Renkaiden sopivuus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Masa
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Onko mitään järkeä yrittää 18" vanteelle joka on 10" leveä laittaa 255/35 rengasta?
    Jääkö rengas typerän näköisesti vanteelle ja suostuuko edes kaikki rengasliikkeet moista tekemään?? Kokemuksia jos jollain ois kiitos.
    ihan hyvä rengastus moiselle vanteelle,eikä hirveitä vaikeuksia pitäisi aiheuttaa päälle laittaminen.

Leave a comment:

• Ide
    replied
    17" vai 18" 530datiin

Kesärengastusta olen omaan E39:iin etsimässä. En osaa päättää, että valitsisinko 17" vai 18".

17-tuumaisina koko olisi 235/45R17 8x17-vanteella. Muutamassa putiikissa tuntuu riittävän pienellä ET:llä olevat vanteet olevan kiven alla, mutta joitakin nättejä vanteita kuitenkin saisi.

Jos sittenkin päädyn tuumaa isompaan rengastukseen, niin renkaat olisivat (BMW-vanneluettelon mukaan) 235/40R18 eteen ja 265/35R18 taakse. Vastaavasti vanteet olisivat 8x18 ja 9x18. Mutta onko tuo vanteen levys sitten niin tarkka. Meneekö 265 leveä kumi 8-tuumaiselle vanteelle? Tai vastaavasti 235 9-tuumaiselle? Sitten olisi vielä 8,5 tuumaa leveät... :think Euromasterilla tarjottiin samaa 235/40R18-rengastusta eteen ja taakse. Mites sellainen vaihtoehto?

Niin, ja työmatkasta puolet on soratietä.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Ok. Kiitos rohkaisuista!!

Leave a comment:

• Kuqi
    replied
    Mulla on tulossa 10.5" vanteelle 245/35R17, ja 245/40 renkaalle on katastettu samaisilla vanteilla.

Kyllähän nuo rengasliikkeessä tuntuu aina noituvan mutta ei se oo mun ongelma

Leave a comment:

• Ravermeister
    replied
    Tuon 255/35R18 kumin saa laittaa normien mukaan 10" leveelle vanteelle. Eli tuskimpa kauheasti alkaa missään liikkeessä kinaamaan vastaan

Leave a comment:

• Camo
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Onko mitään järkeä yrittää 18" vanteelle joka on 10" leveä laittaa 255/35 rengasta?
    Jääkö rengas typerän näköisesti vanteelle ja suostuuko edes kaikki rengasliikkeet moista tekemään?? Kokemuksia jos jollain ois kiitos.
    Antaa mennä vaan! Nätti se on (ainakin mun silmään), tosin ite pistäisin kyllä varmaankin 245 leveenä...

Leave a comment:

• jori
    started a topic Renkaiden sopivuus

Renkaiden sopivuus

Working...