Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Tekniikan vaihto

    jelppikää ny ees vähän.
    Miten vaikeeta laittaa 316 1,8 kaasari vehkeeseen 325 tekniikkaa takakselisto on jo vaihdettu
    miten paljo tulee maksamaan leimalle
    autossa muutoksia jo 15%
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2479
    • Lohja

    #2
    Searchia..
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • klasu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 327
      • säkylä

      #3
      eipä se periaatteessa oo vaikeeta.
      tein itelle sellasen rojektin ja rosentteja meni kaikkiaan muistaakseni 12.
      tosin mulla oli tehdasasennetut ABS-jarrut, eli samat ko on 325i:ssä.
      hommaat itelles koneen, laatikon, syylärin, moottorin johtosarjan ja ohjainboxin, lyhyemmän kardaanin ja loiskelevytankin misä on tankissa sähkönen pumppu.
      pistät osat paikalle, moottorin johtosarjan pitäis sopia suoraan auton omaan johtosarjaan, riippuu auton ja tekn. v.mallista. sähköt täytyy ite vetää bensapumpulle, ellei johtosarja sovi suoraan autoon ni sen saa sopimaan aika vähällä työllä.

      mistä sun on prosentit jo menny?

      ko meet leimaamaan ni älä sano et laatikko on vaihdettu, laatikoiden eroa ei päällisin puolin huomaa, eikä niitä siellä tarkisteta.
      bmw-PALAMISEN ILOA!

      Comment

      • Masinol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 988
        • "Turku"

        #4
        Jopa katsastusmiehistä joka toinen tietää että 316 ja 325 laatikot eivät ole vaihtokelpoisia keskenään :!:
        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

        Comment

        • klasu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 327
          • säkylä

          #5
          eipä taida kaikki katsastusmiehet olla nii bemaristeja et tietää.
          eipä mun autosta ainakaan huomattu ko sanoin et on vaihdettu vaan moottori, eikä sen jälkeen tullu kyselyitä edes ake:sta.
          jos 316 1.8 5v laatikon viereen lyodään 260 laatikko ni en mää ainakaan mitään radikaalista eroa niisä huomaa, paitsi vaihde vivustot.

          kertokaas sitten viisaampina mitä silmämääräistä eroa niisä on ko tavallinen taatelin tallaaja niitä vilkaisee ohimennen?
          bmw-PALAMISEN ILOA!

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            tekniikanvaihto on yhdyssana

            Pitäisikö joskus motivoitua keräämään taulukko ja tiedot siitä mitä pitää vaihtaa jos haluaa vaihtaa moottorin autoonsa? "Tekniikanvaihto for dummies..."

            Multa löytyy omasta takaa aika kattavat tiedot e28 muutoksista, joku voisi kertoilla vaikka tähän threadiin e30, e21, e34 muutoksista.

            Esim.

            518i -> 520i e28
            Moottori, vaihdelaatikko, kardaani, perä, aivolaatikko, syyläri, lisättävä paisuntasäiliö, lisättävä toinen töötti. Alusta kalpaa sellaisenaan, samoin jarrut.

            t.Ville

            Comment

            • SalminenS
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 105
              • Middle of Nothing, Jaala

              #7
              Katsastuskonttoreilla on niillä tyypeillä Ake:lta sellanen n.25 kohtanen lappu, jossa sevitetään erot juuri näissä 3xx -> 325 muutoksissa. Näytti mulle sitä kuponkia, siinä on mm. kallistuksenvakaajien paksuudet milleinä, jne... Tiedot oli muuten poikittu Etk:sta... Vaihdelaatikon kohdalla taisi lukea tyyliin : Ei yhteistä vaihteisto vaihtoehtoa.

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Kyytsis
                tekniikanvaihto on yhdyssana

                Pitäisikö joskus motivoitua keräämään taulukko ja tiedot siitä mitä pitää vaihtaa jos haluaa vaihtaa moottorin autoonsa? "Tekniikanvaihto for dummies..."

                Multa löytyy omasta takaa aika kattavat tiedot e28 muutoksista, joku voisi kertoilla vaikka tähän threadiin e30, e21, e34 muutoksista.

                Esim.

                518i -> 520i e28
                Moottori, vaihdelaatikko, kardaani, perä, aivolaatikko, syyläri, lisättävä paisuntasäiliö, lisättävä toinen töötti. Alusta kalpaa sellaisenaan, samoin jarrut.

                t.Ville
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Wittu_joo
                  Originally posted by Kyytsis
                  tekniikanvaihto on yhdyssana

                  Pitäisikö joskus motivoitua keräämään taulukko ja tiedot siitä mitä pitää vaihtaa jos haluaa vaihtaa moottorin autoonsa? "Tekniikanvaihto for dummies..."

                  Multa löytyy omasta takaa aika kattavat tiedot e28 muutoksista, joku voisi kertoilla vaikka tähän threadiin e30, e21, e34 muutoksista.

                  Esim.

                  518i -> 520i e28
                  Moottori, vaihdelaatikko, kardaani, perä, aivolaatikko, syyläri, lisättävä paisuntasäiliö, lisättävä toinen töötti. Alusta kalpaa sellaisenaan, samoin jarrut.

                  t.Ville
                  Mukavaa että joku lukee näitä ajatuksella

                  Comment

                  • nemesis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 617
                    • kymenlaakso

                    #10
                    Re: Tekniikan vaihto

                    Originally posted by rysä 82
                    jelppikää ny ees vähän.
                    Miten vaikeeta laittaa 316 1,8 kaasari vehkeeseen 325 tekniikkaa takakselisto on jo vaihdettu
                    miten paljo tulee maksamaan leimalle
                    autossa muutoksia jo 15%
                    ensimmäisenä kanta-auto katsastus, koska prosentit _tulee_ menemään eli 35 joka on raja !!!

                    aivan sama mitä joku uskottelee....

                    täällä foorumilla on ollu viimesen 1.5vuoden sisään noin 2-3 bemaria myynnissä osina sen takian että eka on laitettu 325i tekniikka ja sit mennyt prossat yli katsastuksessa (muutos) jolloin homma keskeytetty että ei tartte maksaa uuden ajoneuvon veroja ja auto myyntiin atomeina...

                    käyt kuule siellä konttorilla ihan rohkeesti kysymässä käytännön kuviot jne niin kestää sitten projektis vielä päivänvalonkin vuoden päästä
                    E30 kesä-autona

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #11
                      Kyytsiksen ehdottama "Tekniikanvaihto for dummies" osio voisi tosiaan kannattaa, sen verran paljon kyselyitä tulee tänne foorumille että miten saisi omaan nuhapumppubemariin enemmän tehoa.

                      Itse voin tehdä "Tekniikanvaihto for clever people" osion. Se on nopeasti tehty: "Älä."

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by pmv
                        Itse voin tehdä "Tekniikanvaihto for clever people" osion. Se on nopeasti tehty: "Älä."

                        Yhteen kun on sekaantunut, niin sitten niihin ei enää haluakkaan sekaantua. Vähän samanlainen opetus kuin sähköpaimeneen kuseminen.

                        Comment

                        • klasu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 327
                          • säkylä

                          #13
                          Re: Tekniikan vaihto

                          Originally posted by nemesis
                          Originally posted by rysä 82
                          jelppikää ny ees vähän.
                          Miten vaikeeta laittaa 316 1,8 kaasari vehkeeseen 325 tekniikkaa takakselisto on jo vaihdettu
                          miten paljo tulee maksamaan leimalle
                          autossa muutoksia jo 15%
                          ensimmäisenä kanta-auto katsastus, koska prosentit _tulee_ menemään eli 35 joka on raja !!!

                          aivan sama mitä joku uskottelee....

                          täällä foorumilla on ollu viimesen 1.5vuoden sisään noin 2-3 bemaria myynnissä osina sen takian että eka on laitettu 325i tekniikka ja sit mennyt prossat yli katsastuksessa (muutos) jolloin homma keskeytetty että ei tartte maksaa uuden ajoneuvon veroja ja auto myyntiin atomeina...

                          käyt kuule siellä konttorilla ihan rohkeesti kysymässä käytännön kuviot jne niin kestää sitten projektis vielä päivänvalonkin vuoden päästä
                          vaan eipä mulla menny prosentteja lähellekään 35% ja muutoskatsastuksen tein tämän vuoden keväällä.

                          voitte mennä vaikka kysymään mun vanhan bemarin prosentteja jostain konttorilta rek.nro BCM-362.

                          ei multa edes vaadittu vakaajaa taakse, eikä edes etuvakaajaa mitattu.

                          Helppoo ko henkitys :lol:
                          bmw-PALAMISEN ILOA!

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Re: Tekniikan vaihto

                            Originally posted by klasu
                            vaan eipä mulla menny prosentteja lähellekään 35% ja muutoskatsastuksen tein tämän vuoden keväällä.

                            voitte mennä vaikka kysymään mun vanhan bemarin prosentteja jostain konttorilta rek.nro BCM-362.

                            ei multa edes vaadittu vakaajaa taakse, eikä edes etuvakaajaa mitattu.

                            Helppoo ko henkitys :lol:
                            Mutta annas olla kun kohdalle osuu "oikea" katsastusmies, joka ei ole saanut 8kk:een, aamulla rellu ei ole lähtenyt käyntiin kahdeksannellakaan yrityksellä ja naapuri ei ole suostunut antamaan starttiapuja. Siinä se sitten aloittelee aamua edellisen illan kohmelossa katsottuaan videolta kuudettatoistakertaa saman saksalaisenpornoleffan ja lopulta sammuttuaan vessapaparitollojen keskelle.... ...katsastamalla sun auton, kun sen mieleen tulee alkaa syynätä sitä etuvakaajaa, ja mitäs sieltä sitten löytyykään :wink:

                            Comment

                            • klasu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 327
                              • säkylä

                              #15
                              Re: Tekniikan vaihto

                              Originally posted by Kyytsis
                              Originally posted by klasu
                              vaan eipä mulla menny prosentteja lähellekään 35% ja muutoskatsastuksen tein tämän vuoden keväällä.

                              voitte mennä vaikka kysymään mun vanhan bemarin prosentteja jostain konttorilta rek.nro BCM-362.

                              ei multa edes vaadittu vakaajaa taakse, eikä edes etuvakaajaa mitattu.

                              Helppoo ko henkitys :lol:
                              Mutta annas olla kun kohdalle osuu "oikea" katsastusmies, joka ei ole saanut 8kk:een, aamulla rellu ei ole lähtenyt käyntiin kahdeksannellakaan yrityksellä ja naapuri ei ole suostunut antamaan starttiapuja. Siinä se sitten aloittelee aamua edellisen illan kohmelossa katsottuaan videolta kuudettatoistakertaa saman saksalaisenpornoleffan ja lopulta sammuttuaan vessapaparitollojen keskelle.... ...katsastamalla sun auton, kun sen mieleen tulee alkaa syynätä sitä etuvakaajaa, ja mitäs sieltä sitten löytyykään :wink:
                              nii, no siinä mielessä ei oo enää pelkoo katsastuksesta ko auto on jo poistettu kilvistä 25.5-04, kyseessä on meinaa sama auto minkä kuva mulla on käyttäjätunnuksena :?
                              bmw-PALAMISEN ILOA!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎