onko mitään hyötyä ottaa kattia pois tehon lisäyksen toivossa?auto on 320 -91 e36.jotku väittää että auttaisi ja toiset taas et ei.kokemuksia?
katista
Collapse
X
-
Ei se ainakaan mitään ratkaisevasti muuta. Ja jos sun auto on vähäpäästöinen niin ei mee päästöistä läpi ilman kattia.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
-
Sanoisin, että ei mitään vaikutusta. Tai mahdollisesti pieni alaväännön häipyminen. Vapari tarvii tietyn vastapaineen ja sen hävitessä häipyy alavääntöä. Näin kävi ainakin itselle vapari-Suprassa...
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
autossa pitkä leima ja ajattelin tehdä korvausputken,jonka saa takaisin katsastukseen.kolmitoiminen katti happitunnistin ja aktiivihiilisuodatin.Originally posted by Masinol View PostEi se ainakaan mitään ratkaisevasti muuta. Ja jos sun auto on vähäpäästöinen niin ei mee päästöistä läpi ilman kattia.
Comment
-
Todennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hvOriginally posted by tsk77 View Postonko mitään hyötyä ottaa kattia pois tehon lisäyksen toivossa?auto on 320 -91 e36.jotku väittää että auttaisi ja toiset taas et ei.kokemuksia?
Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.
Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.
Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.Aprilia RSV4
Comment
-
Pääperiaate tulikin tuossa kyllä selväksi, ei ole apua ellei katalysaattorin sisälmykset ole luhistuneet kasaan tukkien pakokaasujen virtauksen.
Pakopuoli on muutenkin aika huono valinta muutoskohteeksi jos tehoja haluaa lisää. On hankalampaa imeä yhden ilmakehän paineessa olevaa ilmaa sylinteriin kuin poistaa sieltä pakokaasua joilla on painetta moninkertainen määrä.
Eli imupuoli ensin kuntoon
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
Totaali repeytyminen!Originally posted by jannmann View PostTodennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hv
Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.
Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.
Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.
Tää on taas niin jannmannia
https://www.instagram.com/hackberryracing/
BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv
EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05
Comment
-
Se mikä tästä vielä unohtui, on putkiston lisääntyneen rakettivaikutuksen kasvusta saatavat selkeät hyödyt. 0-100kmh ajat paranevat vähintään sekunnilla ja huippunopeus lähes 20%. Eli kun pakokaasujen virtausta kuristava katti poistetaan kasvaa pakokaasujen ulostulovirtaus niin että edellä kuvatut hyödyt ovat varsin selkeät.Originally posted by jannmann View PostTodennäköisesti tehot nousevat sinne hivenen yli 200hv
Katti on myös vakiona todella painava, eli sen tuoma kevennys pitää myös huomioida. Tehopainosuhteen muutos on merkittävä. Tämä mahdollistaa katillisia autoja huomattavasti kovemmat mutka nopeudet.
Pitää muistaa, että lambda pitää oikosulkea katin poiston jälkeen. Näin hämätään ECU:a ja se ottaa käyttöön tehtaalla sinne asennetun ns. turbo moden ja koneesta saadaan kaikki irti.
Myös kulutus laskee 20-45%. Hyöty tuplaantuu kun pistää vielä vapaavirtaus suodattimen ilmansuodatin koteloon ja korvaa aktiivihiilisuodattimen alepan muovikassilla.
Lisäksi tässä kun ko.katti on auton alla putkistossa, pienenee auton ali virtaavan ilman ilmanvastus merkittävästi joka taas lisää varsinkin huippunopeutta 25% ja polttoaineen keskilulutus vähintään 15%.
Comment
-
Soitappa vaikka Karalalle, niin tuskin sekään mitään rakettia siitä lupaa tulevan. Tuskin penkissä edes huomaa ainakaan parannusta positiiviseen suuntaan. Kokeile ensin vakiona ja sitten ilman kattia ja valaise meitä eunukkeja miten kävi.Originally posted by tsk77 View Postpari asiallista vastausta ja loput p****npuutteessa olevilta eunukeilta,jotka ei tiedä autoista paskaakaan.luulin tätä asialliseksi palstaksi,mut väärässä olin.kiitos paljonAprilia RSV4
Comment
Comment