Voivatko vanteet yleisesti vaurioitua, ts. mennä piloille, jos ajaa hieman löysillä pulteilla? Kyse on E34-korimallin BMW:stä. Jossakin joku väitti, että näin voi tapahtua. Tarkoituksena oli saada takavanteet irtoamaan keskiöstä kun olivat taas niin jumissa. Pikku pyörittely pihassa ei yleensä ole toiminut, vaan pitää ajaa vähän kauemmas jotta vanteet lähtisivät irti helpommin. Mitään erityisen kovaa tärinää jälkeenpäin en ole yleensä huomannut kyseisillä talvipyörillä, joten tuskinpa ovat ottaneet nokkiinsa? Ja kysehän oli teräsvanteista. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymys vanteista
Collapse
X
-
Enpäs olekaan noin hurjasta irroitus tavasta kuullut.Eikö lähde jos lyö vasaralla renkaaseen sisäpuolelta, ainakin itse saanut noin tiukat vanteet irti?
Itse kysymykseen: Jos pultit ovat oikein löysässä, niin saattaa se vanne vääntyä jos ajelee kun vanne on irronnut keskiöstä, tai pilaa kierteet navasta.
-
-
Originally posted by Noppe View PostEnpäs olekaan noin hurjasta irroitus tavasta kuullut.Eikö lähde jos lyö vasaralla renkaaseen sisäpuolelta, ainakin itse saanut noin tiukat vanteet irti?
Itse kysymykseen: Jos pultit ovat oikein löysässä, niin saattaa se vanne vääntyä jos ajelee kun vanne on irronnut keskiöstä, tai pilaa kierteet navasta.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Noppe View PostEnpäs olekaan noin hurjasta irroitus tavasta kuullut.Eikö lähde jos lyö vasaralla renkaaseen sisäpuolelta, ainakin itse saanut noin tiukat vanteet irti?
Itse kysymykseen: Jos pultit ovat oikein löysässä, niin saattaa se vanne vääntyä jos ajelee kun vanne on irronnut keskiöstä, tai pilaa kierteet navasta.
Comment
-
-
Originally posted by Hökötin View PostEi ne takapyörät ole aina lähteneet edes nuijan avulla. Ehkä voisin yrittää jollakin toisella konstilla seuraavalla kerralla. Kerran kävin jossakin korjaamolla kiinnijuuttuneen pyörän takia, niin korjaaja ei saanut pyörää silloin irti ja käski tekemään pienen lenkin, niin, että pultit olivat hieman löysällä. Tuosta se tapa on jäänyt.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Jos noin tiukasti aina on kiinni, niin suosittelisin seuraavaa..
Kun lopulta saat renkaan irti, niin käy koko napa ja keskiö teräsharjalla lävitse.
Sitten pyyhit harjapölyn vaikka kostealla rätillä pois.
Tämän jälkeen jotain rasvaa siihen keskiön ympärille ja koko "rumpuun".
Eli siis siihen pintaan, johon vanne koskee, kun se laitetaan paikalleen.
Itse olen yleensä käyttänyt Wurthin HHS 2000. Se on vaseliinia spray-pullossa.
Mutta esim. WD-40 on varmasti yhtä hyvää.
Lopuksi vanne paikalleen ja varmasti lähtee seuraavalla kerralla helpommin irti.
Näin olen parin vuoden ajan tehnyt ja ikinä ei ole tarvinnut "kättä pidempää"
käyttää renkaita vaihtaessa.
Mitä muut mieltä tästä?
Itse en ainakaan ole vielä haittoja havainnut.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
Comment