Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puristukset katosi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiKoo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 229
    • Rovaniemi

    #16
    Joo kävin tänään tilaamassa sen ja on huomenna täällä joten huomenna vaihdan sen, auto ei ole ollut nyt ajossa eikä ole vieläkään vaikka käymään lähtee.
    BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

    Comment

    • Janska
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 66

      #17
      Päivänselvä "liimaventtiili" vika. Miksi asentoantureita nyt pitäs alkaa vaihtamaan?

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by JiiKoo View Post
        Joo elikkä nyt alkaa pikku hiljaa tympimään, auto ollut kohta enemmän pajalla kuin ajossa...

        vika:
        Ajelin normaalisti ilman mitään ongelmia kunnes valoihin pysähdyttäessä auto vain sammui, pitkän starttauksen jälkeen kone käynnistyi ja toimi jälleen normaalisti. Seuraavaksi normaalisti pihalla startatessa jälleen sama homma, saa sahata kauan aikaa ennenkuin lähtee käymään, mutta kun koneen saa tulille se pelaa normaalisti. No nyt auto ei lähde käymään vaikka sahaisi akun tyhjäksi joten auto hinattiin pajalle jossa vikakoodiksi antoi kampiakselinasento tunnistimen jonka kuitenki korjaaja totesi toimivaksi(?).

        Tänään olin menossa hakemaan uutta tunnistinta niin korjaaja soittaa ja sanoo että ei kannata vielä ostaa koska ainakin neljässä ensimmäisessä sylinterissä ei ole puristuksia "juuri ollenkaan", kahta viimestä sylinteriä ei ollut mitannut...

        Mistä tämä voisi johtua, korjaajalla alkoi olemaan neuvot vähissä...

        Autona toimii jälleen 528iat -97
        Originally posted by Janska View Post
        Päivänselvä "liimaventtiili" vika. Miksi asentoantureita nyt pitäs alkaa vaihtamaan?

        Siinä syy..
        M550d

        Comment

        • _koukku_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 44

          #19
          ehdottomasti venttiilien liimautumis vika... kandee välttää lyhyttä ajoa/ pelkkää auton siirtoa. mulla ollu samoja oireita kolme kertaa vuoden sisään ja aina ollu taustalla hetkellinen auton käyttö ja sen jälkeen vuorokauden tauko..

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 766

            #20
            Originally posted by Janska View Post
            Päivänselvä "liimaventtiili" vika. Miksi asentoantureita nyt pitäs alkaa vaihtamaan?
            Kertokaahan määritelmä tähän venttiilinliimautumiseen?

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #21
              Originally posted by Bemu500 View Post
              Originally posted by Kouris View Post
              Kertokaahan määritelmä tähän venttiilinliimautumiseen?
              M550d

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Janska View Post
                Päivänselvä "liimaventtiili" vika. Miksi asentoantureita nyt pitäs alkaa vaihtamaan?
                Niinkö tosiaan epäilet? Selitätkö hieman tuon "liimaventtiilin" mekaniikkaa?

                Comment

                • JiiKoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 229
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Noniin elikkä auto käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta kierroksia parkissa nostettaessa röpeltää ja nostaa kierroksia melko hitaasti, tämä ilmeisesti voi liittyä tuohon tunnistimeen jos se on rikki? no huomenna selviää ku saa vaihdettua...
                  BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10078
                    • KVLA

                    #24
                    Ensimmäiseen kirjoitukseen viitaten kysyisinkin:
                    Mikä aiheuttaa puristusten katoamisen?Anturivikako muuttaa venttiilienajoitusta (vanoksessa?) niin paljon,että puristukset katoavat?Vai oliko tuo mittaus virheellinen?

                    Comment

                    • VetteMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 173
                      • Jämsä

                      #25
                      Venttiilit ei mene kunnolla kiinni, sillä pienet tai olemattomat puristuspaineet. Ei painetta synny jos se pääsee vuotamaan venttiilin välistä.
                      ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518i
                      Muut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #26
                        Eiköhän siinä ole asentaja tehnyt virheen/korjaamo omistaa paskana olevan puristuspaine/ohivuoto mittari paketin mutta tuo ''liimaventtiili'' vika on varsin yleinen tuossa moottorissa..
                        NM. 2 turhaan avattua konetta!
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          Jaa että terra liimaa venttillejä myös bmwssä eikä vain oppeleissa taannoin, koostumustakin lienee noista ongelmavuosista muutettu? Asiaa tuntemattomille tiedoksi jotta tämä oli aikoinaan yleinen ongelma jostain syystä varsinkin opel moottoreissa terran tullessa markkinoille, lyijyn korvaava lisäaine aiheutti venttiilin tarttumisen ohjuriinsa ja ajon jälkeen saattoi syntyä tilanne jottei auto lähde käyntiin, ainakaan heti kaikilla sylintereillä, koska venttiilit sulkeutuvat viivellä tai eivät sulkeudu täysin ollenkaan,
                          "terra liima" siis jähmetää varsinkin kylmän koneen venttiileitä ohjuriehinsa eli kun startatessa nokka työntää venttiilit auki ne eivät enää sulkeudukaan normaalisti ennenkuin kone alkaa lämmetä.
                          Käyntiin auton saa nopeimmin liimautumistapauksen sattuessa starttaamalla kaasu pohjassa hyvin hyvin pitkään, kyllä se siitä hiljalleen lähtee, tosin katalysaattori ei tykkää liiasta bensasta.
                          Oikeampi tapa on saada kansi kunnolla lämpimäksi jollain tapaa.
                          Tämä yli 10 vuotta sitten ollut ongelma näkyy tulleen taas ilmeisesti jonkun lisäainekokeilun seurauksena jälleen tapetille. Voi toki olla muissakin bensoissa kuin teboilin...

                          Sitten noista puristuspaineista:
                          Jos on kerta vähänkään ammattitaitoinen asentaja mittaillut että puristuksia ei löydy, ja varmaan todennut jo mittarinkin kunnon tuossa tapauksessa (ennen kuin usko loppuu), (en kyllä usko jotta missään olisi sen verran vähätaitoista kaveria töissä että puristuspainemittaus ei onnistuisi???) niin eipä kai niitä puristuksia silloin sieltä löydykään johonka taas ei noin monen sylinterin kyseessä ollessa voi olla kuin venttiilien "tarrautuminen". Vanhempi asentaja olisi tosin saattanut asian jo menneiden kokemusten perusteella aavistaa...
                          Vain hölmöläinen rupeaa tosin tässä vaiheessa konetta avaamaan vaan kaivetaan ohivuotomittari esille ja kuunnellaan minnekä paineet karkaavat,tarvittaessa avataan venttiilinkansi jotta voidaan tarkistaa mahdollinen aukiolo tai muu vika.
                          Käynnistymättömyys muutoin voi johtua kyllä suurella todennäköisyydellä asentoanturista mutta mikäli puristuspaineet tosiasiallisesti puuttuvat niin tässä tapauksessa tekijä on kyllä ihan muualla. Myöskään kansivika ei käytännössä koskaan ole niin paha jotta se aiheuttaisi puristuspaineen täydellisen katoamisen, varsinkaan useammasta sylinteristä.
                          Last edited by WSE1; 12-03-2008, 23:39.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Ei muuta kuin TM-lehteen infoa että Suomesta TAAS saa huoltaseman pumpuista tavaraa jonka lisäaine liimaa venttiilit...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Eli syy ja seuraus:

                              Syy: lisäaine aiheuttaa kitkaa venttiilinohjureihin.

                              Seuraus: Tämä näkyy lisääntyneenä välyksenä hydraulisella nostimella kun venttiilijousi ei riitä pitämään pakettia kasassa. Nostaja öljynpaineen vaikutuksesta "pitenee", eikä luonnollisesti pääse palautumaan välittömästi (koska tuolloin se ei oikeaa välystä poistaisi), jolloin venttiilit jäävätkin auki. Starttaillessa vähitellen sitten palautuu ja taas rokkaa.

                              Olenko oikeassa?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Cell View Post
                                Eli syy ja seuraus:
                                Syy: lisäaine aiheuttaa kitkaa venttiilinohjureihin.
                                Ongelma vain on itse kysymyksessä, eli mikähän lisäaine nykyään tuollaisen voisi aiheuttaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎