Joo kävin tänään tilaamassa sen ja on huomenna täällä joten huomenna vaihdan sen, auto ei ole ollut nyt ajossa eikä ole vieläkään vaikka käymään lähtee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Puristukset katosi?
Collapse
X
-
Originally posted by JiiKoo View PostJoo elikkä nyt alkaa pikku hiljaa tympimään, auto ollut kohta enemmän pajalla kuin ajossa...
vika:
Ajelin normaalisti ilman mitään ongelmia kunnes valoihin pysähdyttäessä auto vain sammui, pitkän starttauksen jälkeen kone käynnistyi ja toimi jälleen normaalisti. Seuraavaksi normaalisti pihalla startatessa jälleen sama homma, saa sahata kauan aikaa ennenkuin lähtee käymään, mutta kun koneen saa tulille se pelaa normaalisti. No nyt auto ei lähde käymään vaikka sahaisi akun tyhjäksi joten auto hinattiin pajalle jossa vikakoodiksi antoi kampiakselinasento tunnistimen jonka kuitenki korjaaja totesi toimivaksi(?).
Tänään olin menossa hakemaan uutta tunnistinta niin korjaaja soittaa ja sanoo että ei kannata vielä ostaa koska ainakin neljässä ensimmäisessä sylinterissä ei ole puristuksia "juuri ollenkaan", kahta viimestä sylinteriä ei ollut mitannut...
Mistä tämä voisi johtua, korjaajalla alkoi olemaan neuvot vähissä...
Autona toimii jälleen 528iat -97Originally posted by Janska View PostPäivänselvä "liimaventtiili" vika. Miksi asentoantureita nyt pitäs alkaa vaihtamaan?
Siinä syy..M550d
Comment
-
-
Venttiilit ei mene kunnolla kiinni, sillä pienet tai olemattomat puristuspaineet. Ei painetta synny jos se pääsee vuotamaan venttiilin välistä.ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518iMuut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine
Comment
-
-
Eiköhän siinä ole asentaja tehnyt virheen/korjaamo omistaa paskana olevan puristuspaine/ohivuoto mittari paketinmutta tuo ''liimaventtiili'' vika on varsin yleinen tuossa moottorissa..
NM. 2 turhaan avattua konetta!-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Jaa että terra liimaa venttillejä myös bmwssä eikä vain oppeleissa taannoin, koostumustakin lienee noista ongelmavuosista muutettu? Asiaa tuntemattomille tiedoksi jotta tämä oli aikoinaan yleinen ongelma jostain syystä varsinkin opel moottoreissa terran tullessa markkinoille, lyijyn korvaava lisäaine aiheutti venttiilin tarttumisen ohjuriinsa ja ajon jälkeen saattoi syntyä tilanne jottei auto lähde käyntiin, ainakaan heti kaikilla sylintereillä, koska venttiilit sulkeutuvat viivellä tai eivät sulkeudu täysin ollenkaan,
"terra liima" siis jähmetää varsinkin kylmän koneen venttiileitä ohjuriehinsa eli kun startatessa nokka työntää venttiilit auki ne eivät enää sulkeudukaan normaalisti ennenkuin kone alkaa lämmetä.
Käyntiin auton saa nopeimmin liimautumistapauksen sattuessa starttaamalla kaasu pohjassa hyvin hyvin pitkään, kyllä se siitä hiljalleen lähtee, tosin katalysaattori ei tykkää liiasta bensasta.
Oikeampi tapa on saada kansi kunnolla lämpimäksi jollain tapaa.
Tämä yli 10 vuotta sitten ollut ongelma näkyy tulleen taas ilmeisesti jonkun lisäainekokeilun seurauksena jälleen tapetille. Voi toki olla muissakin bensoissa kuin teboilin...
Sitten noista puristuspaineista:
Jos on kerta vähänkään ammattitaitoinen asentaja mittaillut että puristuksia ei löydy, ja varmaan todennut jo mittarinkin kunnon tuossa tapauksessa (ennen kuin usko loppuu), (en kyllä usko jotta missään olisi sen verran vähätaitoista kaveria töissä että puristuspainemittaus ei onnistuisi???) niin eipä kai niitä puristuksia silloin sieltä löydykään johonka taas ei noin monen sylinterin kyseessä ollessa voi olla kuin venttiilien "tarrautuminen". Vanhempi asentaja olisi tosin saattanut asian jo menneiden kokemusten perusteella aavistaa...
Vain hölmöläinen rupeaa tosin tässä vaiheessa konetta avaamaan vaan kaivetaan ohivuotomittari esille ja kuunnellaan minnekä paineet karkaavat,tarvittaessa avataan venttiilinkansi jotta voidaan tarkistaa mahdollinen aukiolo tai muu vika.
Käynnistymättömyys muutoin voi johtua kyllä suurella todennäköisyydellä asentoanturista mutta mikäli puristuspaineet tosiasiallisesti puuttuvat niin tässä tapauksessa tekijä on kyllä ihan muualla. Myöskään kansivika ei käytännössä koskaan ole niin paha jotta se aiheuttaisi puristuspaineen täydellisen katoamisen, varsinkaan useammasta sylinteristä.Last edited by WSE1; 12-03-2008, 23:39.
Comment
-
-
Eli syy ja seuraus:
Syy: lisäaine aiheuttaa kitkaa venttiilinohjureihin.
Seuraus: Tämä näkyy lisääntyneenä välyksenä hydraulisella nostimella kun venttiilijousi ei riitä pitämään pakettia kasassa. Nostaja öljynpaineen vaikutuksesta "pitenee", eikä luonnollisesti pääse palautumaan välittömästi (koska tuolloin se ei oikeaa välystä poistaisi), jolloin venttiilit jäävätkin auki. Starttaillessa vähitellen sitten palautuu ja taas rokkaa.
Olenko oikeassa?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment