Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ressiä ressiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iikka
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2597
    • Oulu

    #46
    noniin täällähän on kunnon keskustelut!
    no eihän ne 10x20" raapimatta oikein sovi tonne e46 alle... kapeammat kyllä menee! ite mankeloin kaaret aika tappiinsa ja perässä kevyt madallus, ja 1-2 hengen auto ja 60km/h lätkä takalasiin jos meinaa raapimatta ajaa ja oisko et ollu 40 luokkaa? kumi profiili 30... ei sitä kovin paljo isommallakaan ET luvulla kannata ottaa ettei sit rupee tuleen sisäpuolella ongelmia..
    Speed costs, how fast you wanna go?

    Comment

    • iikka
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2597
      • Oulu

      #47
      Originally posted by bemu2000 View Post
      oot nyt puhunu ties mistä iikan vanteista (jotka oli touringissa, jossa on vähemmän tilaa kaarissa) ym. yleistystä 20x10" sopivuudesta...

      eli topicin aloittajalle:

      10" et35 menee pienellä kaarien mankeloinnilla ja jos haluaa, että sopii helpommin, niin kattelee ET40-45 lukemilla vanteita. sopivat renkaan leveydet voisi olla eteen 235/30 ja taakse 245/30 tai 255/30. tuolla 245/30 tai kumilla on varmaan siinä ja siinä mahtuuko pyörimään kaaria mankeloimatta, riippuen takapään cambereista. (jos nyt näihin foorumilta kerättyihin kommentteihin mahtumisesta on luottaminen, toisilla kun on mahtunut et35 vanteet ja toisilla ei)
      tarkoitat varmaan tolla pienellä mankeloinnilla sitä että todellakin vedetäään ne kantit suoraksi, jos meinaat että jollain et40 pyörii kivutta
      Speed costs, how fast you wanna go?

      Comment

      • iikka
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2597
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Tozi View Post
        en nyt ole ihan 100% varma, mutta eikös 10" leveälle vanteelle ole minimi 255 rengas?

        oikaiskaa joku jos olen aivan väärässä??
        ei se mikään minimi ole.. kyllähän 215 taittuu vielä 10" päälle, 245 on varmaan sellanen järkevin laittaa! mut jos vanteen reunat säälittää niin sitte joutuu laittaa läskit nakit 255 tai 265
        Speed costs, how fast you wanna go?

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #49
          Originally posted by iikka View Post
          tarkoitat varmaan tolla pienellä mankeloinnilla sitä että todellakin vedetäään ne kantit suoraksi, jos meinaat että jollain et40 pyörii kivutta
          tuolta sun tourinki topikista urkin, että ET olis ollu 35? ja mitä nyt muutenkin oon juttuja lukenu e46 touringin vanteista, niin varmasti tekee siihen tiukkaa... ilmeisesti coupessa 1-2 senttiä enemmän tilaa?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #50
            Originally posted by Hemi View Post
            Eli, 20" vanteella oleva rengas on ulkoisilta fyysisiltä mitoiltaan MILLILLEEN saman kokoinen kuin mikä tahansa muukin vannekoon tuote.
            Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin ei kannata puhua noin tarkoista mitoista. Pelkästään jo saman kokoisissa renkaissa saattaa olla useampien millien heittoja suuntaan taikka toiseen eri valmistajien kesken. Eli jos raapii lokareihin, niin pelkkä rengasmerkin vaihto saattaa poistaa ongelman.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by 10+ View Post
              HUH! Onneksi on täällä foorumilla vielä joitakin kunnon käytännön miehiänkin eikä niitä jotka exeli-taulukoilla laskee mitkä vanteet sopii mihinki autoon
              Minä oon kyllä puhunu topikin aloittajaa varten että niitä 20" sinne ei kannata laittaa mitä oli suunnittelemassa
              Laitetaan nyt vielä kerran tuohon mitä oikeastaan vastasit alukuperäisen kysyjän kysymykseen, eli vastasit näin:
              ...."Ei kannata E46 20" vanteitä suunnitella. Se on ihan pilalla koko auto sen jälkeen. Ei pysty ajaan etteikö jostaki raapis kiinni"...

              Et siis puhunut etkä ehdollistanut renkaan leveyttä etkä vanteen et:ä jotka ovat ne tekijät jotka renkaan sopimisen kaarien sisälle määrittelee...EIKÄ SEN VANNEKOKO.
              Alkuperäisen kysyjän setti menee heittämällä alle kunhan vain vanteen et on 42-45et välissä.
              Voin luvata että olen e46:n alle sovitellut ihan kädet savessa sen verran monenlaista/kokoista kiekkoa että en todellakaan tarvitse mitään talukoita tietääkseni mikä rengas on minkäkin kokoinen ja mikä mmihinkin suunnilleen mahtuu. Suosittelen kuitenkin sinulle ehdottomasti tutustumista vielä kerran tuohon Autosoundin Rengas/vannelaskuriin: http://www.autosound.fi/rl/index.htm

              ....jolloin saanet hahmotettua sen TOSIASIAN että vanteen halkasijan kasvattaminen EI KASVATA renkaan fyysisiä ulkoisia mittoja milliäkään.
              Alkuperäinen kysyjä ajatteli laittavansa taakse 245/30-20" takarenkaan joka on käytännössä ulkohalkaisijaltaan ihan saman kokoinen kuin esim. 205/65-15" tai 225/55-16".
              Saman levyisistä jos puhutaan niin esim.245/50-16" on joka suhteessa ihan saman kokoinen kuin tuo 245/30-20", joten miksi ihmeessä tuo 16" koko ei raapisi ja 20" kokoinen raapii? Molemmat menee "heittämällä" e46:n kaarien sisään ja pyörivät taatusti raapimatta mikäli vanteen et on 42-46et välissä.
              Vanteen et siis ratkaisee, ei suinkaan vanteen halkaisija.
              Last edited by Hemi; 19-04-2008, 21:44.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #52
                Originally posted by Thuppu View Post
                Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin ei kannata puhua noin tarkoista mitoista. Pelkästään jo saman kokoisissa renkaissa saattaa olla useampien millien heittoja suuntaan taikka toiseen eri valmistajien kesken. Eli jos raapii lokareihin, niin pelkkä rengasmerkin vaihto saattaa poistaa ongelman.
                näin on... leveyksissä saattaa olla jopa 2cm eroa eri merkkien välillä, mutta kyllä kehän pituudet on aikalailla tarkkoja.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Harrison
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1525
                  • Iisalmi

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post

                  Et siis puhunut etkä ehdollistanut renkaan leveyttä etkä vanteen et:ä jotka ovat ne tekijät jotka renkaan sopimisen kaarien sisälle määrittelee...EIKÄ SEN VANNEKOKO.
                  Alkuperäisen kysyjän setti menee heittämällä alle kunhan vain vanteen et on 42-45et välissä.

                  ....jolloin saanet hahmotettua sen TOSIASIAN että vanteen halkasijan kasvattaminen EI KASVATA renkaan fyysisiä ulkoisia mittoja milliäkään.
                  Alkuperäinen kysyjä ajatteli laittavansa taakse 245/30-20" takarenkaan joka on käytännössä ulkohalkaisijaltaan ihan saman kokoinen kuin esim. 205/65-15" tai 225/55-16".
                  Saman levyisistä jos puhutaan niin esim.245/50-16" on joka suhteessa ihan saman kokoinen kuin tuo 245/30-20", joten miksi ihmeessä tuo 16" koko ei raapisi ja 20" kokoinen raapii? Molemmat menee "heittämällä" e46:n kaarien sisään ja pyörivät taatusti raapimatta mikäli vanteen et on 42-46et välissä.
                  Vanteen et siis ratkaisee, ei suinkaan vanteen halkaisija.
                  Totta mitä totta! Ei tähän nyt oikeen mitään pysty lisäämään.

                  Mutta topikin aloittajalle sen verran, että laita ne 19" mielummin kun 20",
                  Ihan vaan sen ulkonäön takia. Tietysti, jos tykkää semmosta lookista niin ei mtn
                  Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                  Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                  Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                  Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                  Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                  EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Et siis puhunut etkä ehdollistanut renkaan leveyttä etkä vanteen et:ä jotka ovat ne tekijät jotka renkaan sopimisen kaarien sisälle määrittelee...EIKÄ SEN VANNEKOKO.
                    Huoh, ei kai pelkkä vanteen ET autuaaks tee..? Kai myös se vanteen leveys jotain merkitsee? Määräänsä enempää ei kai saa kaarien sisään mahtumaan oli ET mikä tahansa?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16457
                      • Asikkala

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Laitetaan nyt vielä kerran tuohon mitä oikeastaan vastasit alukuperäisen kysyjän kysymykseen, eli vastasit näin:
                      ...."Ei kannata E46 20" vanteitä suunnitella. Se on ihan pilalla koko auto sen jälkeen. Ei pysty ajaan etteikö jostaki raapis kiinni"...

                      Et siis puhunut etkä ehdollistanut renkaan leveyttä etkä vanteen et:ä jotka ovat ne tekijät jotka renkaan sopimisen kaarien sisälle määrittelee...EIKÄ SEN VANNEKOKO.
                      Alkuperäisen kysyjän setti menee heittämällä alle kunhan vain vanteen et on 42-45et välissä.
                      Voin luvata että olen e46:n alle sovitellut ihan kädet savessa sen verran monenlaista/kokoista kiekkoa että en todellakaan tarvitse mitään talukoita tietääkseni mikä rengas on minkäkin kokoinen ja mikä mmihinkin suunnilleen mahtuu. Suosittelen kuitenkin sinulle ehdottomasti tutustumista vielä kerran tuohon Autosoundin Rengas/vannelaskuriin: http://www.autosound.fi/rl/index.htm

                      ....jolloin saanet hahmotettua sen TOSIASIAN että vanteen halkasijan kasvattaminen EI KASVATA renkaan fyysisiä ulkoisia mittoja milliäkään.
                      Alkuperäinen kysyjä ajatteli laittavansa taakse 245/30-20" takarenkaan joka on käytännössä ulkohalkaisijaltaan ihan saman kokoinen kuin esim. 205/65-15" tai 225/55-16".
                      Saman levyisistä jos puhutaan niin esim.245/50-16" on joka suhteessa ihan saman kokoinen kuin tuo 245/30-20", joten miksi ihmeessä tuo 16" koko ei raapisi ja 20" kokoinen raapii? Molemmat menee "heittämällä" e46:n kaarien sisään ja pyörivät taatusti raapimatta mikäli vanteen et on 42-46et välissä.
                      Vanteen et siis ratkaisee, ei suinkaan vanteen halkaisija.
                      Jaksat kiitettävän sitkeästi selittää vaikka osa porukasta on edelleen hukassa leveys/profiili/et/vannekokokombinaation kanssa

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Huoh, ei kai pelkkä vanteen ET autuaaks tee..? Kai myös se vanteen leveys jotain merkitsee? Määräänsä enempää ei kai saa kaarien sisään mahtumaan oli ET mikä tahansa?
                        Tekee se siinä mielessä autuaaksi että vanteen et:llä määritellään se asema millä vanne sisälokareihin asettuu. Jossain vaiheessa toki liika on liikaa, mutta kunhan et on täydellisen oikea, tulee puöränkaari täytettyä täydelisesti eikä pelkästään toiselta sivulta. Eli jos et on millilleen oikea, menee e46:n alle "heittämällä" 10":n vanne 245ja ehkä 255 leveä renkaalla ilman kaaritöitä, VANTEEN HALKAISIJASTA RIIPPUMATTA.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎