Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ressiä ressiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by bemu2000 View Post
    jep, aika jäykältä näyttää toi kuva nyt oli kysymys, että mahtuuko se 20" rengas sinne pyörimään ja mahtuuhan se kun on autoon sopivat vanteet kyseessä! noihin alikoko renkaan venytys saksalookki juttuihin en sen paremmin ota kantaa... se nyt on itsestään selvä asia että pienen vanteen saa leveänä mahtumaan paremmin mitä ison, kun oikeen äärimmilleen venytetään rengas päälle.

    En jaksanut alkaa tukivarsia piirtämään...

    20x10" vanne E46:sen alla voi vaatia hiukan saksalookkia kumeihin.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Siis hetkinen? Miten ihmeessä 20" pyörä joka on kaikilta ulkomitoiltaan tismalleen saman kokoinen kuin esim.orggis 15":n pyörä, voi raapia mihinkään sen helpommin?
      Ilmeisesti et vieläkään ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että vannekoon kasvattaminen EI MUUTA renkaan ulkopuolen fyysisiä mittoja mihinkään?
      Onko sinulla tuo 21":n rengas vierintäkehältään orggista vastaava, vai jotain muuta?
      Kyllä se nyt vaan voi raapia usko tai älä. Se rengas levenee väkiselläkin ja sen reunat menee paljon kanttisemmiksi eli raapiminen on varmasti mahdollinen. Tuossa alhaalla on ihan selventävä kuva mistä sen hoksaa jos ei ole kokeillut. Se leveyskin tosiaan harvon kapenee kun isoja vanteita laitetaan
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #33
        Originally posted by Thuppu View Post
        En jaksanut alkaa tukivarsia piirtämään...

        20x10" vanne E46:sen alla voi vaatia hiukan saksalookkia kumeihin.
        jos vanne on esim. 8,5" et40-45 ja laitetaan 235/30/20 kumit, niin se mahtuu ihan samanlailla, kun mikä vaan orkkis vanne, eikä ole edes mikään saksalookki. hyvältä ei varmaan enää näytä 20" e46:ssa, mutta mahtuu kyllä.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by 10+ View Post
          Kyllä se nyt vaan voi raapia usko tai älä. Se rengas levenee väkiselläkin ja sen reunat menee paljon kanttisemmiksi eli raapiminen on varmasti mahdollinen. Tuossa alhaalla on ihan selventävä kuva mistä sen hoksaa jos ei ole kokeillut. Se leveyskin tosiaan harvon kapenee kun isoja vanteita laitetaan
          Ensinnäkin, tutkippa ko.piirrosta hieman tarkemmin ja huomaat että nyt on piirtäjä karrikoinut esiin hypoteettisen tilanteen jossa VANNE ottaa kaareen kiinni.
          Edelleenkin on niin että mikäli renkaan leveys on esim.225, on se kulutuspinnaltaan ihan tasan sama 225, oli vannekoko mikä tahansa.
          Renkaan ulkohalkaisia EI MUUTU MILLIÄKÄÄN vaikka vannekoko muutettaisiin 15"-16"-17"-18"-19" tai 20":ksi.
          Eli, kumpi sinun mielestäsi on isompi ja siis raapii mm.käännettäessä herkemmin: 225/65-15" vai 225/30-20"?
          Katsoppa vastaus vaikka tuolta: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
          mikäli et muuten näitä renkaiden koko/profiilisuhdeasioita oikein hahmota?

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #35
            Originally posted by Hemi View Post
            Ensinnäkin, tutkippa ko.piirrosta hieman tarkemmin ja huomaat että nyt on piirtäjä karrikoinut esiin hypoteettisen tilanteen jossa VANNE ottaa kaareen kiinni.
            Edelleenkin on niin että mikäli renkaan leveys on esim.225, on se kulutuspinnaltaan ihan tasan sama 225, oli vannekoko mikä tahansa.
            Renkaan ulkohalkaisia EI MUUTU MILLIÄKÄÄN vaikka vannekoko muutettaisiin 15"-16"-17"-18"-19" tai 20":ksi.
            Eli, kumpi sinun mielestäsi on isompi ja siis raapii mm.käännettäessä herkemmin: 225/65-15" vai 225/30-20"?
            Katsoppa vastaus vaikka tuolta: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
            mikäli et muuten näitä renkaiden koko/profiilisuhdeasioita oikein hahmota?
            En mä nyt ymmärrä mitä sä haluat päteä mutta topikin aloittaja puhui 8,5" ja 10" vanteista joille kumit tulis ja mä takaan ja alle viivaan että 10x20" vanne ei takuulla mahdu pyöriin E46 bmw:ssä mitenkään helposti. Sillä ei oo mitään merkitystä onko se kumi samankoinen vaan KUN SE LEVEYS KASVAA NIIN ONGELMAT KASVAA.
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #36
              Originally posted by 10+ View Post
              En mä nyt ymmärrä mitä sä haluat päteä mutta topikin aloittaja puhui 8,5" ja 10" vanteista joille kumit tulis ja mä takaan ja alle viivaan että 10x20" vanne ei takuulla mahdu pyöriin E46 bmw:ssä mitenkään helposti. Sillä ei oo mitään merkitystä onko se kumi samankoinen vaan KUN SE LEVEYS KASVAA NIIN ONGELMAT KASVAA.
              Ei kasva ongelman kun ET on oikea... Tuolla et35:llä ei taida mennä edes coupen vakio kaariin.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • purala
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 47
                • Lempäälä

                #37

                Tossa pystyy myös vertaileen kumin sekä vanteen halkaisijaa leveyttä profiilia ja et.tä jos vaikka jollekkin apuja.
                e39 540 -97
                e30 325 -87 cabrio
                ex. e30 325 -88
                ex. e21 315

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by 10+ View Post
                  En mä nyt ymmärrä mitä sä haluat päteä mutta topikin aloittaja puhui 8,5" ja 10" vanteista joille kumit tulis ja mä takaan ja alle viivaan että 10x20" vanne ei takuulla mahdu pyöriin E46 bmw:ssä mitenkään helposti. Sillä ei oo mitään merkitystä onko se kumi samankoinen vaan KUN SE LEVEYS KASVAA NIIN ONGELMAT KASVAA.
                  Ai, että minä pyrin pätemään sillä että en hyväksy ihan silkkaa BS:ää?
                  Kirjoitit sanatarkasti näin:
                  ....."Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään."....

                  Einsinnäkään, ei tässä puhuttu leveydestä mitään, eikä se vanteen+renkaan leveys ole mikään 20":n vanteen yksinoikeus. Eli nyt muutit edelliset 16"vst.20" väiitämäsi leveyskysymyksiksi. Eli tottakai kun leveys kasvaa niin "ongelmatkin"/=sovituksen tarkkuus kasvaa...MUTTA, sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä raapimisen kanssa minkä halkaisijan vanne on alla, koska VANTEEN HALKAISIJA EI MÄÄRITTELE RENKAAN ULKOHALKAISIJAA EIKÄ LEVEYTTÄ. Eli, 20" vanteella oleva rengas on ulkoisilta fyysisiltä mitoiltaan MILLILLEEN saman kokoinen kuin mikä tahansa muukin vannekoon tuote.
                  Mikäli tämä ei vieläkään mene jakeluun, niin kannattaa tutkiskella tätä "problematiikkaa" tuota rengaslaskuria hyväksikäyttäen ja vaikka nyt katsoa+vertailla minkä kokoinen esim. tämä 20":n perusrengaskoko oikein onkaan suhteessa niihin orggikoon pyöriin. Eli syötäppä nyt tuon 225/30-20" rengas siihen alkuperäiskumi kenttään ja vertaappa vielä sen ulkohalkaisijaa esim.205/65-15":n bemun vakiokokoon....?
                  Punnitään sen jälkeen mm.tätä ko.keskustelun avannutta epätotta väittämää sitten taas uudelleen:

                  ....."Ei kannata E46 20" vanteitä suunnitella. Se on ihan pilalla koko auto sen jälkeen. Ei pysty ajaan etteikö jostaki raapis kiinni".....

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ai, että minä pyrin pätemään sillä että en hyväksy ihan silkkaa BS:ää?
                    Kirjoitit sanatarkasti näin:
                    ....."Vaikka joku 16" kumi on näin teoreettisesti samankokoinen kuin 20" niin se ei tarkota sitä että se mahtus siellä auton alla pyörimään."....

                    Einsinnäkään, ei tässä puhuttu leveydestä mitään, eikä se vanteen+renkaan leveys ole mikään 20":n vanteen yksinoikeus. Eli nyt muutit edelliset 16"vst.20" väiitämäsi leveyskysymyksiksi. Eli tottakai kun leveys kasvaa niin "ongelmatkin"/=sovituksen tarkkuus kasvaa...MUTTA, sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä raapimisen kanssa minkä halkaisijan vanne on alla, koska VANTEEN HALKAISIJA EI MÄÄRITTELE RENKAAN ULKOHALKAISIJAA EIKÄ LEVEYTTÄ. Eli, 20" vanteella oleva rengas on ulkoisilta fyysisiltä mitoiltaan MILLILLEEN saman kokoinen kuin mikä tahansa muukin vannekoon tuote.
                    Mikäli tämä ei vieläkään mene jakeluun, niin kannattaa tutkiskella tätä "problematiikkaa" tuota rengaslaskuria hyväksikäyttäen ja vaikka nyt katsoa+vertailla minkä kokoinen esim. tämä 20":n perusrengaskoko oikein onkaan suhteessa niihin orggikoon pyöriin. Eli syötäppä nyt tuon 225/30-20" rengas siihen alkuperäiskumi kenttään ja vertaappa vielä sen ulkohalkaisijaa esim.205/65-15":n bemun vakiokokoon....?
                    Punnitään sen jälkeen mm.tätä ko.keskustelun avannutta epätotta väittämää sitten taas uudelleen:

                    ....."Ei kannata E46 20" vanteitä suunnitella. Se on ihan pilalla koko auto sen jälkeen. Ei pysty ajaan etteikö jostaki raapis kiinni".....
                    Siis topikin aloittaja kysyi 8,5" ja 10" leveitten ja 20" korkeitten ET:llä 35 olevien vanteiden mahtumista E46 ja sitä minä tässä oon koittanut auttaa, en sinua. Ja SINÄ et ole puhunut leveydestä mitään kun et näyttävästi huomannut mitä topikin aloittaja kysyi, takerut vaan pikkuseikkoihin. 10" leveä vanne vaatii vähintään sen 255 kumin ja leveyttä alkaa olemaan jo sen verran että E46 kaarissa se ei pysy raapimatta.
                    Iikka voi tulla demostroimaan miten 20" vanteet mahtu E46 alle jos sitä ei nyt uskota että ne ei helpolla sinne mahdu.
                    Ja kukaan tuskin vakioalustalla ajaa 20" vanteilla niin madallushan sitä ei ainakaan helpota yhtään.

                    Jos haluaa tuollaiset vanteet E46 joutuu pokkaamaan kaaret ihan tappiin joka ei todellakaan ole hyvännäköinen. Säädettävä alusta on ihan ehdoton että korkeuden saa juuri sopivaksi. Ja siltikin ne hipsii jossain tilanteessa, esim ratti linkussa suojatienkorotuksen yli ajettaessa tai lastia kyydissä +100km monttusta ajettaessa jne jne
                    Last edited by 10+; 19-04-2008, 14:28.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #40
                      Originally posted by 10+ View Post
                      Siis topikin aloittaja kysyi 8,5" ja 10" leveitten ja 20" korkeitten ET:llä 35 olevien vanteiden mahtumista E46 ja sitä minä tässä oon koittanut auttaa, en sinua. Ja SINÄ et ole puhunut leveydestä mitään kun et näyttävästi huomannut mitä topikin aloittaja kysyi, takerut vaan pikkuseikkoihin. 10" leveä vanne vaatii vähintään sen 255 kumin ja leveyttä alkaa olemaan jo sen verran että E46 kaarissa se ei pysy raapimatta.
                      Iikka voi tulla demostroimaan miten 20" vanteet mahtu E46 alle jos sitä ei nyt uskota että ne ei helpolla sinne mahdu.
                      Ja kukaan tuskin vakioalustalla ajaa 20" vanteilla niin madallushan sitä ei ainakaan helpota yhtään.

                      Jos haluaa tuollaiset vanteet E46 joutuu pokkaamaan kaaret ihan tappiin joka ei todellakaan ole hyvännäköinen. Säädettävä alusta on ihan ehdoton että korkeuden saa juuri sopivaksi. Ja siltikin ne hipsii jossain tilanteessa, esim ratti linkussa suojatienkorotuksen yli ajettaessa tai lastia kyydissä +100km monttusta ajettaessa jne jne
                      ja mikäs oli iikan vanteissa ET? se nyt on ihan varma juttu, että kun laitetaan 20" vanteet sopivalla et:llä, niin ei tarvi kaaria pokata ollenkaan. se nyt vaan on saletti fakta. tuolla et35 10" varmaan joutuu coupessa hiukan levittää ja sedanissa sitten enemmän... et nyt tunnu tuon ET lukeman tarkoitusta ja vaikutusta tajuavan?
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #41
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        ja mikäs oli iikan vanteissa ET? se nyt on ihan varma juttu, että kun laitetaan 20" vanteet sopivalla et:llä, niin ei tarvi kaaria pokata ollenkaan. se nyt vaan on saletti fakta. tuolla et35 10" varmaan joutuu coupessa hiukan levittää ja sedanissa sitten enemmän... et nyt tunnu tuon ET lukeman tarkoitusta ja vaikutusta tajuavan?
                        No sovitaan sitten niin että ne mahtuu sinne. Niin voi topikin aloittaja hyvällä omallatunnolla laittaa ne vanteet sinne alle Ja kyllä minä nyt tiedän mitä se ET tarkoittaa. Jokainen tekee niinkuin itse tahtoo, ei jaksa vääntää enempää
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          #42
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          ja mikäs oli iikan vanteissa ET? se nyt on ihan varma juttu, että kun laitetaan 20" vanteet sopivalla et:llä, niin ei tarvi kaaria pokata ollenkaan. se nyt vaan on saletti fakta. tuolla et35 10" varmaan joutuu coupessa hiukan levittää ja sedanissa sitten enemmän... et nyt tunnu tuon ET lukeman tarkoitusta ja vaikutusta tajuavan?
                          Topicin aloittaja puhui 20x10 et 35 takavanne ja 20x8,5 et 35 etuvanne...

                          Edessä on ok,mutta tarkkana saa olla jos ajaa esim parkkipaikalle suht kovalle vauhdilla ja renkaat paljon käännettyinä missä on pieni kanttari...kokemusta on ja itsellä meni etulokasuoja vekille...

                          Mutta takana voin luvata varmasti että raapii takakaaria kyseisellä vannekoolla...

                          Itsellä oli (e46 coube m-sport alusta)19x10 et 35 ja raapi niin paljon että oikeestaan v....tti kun oli kuminkin jokusen tontun laittanut silloin vanteisiin!
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #43
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Topicin aloittaja puhui 20x10 et 35 takavanne ja 20x8,5 et 35 etuvanne...

                            Edessä on ok,mutta tarkkana saa olla jos ajaa esim parkkipaikalle suht kovalle vauhdilla ja renkaat paljon käännettyinä missä on pieni kanttari...kokemusta on ja itsellä meni etulokasuoja vekille...

                            Mutta takana voin luvata varmasti että raapii takakaaria kyseisellä vannekoolla...

                            Itsellä oli (e46 coube m-sport alusta)19x10 et 35 ja raapi niin paljon että oikeestaan v....tti kun oli kuminkin jokusen tontun laittanut silloin vanteisiin!
                            joo tuskin se et35 255 kumilla suoraan menee, niin kun tuolla jo kirjoitinkin... 10+ vaan yleisti, että 20" ei yleensäkään saa menemään sinne helposti, siitä tää nyt lähti lapasesta
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #44
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Topicin aloittaja puhui 20x10 et 35 takavanne ja 20x8,5 et 35 etuvanne...

                              Edessä on ok,mutta tarkkana saa olla jos ajaa esim parkkipaikalle suht kovalle vauhdilla ja renkaat paljon käännettyinä missä on pieni kanttari...kokemusta on ja itsellä meni etulokasuoja vekille...

                              Mutta takana voin luvata varmasti että raapii takakaaria kyseisellä vannekoolla...

                              Itsellä oli (e46 coube m-sport alusta)19x10 et 35 ja raapi niin paljon että oikeestaan v....tti kun oli kuminkin jokusen tontun laittanut silloin vanteisiin!
                              HUH! Onneksi on täällä foorumilla vielä joitakin kunnon käytännön miehiänkin eikä niitä jotka exeli-taulukoilla laskee mitkä vanteet sopii mihinki autoon

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              joo tuskin se et35 255 kumilla suoraan menee, niin kun tuolla jo kirjoitinkin... 10+ vaan yleisti, että 20" ei yleensäkään saa menemään sinne helposti, siitä tää nyt lähti lapasesta
                              Minä oon kyllä puhunu topikin aloittajaa varten että niitä 20" sinne ei kannata laittaa mitä oli suunnittelemassa
                              Last edited by 10+; 19-04-2008, 15:58.
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                #45
                                Originally posted by 10+ View Post
                                HUH! Onneksi on täällä foorumilla vielä joitakin kunnon käytännön miehiänkin eikä niitä jotka exeli-taulukoilla laskee mitkä vanteet sopii mihinki autoon



                                Minä oon kyllä puhunu topikin aloittajaa varten että niitä 20" sinne ei kannata laittaa mitä oli suunnittelemassa
                                oot nyt puhunu ties mistä iikan vanteista (jotka oli touringissa, jossa on vähemmän tilaa kaarissa) ym. yleistystä 20x10" sopivuudesta...

                                eli topicin aloittajalle:

                                10" et35 menee pienellä kaarien mankeloinnilla ja jos haluaa, että sopii helpommin, niin kattelee ET40-45 lukemilla vanteita. sopivat renkaan leveydet voisi olla eteen 235/30 ja taakse 245/30 tai 255/30. tuolla 245/30 tai kumilla on varmaan siinä ja siinä mahtuuko pyörimään kaaria mankeloimatta, riippuen takapään cambereista. (jos nyt näihin foorumilta kerättyihin kommentteihin mahtumisesta on luottaminen, toisilla kun on mahtunut et35 vanteet ja toisilla ei)
                                Last edited by bemu2000; 19-04-2008, 16:18.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎