Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virta häviää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iso-j
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 4

    Virta häviää?

    535iA, akku tyhjenee pikku hiljaa esim. jos on päivällä jättänyt parkkiin aamulla ei enää lähde!
    Akkuvettä on lisätty ja latauksen merkkivalo ei pala!
    Yleismittarilla katsoessa jännite häviää pikkuhiljaa, Kaikki valot on poissa päältä radio irti johdot tsekattu!!!
    Joten mihin se purkautuu onko kokemuksia??
  • mika.h
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 799
    • haukipudas

    #2
    jos siinä purkaa laturi.ota piuhat irti ja mittaa uudelleen.


    Comment

    • tepabmw
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 834
      • LAITAMAA

      #3
      akku

      mittaa jokaisen akunkennon ominaispainot ekaks,jos yks o pimee tai selvästi muita huonompi tai kaikissa on selvää heittoa,ni akku tyhjenee kun huono kenno koittaa varastoida hyvältä kennolta virtaa itseensä eikä pidä sitä...kuormitustesti ois kans hyvä tehdä,mut muista että kummassakin mittauksessa akun täytyy olla täyteen ladattu...
      -Tepan Paja-
      Veikkola city
      0405203098
      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

      Comment

      • iso-j
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 4

        #4
        Tekeekö rasitustestejä jokapojan korjaamot vai pitääkö olla joku erikois mesta?? Ja paljonko kustantaa about?
        Onko muuten lisätietoa tuosta laturipurkaa teoriasta?

        Comment

        • mika.h
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 799
          • haukipudas

          #5
          aikas useasti on laturivika kun akusta häipyy nesteet eikä pidä virtaa.. en sitten tiedä kuin usein nimenomaan bmw:ssä noita ilmenee mut aika vahva vaihtoehto ainakin jaappanin raudoissa.


          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Rasitustestejä tekevät ainakin kaikki akkuliikkeet, eikä maksa mitään. Ainakaan itse ei ole tarvinut maksaa koskaa eikä kenellekään.

            Jos akusta on yksi kenno pimeä, se imee virtaa muista => akku tyhjenee itsekseen vaikka ei olsi liitetty laitteen laitetta (eli akunkengät on irti).

            t: Timo

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by tihuovin
              Jos akusta on yksi kenno pimeä, se imee virtaa muista => akku tyhjenee itsekseen vaikka ei olsi liitetty laitteen laitetta (eli akunkengät on irti).

              t: Timo
              Aloitetaanpas taas tämä sähköteoriosta riitely...

              Auton akussahan kennot on kytketty sarjaan, eli siellä ei voi olla kiertovirtaa joka yrittäisi ladata tätä "pimeää" kennoa. Tämä olisi mahdollista vain jos kennot olisi kytketty rinnan. Tämä taas aiheuttaisi sen että akusta ei saataisi yli 2V jännitettä.

              Eli jossain laitteessa autossasi on vika, josta aiheutuu ylimääräistä virtaa.
              Jos ja kun nyt omistat yleismittarin, jossa on virtamittausalue tasavirralle (DC), niin koita ottaa yksitellen jokainen sulake irti sulakeboksista ja mittaa kulkeekosulakkeen nastojen väliltä virtaa. Tuolla saat paikannettua mahdollisen viallisen laitteen.
              Tuon mittauksen voin toki tehdä samantien vaikka akun miinusnavan ja rungon väliltä, miinusnavan johto vaan pitää olla irti.

              Voihan toki olla että akku on sökö, eli ei ota enää virtaa vastaan. Itsellä on tuosta kokemusta, kun ostin oman ajokkini niin akku oli entinen eikä jaksanut käynnistää autoakaan enää parin minuutin kuluttua. Latausvalokaan ei palanut...
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Kaiva jostain elokuun (uusin?) Total BMW -lehti , siinä käsitellään tätä ongelmaa. Eli yleismittarilla mittailee minne ampeerit katoaa... Tai voihan se olla paska akkukin.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Älkäähän nyt...eiköhän se vika kuitenkin löydy laturin diodisillasta. Eli kun yksi diodi kärähtää, purkaa se sammutetun auton akun laturin kenttään.
                  Eli mars,mars laturikaupoille. Pelkkä diodisillan vaihtokin(20e) toki onnistuu tinaustaitoiselta.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Älkäähän nyt...eiköhän se vika kuitenkin löydy laturin diodisillasta. Eli kun yksi diodi kärähtää, purkaa se sammutetun auton akun laturin kenttään.
                    Eli mars,mars laturikaupoille. Pelkkä diodisillan vaihtokin(20e) toki onnistuu tinaustaitoiselta.
                    Mitata nyt kumminki tuokin ennenkuin menee mitään ostamaan.
                    Eli laturinjohto irti akun plus-navasta ja virtamittarilla koittaa kulkeeko virtaa läpi, kun mittaa laturinjohdon ja sen akun (+)plus-navan väliltä.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #11
                      Miten pitää mitata yleismittarilla akunjohdoista tuo että onko vikaa sähköjärjestelmässä? Ja paljoko pitää näyttää jos ei ole vikaa?
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • vpernu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 522
                        • Kouvola

                        #12
                        kaverin autos oli just pari viikkoo sit kyseinen vika eli purkas akun yössä..koitettii toista akkuu,sama homma..sit laitoin virtamittarin akun -navan ja rungon välii ja 3 amppeerii otti kokoajan..sit nypittii kaikki sulakkeet 1 kerrallaa irti eikä löytyny vikaa..sit laturin piuha irti ja siinhän se vika oli eli diodi kärähtäny..uus laturi 100€

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎