Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bimmerin vakionopeudensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jounster
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 9

    Bimmerin vakionopeudensäädin

    Tällaista lueskelin muualla:



    Löytyykö tietoa toimiiko vastaavanlainen asennus muissa malleissa, esim. E36:ssa? Jos kerran vakionopeudensäätimen saa vaan viiksen vaihtamalla niin onpa tosi helppoa.

    Ja ei, en löytänyt searchilla vastausta...
    E36 320i
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4987
    • 013

    #2
    Kyllä se tarvii ainakin E36 ja E34 sen mötikän konehuoneeseen makaamaan vasemman lokarin päälle 8)

    Comment

    • hOGi
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1295
      • Espoo

      #3
      Eikä riitä pelkkä mötikkä, kyllä se tarvitsee johtosarjat, viiksen, sen "mötikän", eli ohjainmoottorin sekä vaijerin kaasuläpälle. Auton sisälle tulee vielä ohjainyksikkö hanskalokeron taakse.

      E36:ssa ainoa varaus koko vakionopeudensäädinsarjalle on se, että kaasuläpässä on suoraan paikka, johon vaijerin voi pujottaa :wink:

      Nimim. ei se kovin vaikea ollut asentaa... Ja aivan loistava varustekin kaiken lisäksi 8)
      www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Originally posted by hOGi
        Eikä riitä pelkkä mötikkä, kyllä se tarvitsee johtosarjat, viiksen, sen "mötikän", eli ohjainmoottorin sekä vaijerin kaasuläpälle. Auton sisälle tulee vielä ohjainyksikkö hanskalokeron taakse.

        E36:ssa ainoa varaus koko vakionopeudensäädinsarjalle on se, että kaasuläpässä on suoraan paikka, johon vaijerin voi pujottaa :wink:

        Nimim. ei se kovin vaikea ollut asentaa... Ja aivan loistava varustekin kaiken lisäksi 8)
        Hogi, paljos tuli kikkareet noin suurin pieruin maksamaan, ja onko kaikissa moottorimalleissa samat palikat? 4 vs 6-pata?
        ...

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          E34 TDS:ään tein tuon homman ja taisi siinä mennä pian 20minuuttia, koeajo mukaanlukien. TDS:ään tuo asennus on juuri tasan noin helppo ja voisin kuvitella, että myös muihinkin sähköisellä kaasupolkimella varustettuihin yhtä helppoa.
          "Vaijerivirityksiin" joutuu hommaamaan sitten käyttömoottorin, ohjausboksin ja piuhat väliin. Tähän saa alkuperäista jälkiasennussarjaa, mutta hintaa en lähde edes arvailemaan.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • harri525ixTA
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 101

            #6
            Originally posted by petteriu
            E34 TDS:ään tein tuon homman ja taisi siinä mennä pian 20minuuttia, koeajo mukaanlukien. TDS:ään tuo asennus on juuri tasan noin helppo ja voisin kuvitella, että myös muihinkin sähköisellä kaasupolkimella varustettuihin yhtä helppoa.
            "Vaijerivirityksiin" joutuu hommaamaan sitten käyttömoottorin, ohjausboksin ja piuhat väliin. Tähän saa alkuperäista jälkiasennussarjaa, mutta hintaa en lähde edes arvailemaan.

            Petteri
            ei tarvi paljoa arvailla: orkkisosat uutena ~600 euroa, asennus pari satkua. ebay.de:ssä käytettyjä settejä varmaan 150-200 egeä. tämä siis autoon jossa ei sähköistä kaasupoljinta (E34:ssä joko dieselit tai ASC+T varustetut).

            itse ostin vdo tempomatin joka oli asennuksineen kuutisen sataa. itse ropaamalla halpissarjalla (lite-on tjsp) päässee alta 200 euron.

            Comment

            • hOGi
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1295
              • Espoo

              #7
              Originally posted by reddewil
              Originally posted by hOGi
              Eikä riitä pelkkä mötikkä, kyllä se tarvitsee johtosarjat, viiksen, sen "mötikän", eli ohjainmoottorin sekä vaijerin kaasuläpälle. Auton sisälle tulee vielä ohjainyksikkö hanskalokeron taakse.

              E36:ssa ainoa varaus koko vakionopeudensäädinsarjalle on se, että kaasuläpässä on suoraan paikka, johon vaijerin voi pujottaa :wink:

              Nimim. ei se kovin vaikea ollut asentaa... Ja aivan loistava varustekin kaiken lisäksi 8)
              Hogi, paljos tuli kikkareet noin suurin pieruin maksamaan, ja onko kaikissa moottorimalleissa samat palikat? 4 vs 6-pata?
              Joo, muistaakseni Laakkoselta toi sarja olis ollu 590€ 325:lle. Itse purin pois eräästä Alpinasta, josta tehtiin ralliauto. Käytettynä sain siis hieman edullisemmin. En muista onko noissa mitään eroa mallisarjasta riippuen, paitsi että M3:n vakionopeudensäädin ei käy tavalliseen 3-sarjan mottiin.

              Jos ostat käytetyn, varmista että siinä on johtosarjat mukana - on nimittäin aika vittumaista asentaa jos joudut liittimet yms. hommaamaan tai virittämään. Yleensä noiden käytettyjen osien kauppiaat nimittäin kaupittelevat vain ns. "aktiivikomponentteja" kun eivät jaksa vaivautua noita johtoja sarjoista irrottelemaan...
              www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Nämä ovat Kotimaisilla takuupurkamoilla n.100-200e:n "settejä". Samassa tasossa löytyy yksityisten purkuautoista. Itse maksoin juuri viime viikolla 85e+MHpostikulut täydellisestä e36 setistä, jota pidän jo melko halpana.

                Comment

                • hOGi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1295
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Nämä ovat Kotimaisilla takuupurkamoilla n.100-200e:n "settejä". Samassa tasossa löytyy yksityisten purkuautoista. Itse maksoin juuri viime viikolla 85e+MHpostikulut täydellisestä e36 setistä, jota pidän jo melko halpana.
                  Joo, toi on käytännössä puoli-ilmainen. Tuohon hintaan kun noita saat lisää niin perustetaan kauppa jossa myydään noita tuplasti kalliimmalla - ja varmasti käy kauppa. :wink:
                  www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                  Comment

                  • salpa
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 3
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by petteriu
                    E34 TDS:ään tein tuon homman ja taisi siinä mennä pian 20minuuttia, koeajo mukaanlukien. TDS:ään tuo asennus on juuri tasan noin helppo ja voisin kuvitella, että myös muihinkin sähköisellä kaasupolkimella varustettuihin yhtä helppoa.
                    Mitä osia tuo vaatii tuohon tds:ään asennus? mitä maksaa?
                    BMW e34 525tdsa -93
                    Dodge Coronet Custom 440cid -75
                    Cadillac "Flash Gordon" -58
                    Suzuki SJ413 "OffroadMonster" -83
                    Dnepr K 750 -60
                    Royal Enfield Bullet 350 -52

                    Comment

                    • junnu.l
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 72
                      • Tammisaari

                      #11
                      Tds

                      E34 TD ja TDS:ään tarvitsee tasan sen viiksen ratin luokse!

                      Laitoin itse tänään ja aikaa meni n.20min.

                      Uusi viiksi olisi maksanut 119,-. Itse ostin saksan ebay:stä.
                      525 tdA touring -96
                      Harley Davidson Pan Shovel -63

                      Comment

                      • kole
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 506
                        • Joensuu

                        #12
                        Mistä uusi tuohon hintaan? Kysäisin merkkiliikkeestä hintaa 160e. Ostin oili jaloselta.

                        Comment

                        • ITI
                          Newbiemmer
                          • Jan 2006
                          • 19
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Entäs vakionopeudensäädin 320D vm.00??

                          Saako 320D:hen vakionopeudensäätimen viiksellä tai jollakin muulla konstilla? Olen kysellyt asiaa useammasta paikkaa ja ainoa vaihtoehto olisi ostaa monitoimisäätimet rattiin ja asennuttaa ne Laakkosella. Hintaa kertyy näin aika reippaasti. Monitoimisäätimet maksaa minun kolmipuolaiseen rattiin Laakkoselle 445 Eur + asennus. Tosin sama paketti on jo Saksasta hieman edullisemmin tilauksessa. Onnistuisikohan tuon asennus itse, kokemuksia? (monitoiminäppäimien varaosanumero on 65710016106). Pitääkö kuitenkin käyttää Laakkosella koodattavana?

                          Comment

                          • junnu.l
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 72
                            • Tammisaari

                            #14
                            Originally posted by kole
                            Mistä uusi tuohon hintaan? Kysäisin merkkiliikkeestä hintaa 160e. Ostin oili jaloselta.
                            Salon autotalosta sanoivat hinnaksi tuon 119,- puhelimessa.
                            525 tdA touring -96
                            Harley Davidson Pan Shovel -63

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎