Announcement

Collapse
No announcement yet.

katista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsk77
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 17
    • oulu

    katista

    onko mitään hyötyä ottaa kattia pois tehon lisäyksen toivossa?auto on 320 -91 e36.jotku väittää että auttaisi ja toiset taas et ei.kokemuksia?
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Ei se ainakaan mitään ratkaisevasti muuta. Ja jos sun auto on vähäpäästöinen niin ei mee päästöistä läpi ilman kattia.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #3
      Sanoisin, että ei mitään vaikutusta. Tai mahdollisesti pieni alaväännön häipyminen. Vapari tarvii tietyn vastapaineen ja sen hävitessä häipyy alavääntöä. Näin kävi ainakin itselle vapari-Suprassa...

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Hohhoijaa. Jälleen mielenkiintoinen aihe, voisi siirtää Suoli24:lle. Ei tule lisätehoa, vaikka ottaisit koko rännin pois.

        Comment

        • tsk77
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 17
          • oulu

          #5
          Originally posted by Masinol View Post
          Ei se ainakaan mitään ratkaisevasti muuta. Ja jos sun auto on vähäpäästöinen niin ei mee päästöistä läpi ilman kattia.
          autossa pitkä leima ja ajattelin tehdä korvausputken,jonka saa takaisin katsastukseen.kolmitoiminen katti happitunnistin ja aktiivihiilisuodatin.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by tsk77 View Post
            onko mitään hyötyä ottaa kattia pois tehon lisäyksen toivossa?auto on 320 -91 e36.jotku väittää että auttaisi ja toiset taas et ei.kokemuksia?
            Todennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hv
            Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.

            Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.

            Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #7
              Pääperiaate tulikin tuossa kyllä selväksi, ei ole apua ellei katalysaattorin sisälmykset ole luhistuneet kasaan tukkien pakokaasujen virtauksen.

              Pakopuoli on muutenkin aika huono valinta muutoskohteeksi jos tehoja haluaa lisää. On hankalampaa imeä yhden ilmakehän paineessa olevaa ilmaa sylinteriin kuin poistaa sieltä pakokaasua joilla on painetta moninkertainen määrä.

              Eli imupuoli ensin kuntoon

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • ///saMuli
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 964
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Todennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hv
                Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.

                Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.

                Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.
                Totaali repeytyminen!

                Tää on taas niin jannmannia
                https://www.instagram.com/hackberryracing/


                BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Todennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hv
                  Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.

                  Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.

                  Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.
                  Se mikä tästä vielä unohtui, on putkiston lisääntyneen rakettivaikutuksen kasvusta saatavat selkeät hyödyt. 0-100kmh ajat paranevat vähintään sekunnilla ja huippunopeus lähes 20%. Eli kun pakokaasujen virtausta kuristava katti poistetaan kasvaa pakokaasujen ulostulovirtaus niin että edellä kuvatut hyödyt ovat varsin selkeät.
                  Lisäksi tässä kun ko.katti on auton alla putkistossa, pienenee auton ali virtaavan ilman ilmanvastus merkittävästi joka taas lisää varsinkin huippunopeutta 25% ja polttoaineen keskilulutus vähintään 15%.

                  Comment

                  • kovaluu1
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 299
                    • seinäjoki

                    #10
                    parhaat kommentit tällä palstalla..alepan muovipussi

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by kovaluu1 View Post
                      parhaat kommentit tällä palstalla..alepan muovipussi
                      Ja "automiehet" tosiaan tietävät että sen pitää olla nimenomaan Alepan pussi.
                      Lidl:in ei siis käy....

                      Comment

                      • tsk77
                        Newbiemmer
                        • Feb 2008
                        • 17
                        • oulu

                        #12
                        pari asiallista vastausta ja loput p****npuutteessa olevilta eunukeilta,jotka ei tiedä autoista paskaakaan.luulin tätä asialliseksi palstaksi,mut väärässä olin.kiitos paljon

                        Comment

                        • MooMoo
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 169
                          • Forssa

                          #13
                          No on tua katin poistaminen kuitenkin senverran älytön idea, että väkisin siitä nyt jotkut alkaa "vittuilemaan"

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by tsk77 View Post
                            pari asiallista vastausta ja loput p****npuutteessa olevilta eunukeilta,jotka ei tiedä autoista paskaakaan.luulin tätä asialliseksi palstaksi,mut väärässä olin.kiitos paljon
                            Soitappa vaikka Karalalle, niin tuskin sekään mitään rakettia siitä lupaa tulevan. Tuskin penkissä edes huomaa ainakaan parannusta positiiviseen suuntaan. Kokeile ensin vakiona ja sitten ilman kattia ja valaise meitä eunukkeja miten kävi.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎