...........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
..........
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Originally posted by Scyber View PostMeneekö suoraan? :think
Nyt tarvittaisiin oikeaa tietoa ihmiset kenellä sellaista on.
-
-
Eli 325i e36 vaihdelaatikko on tyypiltään getrag s5d 250g-takt tai s5d 250-tajt.
Käykö M52B28 moottori suoraan 325i:n laatikkoon?
Ja jos käy niin eikö M54B30 pitäisi kanssa upota?
328i e36 m52b28 vaihdelaatikot on s5d 320z -(thdr, thdu, hmu, thmu ja thmw)
Z3 e36 3.0 m54b30 vaihdelaatikot on s5d 320z-thch
Apua tarvitaan, fiksummat auttakaa tyhmää.
Ja ilmeisesti tuo 250g on getragin valmistama ja 320z on zf:nLast edited by O.K.; 04-04-2008, 14:33.
Comment
-
-
Samaa muovimoottoriperhettä, kyllä se vanhakin sinne sopii. Käytä sitten myös vanhasta vauhtipyörä ja kytkin, kun noissahan taitaa olla jo SAC kytkimet ja siten voi aiheuttaa ongelmia haarukan/työsylinterin kanssa ehkä mahdollisesti.
edit: noi bemarin lootamerkinnät ei kerro oikein mitään laatikon sopivuuksista, siis nuo s5d320 jne. eli ei kannata katella. Yleensä saman perheen koneet sopii keskenään, tähän poikkeuksena M10/M30/S38 joihin sopii samat lootat, samaten S5x/M5x sopii samat lootat. M2x lootat on muuten samoja mutta eri kallistuskulmalle, eli jää M5x/S5x kanssa käytettynä vinoon.Last edited by Cell; 04-04-2008, 18:14.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSamaa muovimoottoriperhettä, kyllä se vanhakin sinne sopii. Käytä sitten myös vanhasta vauhtipyörä ja kytkin, kun noissahan taitaa olla jo SAC kytkimet ja siten voi aiheuttaa ongelmia haarukan/työsylinterin kanssa ehkä mahdollisesti.
edit: noi bemarin lootamerkinnät ei kerro oikein mitään laatikon sopivuuksista, siis nuo s5d320 jne. eli ei kannata katella. Yleensä saman perheen koneet sopii keskenään, tähän poikkeuksena M10/M30/S38 joihin sopii samat lootat, samaten S5x/M5x sopii samat lootat. M2x lootat on muuten samoja mutta eri kallistuskulmalle, eli jää M5x/S5x kanssa käytettynä vinoon.
Eli on Kankaan kautta sain kiinni toisenkin bemaritietäjän, joka kertoi seuraavaa: M54B30 moottori käy suoraan M50B25 tilalle, samat korvakkeet ja kannatin kumitkin löytävät paikkansa.
Ainoa mitä tässä vaiheessa pitää suunnitella tarkkaan on osat mitä pitää vaihtaa. Eli kone tulee kokonaan moottorinohjauksensa kanssa.
Mittaristo pitää vaihtaa
Samalla mahd. kytkin / vauhtipyörä kokoonpano (tähän ehdotuksia otetaan vastaan)
Moottorinohjaus asentaa paikalleen jahka vanha moottori on otettu pois ja uusi tilalla (tähän nyrkkipajoja vois joku ehdotella varmuuden vuoksi)
Ja jos jollain Bentleyn korjausmanuaalia e36 ja e46 / e36z3 niin laittakaa privaan. (näissä ilmeisesti moottorinohjauksien vianselvitystä käyty läpi?)
Suunnitellaan 2kk rahan kasaan saamiseksi ja sillä aikaa puretaan vanhasta kaikki pois tieltä edestä.
jos jollain jouto moottorinnosto teline pajan nurkilla treella niin kiinnostunut olisin kohtuu vuokralla kun motonetin kikkare maksaa 150e tjtn.
+Jos joku haluaa M50B25 jolla ajettu 150tkm jossa kansipahvi vuotaa nestettä tulpanreikiin/ mahd kansi halki. niin ilmoituksia privaan. teholaput koneesta viimekesältä sporttiauton penkistä 191hv/250nm.
M54b30 koneesta apulaitteineen tarjouksia saa myös laittaa kuvien kera.
Ja kaivakaa epäkohdat touhusta esiin jos löydätte, uusi kone on 10kg kevyempi, siinä on 231 @ 5900 ja 300 @ 3500 eli pitäisi mennä muutoskatsastuksella läpi.
Purkamisesta kuvia jahka on päässyt yli vitutuksesta ja Teemu tulee hakemaan V8:sinsa pois tallista viemästä tilaa
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostJa kaivakaa epäkohdat touhusta esiin jos löydätte, uusi kone on 10kg kevyempi, siinä on 231 @ 5900 ja 300 @ 3500 eli pitäisi mennä muutoskatsastuksella läpi.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostEdellyttää 328i:n takajarruja. Pykälien mukaan tarvisi sen 328i:n voimansiirronkin, mutta ei välttämättä käytännössä. Suositeltavaa kumminkin. Mielenkiintoinen projekti, kyllähän tuon pitäisi olla toteuttamiskelpoinen jos saa haalittua puolet elimenluovuttajan sähköistä, virtalukkoineen päivineen?
Ja voimansiirrosta. Aken mukaan jos vääntöalue ja momentti poikkeaa huomattavasti niin se pitää ottaa huomioon. Voin varmistaa vielä akelta.
50nm ei oo mun mielestä paljon.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostJa voimansiirrosta. Aken mukaan jos vääntöalue ja momentti poikkeaa huomattavasti niin se pitää ottaa huomioon. Voin varmistaa vielä akelta.
50nm ei oo mun mielestä paljon.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostHmm. Vm on 1994 ja menee ihan vertaamalla tuohon mun omaankin tehojen puolesta?
328 reteleillä: 193 x 1,2 = 231,6
Originally posted by Scyber View Postja onko 328i:ssä muka "eri" takajarrut? samat palat ainakin?
Ja mitä voimansiirtoon tulee, niin AKE:n tulkintaohjeet sanoo tälläistä, en lähde sen enempää asiaa spekuloimaan:
"Vaihdettaessa mallisarjan painavinta vertailumoottoria korkeintaan 20 % painavampi (yli 10 %:n massan lisäys on kompensoitava), tehokkainta vertailu-moottoria korkeintaan 20 % tehokkaampi (auton omamassa / moottorin nettoteho -suhteen rajoissa) tai iskutilavuudeltaan suurinta vertailumoottoria korkein-taan 25 % suurempi moottori tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenne-turvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan mallisarjan painavimmalla, tehokkaimmalla tai iskutilavuudeltaan suurimmalla vertailumoottorilla varustettua mallia."Last edited by Calypsocoupe; 04-04-2008, 22:39.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Comment