Announcement

Collapse
No announcement yet.

..........

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    ..........

    ...........
    Last edited by Scyber; 08-12-2009, 12:15.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Scyber View Post
    Meneekö suoraan? :think
    Eipä BMW:llä suostuneet ottamaan kantaa, koska lähtökohtaisesti on vaihdettava sama moottori mikä siellä on ollut.

    Nyt tarvittaisiin oikeaa tietoa ihmiset kenellä sellaista on.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #3
      Eli 325i e36 vaihdelaatikko on tyypiltään getrag s5d 250g-takt tai s5d 250-tajt.

      Käykö M52B28 moottori suoraan 325i:n laatikkoon?
      Ja jos käy niin eikö M54B30 pitäisi kanssa upota?

      328i e36 m52b28 vaihdelaatikot on s5d 320z -(thdr, thdu, hmu, thmu ja thmw)

      Z3 e36 3.0 m54b30 vaihdelaatikot on s5d 320z-thch

      Apua tarvitaan, fiksummat auttakaa tyhmää.

      Ja ilmeisesti tuo 250g on getragin valmistama ja 320z on zf:n
      Last edited by O.K.; 04-04-2008, 14:33.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #4
        Mistä tätä vois kysyä?
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #5
          Vaiha samaan rahaan koko aski

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            ehkä

            mut toi olis eka tiedettävä, sillä moottori 2000e ja aski vielä tonnin siihe purkaamolta.

            Sit jos vaihtaa askinkin joutuu mahd, kikkaamaan peränkin jne.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Samaa muovimoottoriperhettä, kyllä se vanhakin sinne sopii. Käytä sitten myös vanhasta vauhtipyörä ja kytkin, kun noissahan taitaa olla jo SAC kytkimet ja siten voi aiheuttaa ongelmia haarukan/työsylinterin kanssa ehkä mahdollisesti.

              edit: noi bemarin lootamerkinnät ei kerro oikein mitään laatikon sopivuuksista, siis nuo s5d320 jne. eli ei kannata katella. Yleensä saman perheen koneet sopii keskenään, tähän poikkeuksena M10/M30/S38 joihin sopii samat lootat, samaten S5x/M5x sopii samat lootat. M2x lootat on muuten samoja mutta eri kallistuskulmalle, eli jää M5x/S5x kanssa käytettynä vinoon.
              Last edited by Cell; 04-04-2008, 18:14.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Scyber
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 686
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Samaa muovimoottoriperhettä, kyllä se vanhakin sinne sopii. Käytä sitten myös vanhasta vauhtipyörä ja kytkin, kun noissahan taitaa olla jo SAC kytkimet ja siten voi aiheuttaa ongelmia haarukan/työsylinterin kanssa ehkä mahdollisesti.

                edit: noi bemarin lootamerkinnät ei kerro oikein mitään laatikon sopivuuksista, siis nuo s5d320 jne. eli ei kannata katella. Yleensä saman perheen koneet sopii keskenään, tähän poikkeuksena M10/M30/S38 joihin sopii samat lootat, samaten S5x/M5x sopii samat lootat. M2x lootat on muuten samoja mutta eri kallistuskulmalle, eli jää M5x/S5x kanssa käytettynä vinoon.
                Kiitos Cell tyhjentävästä vastauksesta!

                Eli on Kankaan kautta sain kiinni toisenkin bemaritietäjän, joka kertoi seuraavaa: M54B30 moottori käy suoraan M50B25 tilalle, samat korvakkeet ja kannatin kumitkin löytävät paikkansa.

                Ainoa mitä tässä vaiheessa pitää suunnitella tarkkaan on osat mitä pitää vaihtaa. Eli kone tulee kokonaan moottorinohjauksensa kanssa.

                Mittaristo pitää vaihtaa
                Samalla mahd. kytkin / vauhtipyörä kokoonpano (tähän ehdotuksia otetaan vastaan)
                Moottorinohjaus asentaa paikalleen jahka vanha moottori on otettu pois ja uusi tilalla (tähän nyrkkipajoja vois joku ehdotella varmuuden vuoksi)

                Ja jos jollain Bentleyn korjausmanuaalia e36 ja e46 / e36z3 niin laittakaa privaan. (näissä ilmeisesti moottorinohjauksien vianselvitystä käyty läpi?)

                Suunnitellaan 2kk rahan kasaan saamiseksi ja sillä aikaa puretaan vanhasta kaikki pois tieltä edestä.

                jos jollain jouto moottorinnosto teline pajan nurkilla treella niin kiinnostunut olisin kohtuu vuokralla kun motonetin kikkare maksaa 150e tjtn.

                +Jos joku haluaa M50B25 jolla ajettu 150tkm jossa kansipahvi vuotaa nestettä tulpanreikiin/ mahd kansi halki. niin ilmoituksia privaan. teholaput koneesta viimekesältä sporttiauton penkistä 191hv/250nm.

                M54b30 koneesta apulaitteineen tarjouksia saa myös laittaa kuvien kera.

                Ja kaivakaa epäkohdat touhusta esiin jos löydätte, uusi kone on 10kg kevyempi, siinä on 231 @ 5900 ja 300 @ 3500 eli pitäisi mennä muutoskatsastuksella läpi.

                Purkamisesta kuvia jahka on päässyt yli vitutuksesta ja Teemu tulee hakemaan V8:sinsa pois tallista viemästä tilaa
                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                www.napalmi.com

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  meenatko mihin koppaan?? e30, e36, e28,e34, e24 ???
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • [Riku]
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 499
                    • Pirkkala

                    #10
                    e36seen.

                    Meinaatko scyber ite vaihtaa tosiaan tekniikan siihen? :think

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Ja kyllä

                      Ei oo muuta vaihtoehtoa.
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • EFNU

                        #12
                        Originally posted by Scyber View Post
                        Ja kaivakaa epäkohdat touhusta esiin jos löydätte, uusi kone on 10kg kevyempi, siinä on 231 @ 5900 ja 300 @ 3500 eli pitäisi mennä muutoskatsastuksella läpi.
                        Edellyttää 328i:n takajarruja. Pykälien mukaan tarvisi sen 328i:n voimansiirronkin, mutta ei välttämättä käytännössä. Suositeltavaa kumminkin. Mielenkiintoinen projekti, kyllähän tuon pitäisi olla toteuttamiskelpoinen jos saa haalittua puolet elimenluovuttajan sähköistä, virtalukkoineen päivineen?
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • Scyber
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 686
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Calypsocoupe View Post
                          Edellyttää 328i:n takajarruja. Pykälien mukaan tarvisi sen 328i:n voimansiirronkin, mutta ei välttämättä käytännössä. Suositeltavaa kumminkin. Mielenkiintoinen projekti, kyllähän tuon pitäisi olla toteuttamiskelpoinen jos saa haalittua puolet elimenluovuttajan sähköistä, virtalukkoineen päivineen?
                          Hmm. Vm on 1994 ja menee ihan vertaamalla tuohon mun omaankin tehojen puolesta? Vai onko pakko aina verrata mallisarjan tehokkaimpaan? ja onko 328i:ssä muka "eri" takajarrut? samat palat ainakin?

                          Ja voimansiirrosta. Aken mukaan jos vääntöalue ja momentti poikkeaa huomattavasti niin se pitää ottaa huomioon. Voin varmistaa vielä akelta.

                          50nm ei oo mun mielestä paljon.
                          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                          www.napalmi.com

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Scyber View Post
                            Ja voimansiirrosta. Aken mukaan jos vääntöalue ja momentti poikkeaa huomattavasti niin se pitää ottaa huomioon. Voin varmistaa vielä akelta.

                            50nm ei oo mun mielestä paljon.
                            g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti;
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • EFNU

                              #15
                              Originally posted by Scyber View Post
                              Hmm. Vm on 1994 ja menee ihan vertaamalla tuohon mun omaankin tehojen puolesta?
                              Ei riitä: 192 x 1,2 = 230,4
                              328 reteleillä: 193 x 1,2 = 231,6

                              Originally posted by Scyber View Post
                              ja onko 328i:ssä muka "eri" takajarrut? samat palat ainakin?
                              Palat on samat, sylinterit isommat ja levyt jäähdytetyt.

                              Ja mitä voimansiirtoon tulee, niin AKE:n tulkintaohjeet sanoo tälläistä, en lähde sen enempää asiaa spekuloimaan:

                              "Vaihdettaessa mallisarjan painavinta vertailumoottoria korkeintaan 20 % painavampi (yli 10 %:n massan lisäys on kompensoitava), tehokkainta vertailu-moottoria korkeintaan 20 % tehokkaampi (auton omamassa / moottorin nettoteho -suhteen rajoissa) tai iskutilavuudeltaan suurinta vertailumoottoria korkein-taan 25 % suurempi moottori tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenne-turvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan mallisarjan painavimmalla, tehokkaimmalla tai iskutilavuudeltaan suurimmalla vertailumoottorilla varustettua mallia."
                              Last edited by Calypsocoupe; 04-04-2008, 22:39.
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎