Announcement

Collapse
No announcement yet.

5hp30 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viirus
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 135
    • Finland

    5hp30 ongelmaa

    Vaihteisto toimii muuten moitteettomasti mutta ongelma on että reilummin kiihdyttäessä Sport asento vaihteistosta päällä, 2 --> 3 vaihtaessa tulee TransProgram ilmoitus. Vanhemmista viesteistä löytyi juttua että yksi syypää voisi olla ilmamäärämittari!? Ja autonahan on E34 540iA.
    Last edited by Viirus; 11-02-2008, 13:40. Reason: Otsikkoa muutettu!
    Ei oo pemaria enää...

  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    Voisi olla, mutta toimiiko muuten normaalisti?
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Eli pitäs otsikko muuttaa "5HP30 -ongelmaa".


      Itse asiaan: laatikon öljytaso, muovikuulien kunto, kaasulapän asennontunnistin yms yms voi aiheuttaa tota. Vikakoodithan noista saa luettua.
      Shogun and DavidC, Here is the writeup. For my peace of mind, I did this after reading up on how to fix my problems with a trans that whines and leaks and here's my contribution back to the community. I have lots of help from the info gather from the bimmer boards, so the credit goes to everyone
      Last edited by superb; 11-02-2008, 12:03.

      Comment

      • Viirus
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 135
        • Finland

        #4
        Originally posted by superb View Post
        Eli pitäs otsikko muuttaa "5HP30 -ongelmaa".

        Otsikko muutettu! Ja sitten asiaan, laatikko on rempattu noin vuosi sitten edellisen omistajan toimesta ja se pelaa muutenkin hienosti. Öljyt tarkastettu korjaamolla viime viikolla ja sitä oli oikea määrä. Kaasuläpän asentotunnistinta ei oo vielä katottu. Pääsen testaamaan autoa toisella ilmamäärämittarilla viikonloppuna niin sillon sen vian voi sulkee pois!
        Ei oo pemaria enää...

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Toi herja voi tulla monestakin eri syystä kuin laatikosta.... Ja yleensä se vika onkin jossain muualla kuin laatikossa.
          Vikakoodit ois hyvä saada luettua, koko autosta.
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • juhajan
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 88

            #6
            lainataanpas tätä topiccia ku koskee otsikkoon.

            eli auto on e38 750. tänää tein sillä noin 150km ajolenkin ja matkan loppupäässä(n.145km kohdalla) aloin kääntyyn vasemmalle ja silloin oli moottorijarrutus ja vauhtia n.40 ni pari kertaa pikkusen nykäs ja löi ajotietokoneeseen TRANS.AUTOSAVE.PROG. tai TRANS.FAILSAVE.PROG.(en muista kumpi mut mahtaa olla aika samaa meinaavat).

            no sitten linkutin loput 5 kilsaa 4 päällä ja tulin pihaan niin käytin vähä aikaa virtoja pois ja laitoin käyntiin ni ilmotusta ei tullu enää.

            laatikossa on viime aikoina aina välillä ilmestyny kylmänä ajettaessa pieni nykäys kun vaihtaa 3:ta 4 vaihteen päälle, muuten laatikko toimii aivan moitteettomasti...LAATIKKO ÖLJYT ON KATOTTU NOIN VIIKKO SITTEN JA OLI RIITTÄVÄSTI.



            /////Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen./////

            luin jostain tommosen teksti jonka oli KEIMO kirjoittanut. laturi itellä on sev verran viallinen etää etupään laakeri ulisee(ei pitäs olla vaikutusta asiaan) ja sitten tyhjäkäynnillä ei lataa kuin 11-12.

            eli voisko toi tyhjäkäynnin lataus olla tohon syyllinen, vai oisko joku muu vika? miten se nykäisy vaihtaessa 3:lta 4 vaihteelle?

            kiitoksia jotka vaivautuvat vastaamaan.
            Last edited by juhajan; 25-01-2009, 20:49.

            Comment

            • Viirus
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 135
              • Finland

              #7
              Sen verran tuohon alkuperäis ongelmaan että autossa oli kiinni vapaavirtaussuodatin kun vika ilmeni, laitoin alkuperäisen suodattimen paikalleen ja ehdin ajamaan autolla n.7000km ennen kuin se meni vaihtoon ja samaista vikaa ei enää ollut. Ilmeisesti ilmamassamittari sekos tosta vaparista?? Olisko jotain häikkää ilmamassamittarissa?? :think Mullakin auto teki pienen nykäisyn kylmänä kun vaihto 3 --> 4 vaihteelle.
              Ei oo pemaria enää...

              Comment

              • jarzap
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 319
                • Sodankylä/Pyhäsalmi

                #8
                Originally posted by Viirus View Post
                Sen verran tuohon alkuperäis ongelmaan että autossa oli kiinni vapaavirtaussuodatin kun vika ilmeni, laitoin alkuperäisen suodattimen paikalleen ja ehdin ajamaan autolla n.7000km ennen kuin se meni vaihtoon ja samaista vikaa ei enää ollut. Ilmeisesti ilmamassamittari sekos tosta vaparista?? Olisko jotain häikkää ilmamassamittarissa?? :think Mullakin auto teki pienen nykäisyn kylmänä kun vaihto 3 --> 4 vaihteelle.
                Nuista vapaavirtaussuodattimista sen verran että jos niissä on sellainen rasva/öljy, niin se massa mittari menee aivan varmasti sekaisin, sillä se rasva tarttuu siihen mittarin lämpölankaan imuilman mukana. Tätä varten on olemassa ihan puhdistus aineita käsittääkseni. Suosittelen putsaamaan jos siinä vapari on ollut kiinni
                "Paska analyysi!"

                Comment

                • Viirus
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 135
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by jarzap View Post
                  Nuista vapaavirtaussuodattimista sen verran että jos niissä on sellainen rasva/öljy, niin se massa mittari menee aivan varmasti sekaisin, sillä se rasva tarttuu siihen mittarin lämpölankaan imuilman mukana. Tätä varten on olemassa ihan puhdistus aineita käsittääkseni. Suosittelen putsaamaan jos siinä vapari on ollut kiinni
                  Autossa oli kiinni vapari mallia kuiva, ei ollu ainakaan mitään tekemistä sen suodatinöljyn kanssa lika ja kaikki muu pska tietenkin voi olla...
                  Ei oo pemaria enää...

                  Comment

                  • Viirus
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 135
                    • Finland

                    #10
                    .....
                    Last edited by Viirus; 26-01-2009, 14:35. Reason: 2 KERTAA
                    Ei oo pemaria enää...

                    Comment

                    • juhajan
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 88

                      #11
                      itsellä ei ole ollut vaparia ollenkaa kiinni. mites sulla se NYKÄSY? itsellä tulee melkein aina kylmällä koneella ja joskus lämpimälläki ja varsinkin jos hitaasti veättää ni tuntuu ihan kunnolla.

                      tuntus vähän et siin jokin tekninen vika on.

                      Comment

                      • juhajan
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 88

                        #12
                        ja vielä lisäksi:

                        kävin ajamassa tos kaupungil jonku tunnin verran ja alko tekeen sillai et vähän aikaa ajaa niin laatikko vaihtaa kaikki vaihteet pehmeäksi, sitten alkaa nykäsee aina 3----->4 vaihteelle ja lopuksi alko sekottaa iha kummallisesti...esim ku laitto stepillä 2:lta 3:lle ni en sil laitto 4 ja sit puotti heti 2 ja sit vasta laitto 3. oli aika nykimistä meno tätä jatkui taas niin kauan että käytti auton sammuksissa ja sen jälkeen ei ollu mitään ongelmia kunnes taas ajoi jonkun aikaa ja alkoi sama homma alusta. aina kuitenkin auton sammuttamisen jälkeen ku laitto uuudestaan tulille ni auto toimi ku unelma..

                        kellää mitään tietoa

                        Comment

                        • gubbe89
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 315
                          • Mouhijärvi

                          #13
                          Juhajan: Etkös tuossa juuri hetki sitten maininnut, että autosi laturi lataa heikosti pienillä kierroksilla. Sen kuuluisi antaa 13,5-14 volttia tyhjäkäynnilläkin, joskaan ei kierroksillakaan enempää. Todennäköisesti laturi jaksaa ladata nipin napin sen, mitä ajaessa tarvitsee virtaa, tai hieman alle. Laatikkokin tarvitsee jonkin verran virtaa vaihtaakseen ja juurikin äkillisesti huonon laturin takia laskeva jännite voi sekoittaa ohjauksen. Ajelepa valot pois päältä ja ihmettele, muuttuuko vian kuvaus, vai häviääkö peräti kokonaan? Nimittäin tuo laatikkohan on sähköisesti ohjattu ja laturi vaikuttaa siihen hyvin vahvasti.
                          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                          ex. E34 525 TDS Touring -93
                          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                          ex. Yamaha YZF 1000R -02
                          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                          ex. E34 535i -88
                          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                          Comment

                          • juhajan
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 88

                            #14
                            Originally posted by gubbe89 View Post
                            Juhajan: Etkös tuossa juuri hetki sitten maininnut, että autosi laturi lataa heikosti pienillä kierroksilla. Sen kuuluisi antaa 13,5-14 volttia tyhjäkäynnilläkin, joskaan ei kierroksillakaan enempää. Todennäköisesti laturi jaksaa ladata nipin napin sen, mitä ajaessa tarvitsee virtaa, tai hieman alle. Laatikkokin tarvitsee jonkin verran virtaa vaihtaakseen ja juurikin äkillisesti huonon laturin takia laskeva jännite voi sekoittaa ohjauksen. Ajelepa valot pois päältä ja ihmettele, muuttuuko vian kuvaus, vai häviääkö peräti kokonaan? Nimittäin tuo laatikkohan on sähköisesti ohjattu ja laturi vaikuttaa siihen hyvin vahvasti.
                            juu kyl mainitsin, joo ja eikähän se ajossa kuitenki lataa vähä reippaat 14 mikä on normaalia...ja jos satuit lukeen tos aikasemmin ni olin just tullu semmoselta 150km ajolenkiltä et eikähän siel ole povpria ollu sen verran et kestää yhen moottorijarrutuksen ilman virran katko onkelmia...:think

                            mutta kokeillaan kuitenki vielä toi ja kohtahan siihen saahan varmuus ku ylihuomena vaihtavat sen laturin siiha..

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 315
                              • Mouhijärvi

                              #15
                              Enhän minä nyt väsyksissäni voinut lukea kovin tarkkaan. Mutta mitä tässä hain on se, että jos kierrokset ovat menneet tarpeeksi alas ja latausjännite laskenut ja laatikko samalla vaihtanut ja ottanut virtapiikin, josta seurannut äkillinen jännitteenlasku, joka taasen on aiheuttanut virhevaihdon. Who knows. Liikaa sähköä noissa, vittumainen selvittää.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎