Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR tukkoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Datec
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 109

    EGR tukkoon?

    Olisko jollain tarkkaa tietoa minkä putken pitää tukkia estääkseen pakokaasun kierrätyksen? Hyviä neuvoja ja kuvia venttiilistä auttaisi..
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Ei kait sitä kannata tukkoon laittaa kun saattaa tulla jotain ongelmaa koneen muihin säätöihin....Ainakin luulisin kun on suunniteltu toimimaan yhdessä turbon, ilmamassa mittarin sun muitten osien kanssa.....Tietysti voihan sitä kokeilla jospa se ei montaa hevosta menettäisi...

    Ainakin luulisin näin äkikseltään että pientä nykimistä voi aiheuttaa...

    Comment

    • Datec
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 109

      #3
      Originally posted by Sami
      Ei kait sitä kannata tukkoon laittaa kun saattaa tulla jotain ongelmaa koneen muihin säätöihin....Ainakin luulisin kun on suunniteltu toimimaan yhdessä turbon, ilmamassa mittarin sun muitten osien kanssa.....Tietysti voihan sitä kokeilla jospa se ei montaa hevosta menettäisi...

      Ainakin luulisin näin äkikseltään että pientä nykimistä voi aiheuttaa...
      Olen taas ymmärtänyt että EGR venttiilin "sulkemisesta" olis enenmän hyötyä kuin haittaa..Kuullut nyt kyllä kaikenlaista mutta mitä ihmeen hyöty tuollaisesta kierrätyksestä nyt olisi..Paljonhan niitä dieseleistä tukitaan ja paikallinen Dieselhuolto ehdotti entiseen HDI pugiin samaa toimenpidettä..

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Kannattaa kokeilla niin tietää mitä se tekee....Vikahan sinne boxiin tästä toimenpiteestä tallentuu ja ainakin yleensä vehkeet toimii paremmin kun vikoja ei ole...

        Comment

        • JayJay-
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 625
          • jkl

          #5
          Joo pistä vaan EGR tukkoo itellä on laitettu. Ollu aikalailla ongelmia ainakin taksin puolella ton EGR kanssa kun tykkäävät mennä tukkoon.
          Autoton..
          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 788
            • Suodenniemi

            #6
            Mites päästöt? Pysyykö savuarvo sallituissa rajoissa?
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Originally posted by bemari320mies
              Mites päästöt? Pysyykö savuarvo sallituissa rajoissa?
              Pysyy sallituissa rajoissa, mutta ei saa näkyä katsastus miehelle, että on tukittu.
              1.9 TDI toledossa kierrätys järjestelmän voi poistaa käytöstä, laittamalla esim. haulen letkun sisään. Kuvassa näkyy mihin letku tulee.( letkulähtö etusormen alla)
              Tuon näköinen oli Tohelon venttiili ja imusarja.

              Comment

              • bemari320mies
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 788
                • Suodenniemi

                #8
                Aika karstapesä..
                Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                EX: BMW E34 525i -90
                EX: BMW E28 528iA -85
                EX: BMW 320i Taxi -86

                Comment

                • lubino
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 33
                  • kempele

                  #9
                  egr

                  Lähti tukkoon samantien kun auto tuli pihaan!
                  EGR.lle menevään alipaineletkuun ruuvi sisälle letku takaisin ja siinä on.
                  Oli tukossa 4 vuotta entisessäkin pelissä ja katsastuksessa ei mitään ongelmia!
                  T.J
                  7.62mm one size. Fits all.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Re: egr

                    Originally posted by lubino
                    Lähti tukkoon samantien kun auto tuli pihaan!
                    EGR.lle menevään alipaineletkuun ruuvi sisälle letku takaisin ja siinä on.
                    Oli tukossa 4 vuotta entisessäkin pelissä ja katsastuksessa ei mitään ongelmia!
                    T.J
                    Kertokaapa kattavasti mitä hyötyä ja haittaa operaatiosta on ?

                    Ilmeisesti saadaan ilmamassamittarille lisäaikaa, mutta mitä haittaa tosta on, jos ei edes katsastuksessa sillä ole merkitystä ?

                    Comment

                    • Rocker
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1023
                      • Suburb of SUUR-Oulu

                      #11
                      Lopettaa imusarjan karstottamisen, ja sitämyötä alavääntö paranee, koneen käyttöikä jatkuu yms, mutta päästöistä läpipääsy helpottuu monin kertaisesti. Poistin sen ukon Ex-Toledo Sdi:stä ja vaikutusta todellakin on. Pitäs muten poistaa se omasta E30Td:stä, kun keksis vaan, miten sitä alipainepumppukalvorasiahässäkkää sais huijattua lopettaan se turha imeminen :lol:
                      Kukaan koskaan poistanu M21D24 koneen (elektronisella pumpulla/mitsun turbolla) paketista tota EGR:ää?
                      T:Tero
                      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                      EX: 524Tda, 324TdicT
                      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                      Comment

                      • Datec
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2003
                        • 109

                        #12
                        Nyt kun asia on selvennyt niin, vielä kaipaisi ohjeita missä se egr sijaitsee ja mikä sieltä pitää tukkia? Vähän uusi asia tämä venttiili...

                        Edit..Elikkä imusarjasta lähtevä putki haarautuu vasenmalle pieneksi putkeksi joka tekee loivan "S" mutkan.Onko se tämä? Ensinmäiseen torx liitokseen vaan tukko? Olenko hukassa.. :roll:

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 778
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Originally posted by Rocker
                          Lopettaa imusarjan karstottamisen, ja sitämyötä alavääntö paranee, koneen käyttöikä jatkuu yms, mutta päästöistä läpipääsy helpottuu monin kertaisesti. Poistin sen ukon Ex-Toledo Sdi:stä ja vaikutusta todellakin on. Pitäs muten poistaa se omasta E30Td:stä, kun keksis vaan, miten sitä alipainepumppukalvorasiahässäkkää sais huijattua lopettaan se turha imeminen :lol:
                          Kukaan koskaan poistanu M21D24 koneen (elektronisella pumpulla/mitsun turbolla) paketista tota EGR:ää?
                          T:Tero
                          Mitä helv...!
                          Onko M21 konettakin ollut egr venttiilillä? Ettet sekoita hukkaporttiin? Jos siellä se venttiili on, niin laita kuva tänne ihmeteltäväksi!

                          Ja sitten siitä tukkimisesta: Vanhemmissa voi alipaineletkun tukkia noin vain, mutta uudemmissa aiheuttaa vikakoodin ns. kalvon liiketunnistus.
                          Sitähän ei mikään laite hoksaa jos tukkii pakopuolelta tulevan putken kokonaan, niin ettei mitään kierrä vaikka venttiiliä aukaistaan! HOX!
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • Datec
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2003
                            • 109

                            #14
                            Kertokaahan mulle vastaus etten tuki ihan vääriä paikkoja..!?

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Vie vaikka merkkiliikkeeseen tukittavaksi, ettei tule hallaa koneelle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎