Moro,
Eli autoon vaihdettiin UUC:n kova vauhtipyörä ja orgaaninen kytkin sekä e34 m5 paineasetelma. No, laatikko pitää kolinaa vaihde vapaalla, tämä oli jo tiedossa.
Mutta kytkimen seudulta tulee helvetillinen kahina, ikäänkuin metalli metallia vasten tai kytkin luistaisi, kun vaihde on 3,4 tai 5 ja kierrokset on alueella 1500 - 2500. Isommilla kierroksilla se loppuu. Eli kun kuormitan hieman konetta, alkaa tämä kahina, mutta kytkin ei tunnu luistavan. Onko tietoa tai hyviä arvauksia kahinasta ? Kenties painelaakeri ei ole ihan paikallaan ? Olen myös kuullut UUC:n toimittaneen joskus vääriä kytkimiä.
Toinen probleema:
Kakkosvaihteella vaihdekeppi täristää huomattavasti, mutta vaihde menee silmään ja pysyy siellä. Tärinä viittaisi rättiniveleen, sillä muita ääniä ei kuulu ja tärinää jatkuu vaikka auto on liikkeessä ja kytkin painettuna, kunhan vaan kakkonen on kytkettynä. Muilla vaihteilla ei ongelmia. Kannattaako tuosta huolestua enemmänkin ?
Kaikki stefat, neulalaakeri ja painelaakeri on uusittu.
Ja auto oli e36/8 M-sarja>: s50b32 ja ZF 5spd.
Eli autoon vaihdettiin UUC:n kova vauhtipyörä ja orgaaninen kytkin sekä e34 m5 paineasetelma. No, laatikko pitää kolinaa vaihde vapaalla, tämä oli jo tiedossa.
Mutta kytkimen seudulta tulee helvetillinen kahina, ikäänkuin metalli metallia vasten tai kytkin luistaisi, kun vaihde on 3,4 tai 5 ja kierrokset on alueella 1500 - 2500. Isommilla kierroksilla se loppuu. Eli kun kuormitan hieman konetta, alkaa tämä kahina, mutta kytkin ei tunnu luistavan. Onko tietoa tai hyviä arvauksia kahinasta ? Kenties painelaakeri ei ole ihan paikallaan ? Olen myös kuullut UUC:n toimittaneen joskus vääriä kytkimiä.
Toinen probleema:
Kakkosvaihteella vaihdekeppi täristää huomattavasti, mutta vaihde menee silmään ja pysyy siellä. Tärinä viittaisi rättiniveleen, sillä muita ääniä ei kuulu ja tärinää jatkuu vaikka auto on liikkeessä ja kytkin painettuna, kunhan vaan kakkonen on kytkettynä. Muilla vaihteilla ei ongelmia. Kannattaako tuosta huolestua enemmänkin ?
Kaikki stefat, neulalaakeri ja painelaakeri on uusittu.
Ja auto oli e36/8 M-sarja>: s50b32 ja ZF 5spd.
Comment