Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d tx viat/arvonlasku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Difflock
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 5
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Laxa View Post
    Eikö parhaiten esim. vuoden 2003 E46 330xda:ta vastaa vuoden 2003 Audin A4 2.5 TDI Quattro. Niitähän on vertailtu keskenään aikoinaan kaikissa testeissä.

    Ja 2005 ilmestynyttä Audin A4 3.0 TDI Quattroa verrataan 2005 BMW E90 330xd.
    Tuo on tietysti täysin totta. Mutta vuonna 2003 Suomessa oli myynnissä 330-dieseleitä samanaikaisesti kahtena tehoversiona, A4:ää sai tuolloin vain lähes surullisenkuuluisalla 180-heppaisella 2.5 V6-TDI:llä.

    Aikaisempi toteamukseni sisälsikin ajatuksen, että Audin V6-TDI oli ominaisuuksiltaan BMW:n moottoria vastaava aikaisintaan vuodesta 2005 alkaen, eli vasta tuolloin todella vertailukelpoinen M57N-koneisen 330xd:n kanssa.

    Kyseiset mallit ovat Saksassa sekä uutena että käytettynä suurin piirtein samassa hintaluokassa, Audeissa on usein parempi varustetaso, mm. xenonit ja kunnon sporttipenkit löytyvät useimmista yksilöistä. Valmistajien erilainen lisävarusteiden hinnoittelu- ja paketointipolitiikka lienee yksi syy siihen, että useimmissa E46:ssa on esimerkiksi ne karmeat peruspenkit. M-Sport -varustellut autot vaikuttavat olevan Saksassakin kohtuullisen harvinaisia.

    Ihmetyttää myös keskenään samanikäisten E46-dieseleiden uskomaton hintahaarukka kotimaassaan, 10ke pinnasta hieman yli 20k euroon. Ja kyse on siis ilmoitusten mukaan kolaroimattomista, kaikin puolin kunnossa olevista yksilöistä, eikä vähemmistömyyjien häkkeihin tai vientiin tarkoitetuista & loppuunpoljetuista hylyistä.

    Comment

    • mirace
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 5

      #17
      Vanhempaa mallia 2.2t, ei osiltaan varmasti olekaan halvempi, sattui vaan sen verran totaalisen paska yksilö... Seissyt jonkun aikaa ja muutenkin huollettu ihan päin persettä, koko jäähdytys, jarru, hydrauli ja ilmastointi järjestelmä on pitänyt uusia yms. yms...

      Oli näköjään tullu tullin sivuille mahti tietokanta josta näki pyyntihintoja tällä hetkellä jonka pohjalta verot määräytyy. Ei tollaseen kuvauksen bemariin tulis todella kun se n. 7000e veroja, verotusarvot 22-25te mahdissa. Veroprosentti siihen 25%(209g/km/10+4%) ja siihen alv 14%. Noita ohjeita kun luin sain sellaisen kuvan, että alv maksetaan veronosuudesta. eli siihen n. 6000e korotetaan vielä tuolla alv osuudella. Nopealla matikalla kyllä selvästi laskenut verot..

      Jos verot on n. 7000e ja hankintahinta siihen reilut 15000e, niin saisi vähemmän ajetun(jos on varmat kilometrit). Ainakaan tullin MAHTI järjestelmässä kilometrien lisäys ei merkittävästi nostanut/laskenut verotusarvoa..

      Audista kun vielä pääsee eroon voi tarkemmin alkaa metsästää mieleistä mallia

      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...ml?id=32654132 tuossa esimerkki auto. Onko jollain tietoa mikä "juju" noissa nettohinnoissa on?
      Last edited by mirace; 18-02-2008, 20:30.

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Difflock View Post
        Kyseiset mallit ovat Saksassa sekä uutena että käytettynä suurin piirtein samassa hintaluokassa, Audeissa on usein parempi varustetaso, mm. xenonit ja kunnon sporttipenkit löytyvät useimmista yksilöistä.
        Tarkoitatko että E46 330xd -03 ja A4 3.0TDI Q -05 ovat samassa hintaluokassa, samoilla kilometreillä ja samoilla varusteilla tarkasteltuna. Ja että ovat olleet uutena samassa hintaluokassa. Jos näin on niin Audihan on kokenut aika kovan inflaation hinnassaan, jos laskenut samalla tasolle vanhemman penarin kanssa.
        Last edited by Laxa; 18-02-2008, 20:56.
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          #19
          Originally posted by Difflock View Post
          Vaikka tuo ilmoituksessa mainittu 6500e onkin todnäk aivan hihasta vedetty ja mihinkään perustumaton arvaus, on se sattumalta lähellä totuutta - mutta vain 184-heppaista konetta (M57) koskien. Sen CO-päästöt ovat ruudikkaampaa versiota (M57N) pienemmät. Arvioisin -03/04-mallisen 330xd:n veron asettuvan tällä hetkellä haarukkaan 7000-8000 euroa.
          184 hv ja 204 hv versioiden CO2 päästöissä on versiosta riippuen parin gramman eroja, ei siis juuri mitään käytännön vaikutusta verotukseen. Sen sijaan verottaja pitää tehokkaampaa versiota arvokkaampana, jonka takia sen autovero on suurempi.

          Comment

          • juster
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 624

            #20
            Originally posted by mirace View Post
            Oli näköjään tullu tullin sivuille mahti tietokanta josta näki pyyntihintoja tällä hetkellä jonka pohjalta verot määräytyy. Ei tollaseen kuvauksen bemariin tulis todella kun se n. 7000e veroja, verotusarvot 22-25te mahdissa. Veroprosentti siihen 25%(209g/km/10+4%) ja siihen alv 14%. Noita ohjeita kun luin sain sellaisen kuvan, että alv maksetaan veronosuudesta. eli siihen n. 6000e korotetaan vielä tuolla alv osuudella. Nopealla matikalla kyllä selvästi laskenut verot..

            http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...ml?id=32654132 tuossa esimerkki auto. Onko jollain tietoa mikä "juju" noissa nettohinnoissa on?
            Alv. on suomessa 22 %, ei 14 % Nettohinta tarkoittaa että hinnasta puuttuu Saksan Alv. (19 %).

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #21
              Originally posted by Difflock View Post
              Ihmetyttää myös keskenään samanikäisten E46-dieseleiden uskomaton hintahaarukka kotimaassaan, 10ke pinnasta hieman yli 20k euroon. Ja kyse on siis ilmoitusten mukaan kolaroimattomista, kaikin puolin kunnossa olevista yksilöistä, eikä vähemmistömyyjien häkkeihin tai vientiin tarkoitetuista & loppuunpoljetuista hylyistä.
              Saksassa auton hinta on varsin venyvä käsite. Auton historia, kilometrit, mahdolliset kolarit jne. vaikuttaa auton hintaan voimakkaasti. Ja Saksassa on myös myynnissä ns. haamuautoja (poikkeuksetta ne halvimmat), joita ei ole oikeasti olemassa. Tarkoituksena on ainoastaan saada poka häkkiin potkimaan renkaita.

              Katsoin pikaisesti Mobilesta vm. 2003 malliset A4 2,5 D:t ja 330D:t ja aivan samalla tavalla Audin hinnoissa on samanlainen suuri hintahaitari.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎