Oma kiristämiseni perustui oletukseen etten laittanut kantta ihan riittävän tiukalle(dieselissä kansi piti vetää tosi tiukkaan, ei meinannut avaimen varrella jaksaa vääntää, vaikka en ihan hentoinen kaveri olekaan), osittain siksikin itseltäni sitä kiristin. Ja muistelen että tossa dieselissä lämmityskäyttökin piti kuitenkin jossain vaiheessa tehdä.
Venyvät pultit toki itsellänikin kyseessä(tietääkseni) ja uudet laitoin tietenkin.
Mutta asiaan siis eli jos pinnat on kuitenkin suoria ja pultit venyviä, jolloin kaikkien siis pitäisi olla kiristämisen jälkeen yhtä tiukalla niin vois olettaa että mahdollinen alkava vuotaminen johtuu tiivisteen jonkinlaisesta sijautumisesta(onkohan tarvike/alkuperäisellä tiivisteellä eroa) ja siten pulttien kireyden hienoisesta alenemisesta. Eli tässä tapauksessa pienellä lisäkiristämisellä vois saada pulttien kiristysvoiman paremmaksi.
Toki jos pultit ja siis kansi edelleen on oikeassa kireydessä, kuten pitäisi, niin toi lisäkiristäminen ei vaikuta mitään tai pahimmassa tapauksessa heikentää kiristystä.
Venyvät pultit toki itsellänikin kyseessä(tietääkseni) ja uudet laitoin tietenkin.
Mutta asiaan siis eli jos pinnat on kuitenkin suoria ja pultit venyviä, jolloin kaikkien siis pitäisi olla kiristämisen jälkeen yhtä tiukalla niin vois olettaa että mahdollinen alkava vuotaminen johtuu tiivisteen jonkinlaisesta sijautumisesta(onkohan tarvike/alkuperäisellä tiivisteellä eroa) ja siten pulttien kireyden hienoisesta alenemisesta. Eli tässä tapauksessa pienellä lisäkiristämisellä vois saada pulttien kiristysvoiman paremmaksi.
Toki jos pultit ja siis kansi edelleen on oikeassa kireydessä, kuten pitäisi, niin toi lisäkiristäminen ei vaikuta mitään tai pahimmassa tapauksessa heikentää kiristystä.
Comment