tai hieman alle. Laatikkokin tarvitsee jonkin verran virtaa vaihtaakseen ja juurikin äkillisesti huonon laturin takia laskeva jännite voi sekoittaa ohjauksen. Ajelepa valot pois päältä ja ihmettele, muuttuuko vian kuvaus, vai häviääkö peräti kokonaan? Nimittäin tuo laatikkohan on sähköisesti ohjattu ja laturi vaikuttaa siihen hyvin vahvasti.
mutta kokeillaan kuitenki vielä toi ja kohtahan siihen saahan varmuus ku ylihuomena vaihtavat sen laturin siiha..
Comment
-
-
Enhän minä nyt väsyksissäni voinut lukea kovin tarkkaan. Mutta mitä tässä hain on se, että jos kierrokset ovat menneet tarpeeksi alas ja latausjännite laskenut ja laatikko samalla vaihtanut ja ottanut virtapiikin, josta seurannut äkillinen jännitteenlasku, joka taasen on aiheuttanut virhevaihdon. Who knows. Liikaa sähköä noissa, vittumainen selvittää.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
Comment