Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puristukset katosi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiKoo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 229
    • Rovaniemi

    Puristukset katosi?

    Joo elikkä nyt alkaa pikku hiljaa tympimään, auto ollut kohta enemmän pajalla kuin ajossa...

    vika:
    Ajelin normaalisti ilman mitään ongelmia kunnes valoihin pysähdyttäessä auto vain sammui, pitkän starttauksen jälkeen kone käynnistyi ja toimi jälleen normaalisti. Seuraavaksi normaalisti pihalla startatessa jälleen sama homma, saa sahata kauan aikaa ennenkuin lähtee käymään, mutta kun koneen saa tulille se pelaa normaalisti. No nyt auto ei lähde käymään vaikka sahaisi akun tyhjäksi joten auto hinattiin pajalle jossa vikakoodiksi antoi kampiakselinasento tunnistimen jonka kuitenki korjaaja totesi toimivaksi(?).

    Tänään olin menossa hakemaan uutta tunnistinta niin korjaaja soittaa ja sanoo että ei kannata vielä ostaa koska ainakin neljässä ensimmäisessä sylinterissä ei ole puristuksia "juuri ollenkaan", kahta viimestä sylinteriä ei ollut mitannut...

    Mistä tämä voisi johtua, korjaajalla alkoi olemaan neuvot vähissä...

    Autona toimii jälleen 528iat -97
    BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"
  • Max
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 994
    • Kotona

    #2
    Originally posted by JiiKoo View Post
    Joo elikkä nyt alkaa pikku hiljaa tympimään, auto ollut kohta enemmän pajalla kuin ajossa...

    vika:
    Ajelin normaalisti ilman mitään ongelmia kunnes valoihin pysähdyttäessä auto vain sammui, pitkän starttauksen jälkeen kone käynnistyi ja toimi jälleen normaalisti. Seuraavaksi normaalisti pihalla startatessa jälleen sama homma, saa sahata kauan aikaa ennenkuin lähtee käymään, mutta kun koneen saa tulille se pelaa normaalisti. No nyt auto ei lähde käymään vaikka sahaisi akun tyhjäksi joten auto hinattiin pajalle jossa vikakoodiksi antoi kampiakselinasento tunnistimen jonka kuitenki korjaaja totesi toimivaksi(?).

    Tänään olin menossa hakemaan uutta tunnistinta niin korjaaja soittaa ja sanoo että ei kannata vielä ostaa koska ainakin neljässä ensimmäisessä sylinterissä ei ole puristuksia "juuri ollenkaan", kahta viimestä sylinteriä ei ollut mitannut...

    Mistä tämä voisi johtua, korjaajalla alkoi olemaan neuvot vähissä...

    Autona toimii jälleen 528iat -97
    Mitäs tässä vois veikata... Kannentiiviste sökö tai kansi kiero. En ole mikään automekaanikko mut ilmeisesti venttiilien välys voi myös aiheuttaa et puristuksia ei löydy?!? Ei ole sattunut sulla auto nostelemaan lämpöjä?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10077
      • KVLA

      #3
      Veikataan että mittaus/mittarivirhe.Tai jos noin monessa/kaikissa olisi tosi alhaiset puristukset,niin minun arvaus käätyisi venttiilivuotoihin.Syystä tai toisesta.Ehkäpä vuotopaine mittaus selventäisi asiaa paremmin.

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4


        Vois viitata tuohon :think
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • JiiKoo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 229
          • Rovaniemi

          #5
          Eipäs ole kertaakaan minun omistuksen aikana (1v) lämpömittarin viisari heilahtanu milliäkään keskikohdan yli, vielä ja toi mitä Bemu500 ehdotti voisi hyvinkin olla jos teboilin bensalla on jotain tekemistä asian kanssa koska minun aikana tuohon ei muuta ole tankattukkaan kun teboilin litkuja...
          BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by JiiKoo View Post
            Eipäs ole kertaakaan minun omistuksen aikana (1v) lämpömittarin viisari heilahtanu milliäkään keskikohdan yli, vielä ja toi mitä Bemu500 ehdotti voisi hyvinkin olla jos teboilin bensalla on jotain tekemistä asian kanssa koska minun aikana tuohon ei muuta ole tankattukkaan kun teboilin litkuja...
            no kokeile v-poweria
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • Sampza
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1398
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by JiiKoo View Post
              Tänään olin menossa hakemaan uutta tunnistinta niin korjaaja soittaa ja sanoo että ei kannata vielä ostaa koska ainakin neljässä ensimmäisessä sylinterissä ei ole puristuksia "juuri ollenkaan", kahta viimestä sylinteriä ei ollut mitannut...

              Ja oliko näin että tässä ihmeteltiin sitä sihinää/suhinaa joka minun mielestä oli selvää imuvuotoa jonka seurauksesta venttiili(t) olis ottanu pitemmän päälle ittensä siitä koska käyny laihalla. Kuulostaa kyllä aika hurjalle jos ensimmäiset 4-sylinteriä ei anna oikeita puristuksia. Jos on noin pahaa venttiilivikaa niin eihän se varmaan käyntiinkään lähde (4sylinterissä vuotoa). Missä pajalla auto tutkittavana?
              320d touring M-sport -09
              320d -02
              1250 Bandit S

              Comment

              • JiiKoo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 229
                • Rovaniemi

                #8
                Kyllä vain tässä sitä kuunneltiin, imuvuotohan siellä oli elikkä se "oil separator" kikottimen kalvo(?) oli antautunut ja sieltä veti ilmaa. Sen vaihdon jälkeen ei ollut mitään ongelmia ennen tätä.
                BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Vaihdata nyt kuitenkin ensin se asentotunnistin.

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #10
                    Omalla kokemuksella ei tuo mittaus aina kerro totuutta.. Eli ensitöiksi koittamaan uudella tai varmasti ehjällä anturilla..
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Mittaus kertoo totuuden riippuen siitä kuka mittaa...

                      Comment

                      • JiiKoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 229
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Noniin nyt oli akku yön latauksessa ja ei muutako kovaa starttausta ja muutaman startin jälkeen hörähti käymään ja nyt käypi pihalla niinkö ei koskaan ois mitään ollutkaan :think voisiko se sitten juurikin johtua tuosta venttiileiden "liimautumisesta"? Nyt kuitenkin varmaan kannattaa vaihtaa se kampiakselin tunnistin.

                        Jos tästä tällä selvittiin niin kiitokset kaikille apua tarjonneille
                        BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                        Comment

                        • Sampza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1398
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by JiiKoo View Post
                          Noniin nyt oli akku yön latauksessa ja ei muutako kovaa starttausta ja muutaman startin jälkeen hörähti käymään ja nyt käypi pihalla niinkö ei koskaan ois mitään ollutkaan :think voisiko se sitten juurikin johtua tuosta venttiileiden "liimautumisesta"? Nyt kuitenkin varmaan kannattaa vaihtaa se kampiakselin tunnistin.

                          Jos tästä tällä selvittiin niin kiitokset kaikille apua tarjonneille
                          Kyllä sulla ei ainakaan venttiilivikaa ole jos käy kerta hyvin mutta joudut sahaamaan käyntiin kerta tuollalailla.. Ensitilassa vaihda se Asentotunnistin niin ei mee taas startti..
                          Last edited by Sampza; 12-03-2008, 10:28.
                          320d touring M-sport -09
                          320d -02
                          1250 Bandit S

                          Comment

                          • JiiKoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 229
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Ei sille startille ole tehty vielä mitään jotain sieltäki on kai paskana ku se startatessa löysää aina ja kuuluu vaan semmonen ihme vinkuna...
                            BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by JiiKoo View Post
                              Ei sille startille ole tehty vielä mitään jotain sieltäki on kai paskana ku se startatessa löysää aina ja kuuluu vaan semmonen ihme vinkuna...
                              ...vaihda se asentotunnistin niin pian kuin mahdollista....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎